• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

littlemissE skrev 2014-10-30 23:10:49 följande:

Mensen har fortfarande inte kommit. Tog ett test idag med ( fast att jag inte skulle) men tog ett vid 8 tiden å då hade jag bara håll mig i två timmar :/ vart blankt. Förutom att det vart en rosa prickar i hörnet där det ska bli ett sträck :/ kanske kollar imorgon med. Tutta håller ju på att explodera så det känns som om att det borde va något. Annars är jag feting skenis :/ har typ alla klassiska symptom vid graviditet. Men men

Ingen mens än?

Men rosa prickar kanske kan vara nåt slags utslag iaf? Tycker du ska testa igen!
  • efg
    littlemissE skrev 2014-10-31 17:16:31 följande:
    Ja jag vet med tanke på att jag inte håll mig speciellt länge heller. Skulle ta ett imorse. Men mitt i kaoset glömde jag bort det så får ta ett test imorgon på morgonen istället. Eller kanske e bra om jag gör det ikväll :/ får hålla mig tills jag kommer hem.
    Lägg gärna upp en bild så kan vi se om vi kan tolka det. Håller tummarna för att de ska vara ett positivt test nu!
  • efg

Hur går de för littlemissE och Obalanserad?

Och är andra? Passerat äl ännu?

• efg
    littlemissE skrev 2014-11-02 12:10:44 följande:

Tant kom med dunder o brak idag bim+7... rätt skönt faktiskt. Då vet man vad som händer iaf :). Sen vart jag så nervös när jag läste att många som plussar sent får missfall och jag tar ju hellre en sen mens än missfall!! Jaja nya tag. Hoppas ni andra prickar in och att ni får plus!! Lycka till!!

Vad tråkigt att de inte blev nåt! Håller tummarna för nästa gång! När beräknar du nästa bim?
  • efg
    littlemissE skrev 2014-11-02 13:57:02 följande:
    Ja hoppas hoppas. Den 2/11 blir det. Hoppas ditt har tagit sig!!!!!
    Menar du 2/12?

Tack så mycket! Det hoppas jag också! Några dagar kvar nu.. Ska försöka att testa först på fars dag, dvs om en vecka om ja inte fått mens ännu. Men jag försöker att inte ha för höga förhoppningar :)
  • efg
    Mee skrev 2014-11-02 16:24:45 följande:

Idag har jag en konstig kramp känsla kring livmodern. Vet inte vad det är men på ett sätt så känns det som det inte har tagit sig denna månad heller. Har lotionsflytningar nämligen. När jag blev gravid med sonen så var jag snustorr där nere så att säga... Men får vänta och se, har BIM 11-14. :)

Känns som de är lite tidigt att säga redan? hoppas du har fel!
  • efg
    Krishna skrev 2014-11-02 20:47:18 följande:

phpJowU4475512.jpg

Vi gjorde ett spermatest nu och jag avläser det som positivt. Sambon är helt förstörd och ser inget streck. Ser ni det? Skulle ni säga negativt eller positivt?

Jag ser absolut att de är två streck men vet inte hur spermatestet funkar? Ska de bara synas att de är två streck eller är de som med hcg att de syns tydligare ju mer spermier de finns? ... Alltså de där kan ju också variera från gång till gång beroende på om man nyligen haft utlösning innan och så.. Därför är de ju många som rekommenderar att man har samlag typ var 3:e dag för att spermierna ska hinna ifatt. Men vad står de på beskrivningen?
  • efg
    Krishna skrev 2014-11-02 21:29:17 följande:
    Läste bruksanvisningen noga nu och det spelar ingen roll hur svagt eller starkt teststrecket är, finns det ett streck så är det positivt. Men sambon är inte övertygad fast han själv har läst texten. Han har hela tiden påstått att det är hans "fel" varför vi aldrig blir gravida och nu när han inte fick skitstarkt på strecket så vill han inte inse att det ändå är positivt. Det syntes bättre i verkligheten dessutom än vad bilden visar. Men jag beställde ett nytt test för att motbevisa han!!
    Tänk nästa gång ni testar då att se till att han haft utlösning lagom långt innan för att de inte ska visa falskt negativt.

Hur länge hade ni försökt? Om de är länge så skadar de ju inte att kolla upp de hos en läkare man kan dessutom ljuga o säga att man försökt ännu längre bara för att få en ordentlig kontroll
  • efg
    Mee skrev 2014-11-02 21:52:12 följande:
    Okej, vad skönt att det stod så :) Men kan förstå honom med att man vill ha starka streck på testen. Ja gör ett nytt test och gör det efter några dagar utan sex för att "spara" på spermierna för att få tydligare test. Vet inte om det funkar så men det skadar kanske inte :)

Hur länge har ni försökt? :)
    Men de bör heller inte vara för många dagar mellan utlösningarna för då kan spermierna typ "bli gamla" så jag tror 3 dagar är ett bra antal dagar :)
  • efg
    Krishna skrev 2014-11-02 22:12:26 följande:

Det stod att han inte skulle fått utlösning inom 48 timmar och det höll han. Men kanske får hålla igen ännu längre.

Vi är inne på sjunde försöket. Haft äl och inväntar BIM 10/11.

Vi testade för att utesluta att det beror på han som det tar lång tid. Jag vet att det egentligen inte är särskilt lång tid som vi har försökt. Och fast jag har haft regelbunden mens ända sen pillerstoppet (cerazette) så känns det som att kroppen inte har kommit tillrätta förräns nu. Jag är just nu inte ett dugg orolig men det spelar ingen roll vad jag säger eller visar honom för fakta så har han redan bestämt sig att det är fel på honom.

Jag uppskattar att ni har tagit er tid att titta på testet och det är fler som ser strecket, det är inte bara jag som vill se det :)

Vad tråkigt att han känner så! Förstår att de inte är lätt när man väl fått för sig att de är fel på en men han bör verkligen inte stressa så! Stress i sig skapar ju störningar i kroppen också.. Sju månader är ju som du säger inte så lång tid och de finns vad jag förstår ingen anledning till att han ska vara orolig för något nu? Det finns ju också vitaminer som kan göra spermakvaliten bättre!
Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober