• Anonym (ledsen mamma)

Behöver ett barn verkligen sin pappa?

Står inför ett tufft val. Och har en abort-tid bokad på fredag...
    Har på senaste tiden tänk mycket på barn och hur underbart det vore med ett syskon till min lille som är 3 år. Det skulle vara helt underbart.

För lite mer än 1 år sedan genomgick jag min första abort pga att min sambo var i ett dåligt skick då och i princip krävde att jag skulle göra abort och att det barnet jag bar på var ett par diverse fula ord.

Och pga att vi separerade 2 månader efter vi fick vårat barn som idag är 3 år. Och jag varit ensamstående 100% med henne i ett halvår utan någon pappa med i bilden. Så kunde jag inte förmå mig att behålla barnet pga allt han sa, jag grät när jag tog pillret och en del av mig försvann den dagen. Har aldrig riktigt känt mig hel sen dess. Det känns som nånting saknas alltid

I ett helt år har det varit guld, och vi har också pratat om barn och allt har varit bra. Nu är jag gravid igen.
    Och från att ha dagen innan jag plussade sagt hur underbart det skulle vart med ett syskon till våran 3-åring. Till att dagen efter jag plussat, säga att vi inte kan behålla det här barnet då det inte är rätt "tillfälle" och stuckit hemifrån, skitit i både mig och våran 3-åring. Varken svarat när vi ringt eller hört av sig. Och det verkar som att han har fallit tillbaka i det här dåliga skicket som han var en gång i tiden.

Jag vet att jag kommer bli förstörd psykiskt om jag gör det här. Jag är så lycklig inombords men så ledsen och skamsen. Jag har inte berättat för någon att jag är gravid och nu vill jag höra vad ni tycker, klarar ett barn sig utan sin pappa? Gärna ni som varit i en familj med flera syskon eller andra mammor med två barn.

Jag hoppas att få så mycket svar som möjligt tills på fredag. Det är jobbigt att bära på allt det här själv.

• Svar på tråden Behöver ett barn verkligen sin pappa?
  • Anonym (**)

Vad menar du? Ska pappan inte finnas i barnens liv? Klarar du av att ta hand om  barn själv, även ekonomiskt?

• Anonym (snurrigt)

Va nu fattar jag inte.

*Är pappan till barn 1 på 3 år samma pappa som till barn 2?

• Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (**) skrev 2014-10-07 18:08:49 följande:

Vad menar du? Ska pappan inte finnas i barnens liv? Klarar du av att ta hand om  barn själv, även ekonomiskt?

Om han nu väljer att lämna oss, eller om han tänker fortsätta som han gjort nu när han vart i sitt dåliga skick. Så kommer det inte va så mycket kontakt med barnen så som det har sett ut tidigare när han haft sina dåliga perioder.

Men oavsett så är det jag som har tagit hand om våran barn mest. Då han är väldigt gammeldags i sitt sätt att vara pappa (mamma ska va hemma o ta hand om barn, hushåll och i detta fall också största delen av ekonomin(!) pappa är med våran 3-åring när han känner för och när han slutar jobbet (han är hemma 19.00) hinner oftast vara med våran lille en timma innan han somnar. Sen träffar han gärna sina bekanta och går ut och dricker öl ca 4 gånger i månaden
  • Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (snurrigt) skrev 2014-10-07 18:29:40 följande:

Va nu fattar jag inte.

*Är pappan till barn 1 på 3 år samma pappa som till barn 2?

Ja.. det blev ett väldigt rörigt inlägg! Men det är samma pappa!
  • Flygfotogen

För det första så klarar man det mesta man företar sig om man bara vill. Nog tror jag att du kan vara ensamstående med två likväl som med ett barn.

Ett barn behöver ansvarsfulla föräldrar som älskar dem i första hand. Som kan sörja för dem adekvat både känslomässigt och annars. Jag gissar att din partner är någon typ av missbrukare, alternativt psykiskt sjuk, och att det är det du avser med "i dåligt skick". En missbrukare kan sällan vara en ansvarsfull förälder.

Det hela beror ju på hur stort lass du är villig att dra själv? Din partner låter ju inte ut att vara någon man kan lita på i kris precis.

• Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (ledsen mamma) skrev 2014-10-07 18:37:21 följande:

Om han nu väljer att lämna oss, eller om han tänker fortsätta som han gjort nu när han vart i sitt dåliga skick. Så kommer det inte va så mycket kontakt med barnen så som det har sett ut tidigare när han haft sina dåliga perioder.

Men oavsett så är det jag som har tagit hand om våran barn mest. Då han är väldigt gammeldags i sitt sätt att vara pappa (mamma ska va hemma o ta hand om barn, hushåll och i detta fall också största delen av ekonomin(!) pappa är med våran 3-åring när han känner för och när han slutar jobbet (han är hemma 19.00) hinner oftast vara med våran lille en timma innan han somnar. Sen träffar han gärna sina bekanta och går ut och dricker öl ca 4 gånger i månaden

Om jag nu bestämmer mig för att behålla som sagt.. vi har inte pratat sen dagen efter vi fick plusset och han helt plötsligt inte tyckte det var rätt tillfälle..
  • Anonym (naturen ser ut som den gör)
    Jw83 skrev 2014-10-07 18:20:53 följande:

Behöver ett barn verkligen sin mamma?

Ja vem skulle föda det tänkte du? Amma den? Om det varit i naturen och vi inte haft ersättning, vilken förälder hade varit prioritet 1 från början? 
  • Anonym (**)
    Anonym (naturen ser ut som den gör) skrev 2014-10-07 18:53:39 följande:
    Ja vem skulle föda det tänkte du? Amma den? Om det varit i naturen och vi inte haft ersättning, vilken förälder hade varit prioritet 1 från början? 
    Kvinnan behövs fram tills barnet är fött. Sedan kan vem som helst ta över.
  • Anonym (e)
    Jw83 skrev 2014-10-07 18:20:53 följande:

Behöver ett barn verkligen sin mamma?

Kanske det mest puckade inlägget på fl hittills... Sen när började män föda barn?
Svar på tråden Behöver ett barn verkligen sin pappa?