• LikeLadyy

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

Utgår från att det är så.

monn skrev 2015-01-23 11:22:15 följande:

Det vart ju snabbt! :)

Bestämmer de hur man går vidare direkt efter första besöket?

• LikeLadyy

Håller tummarna för dig. Hur gick första besöket på RMC till? Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig inför vårt första besök.

Villhaminbebi skrev 2015-01-25 17:35:59 följande:

Jag har också försökt få barn i snart 5 år. Ska göra IVF ~ hoppas vi ~ nu i februari här i RMC. Allt beror på min sköldkörtel. Har underprodukton och läkarna sa att det är det enda som stör barnabakandet. Just nu är värderna lite höga. Hoppas de sjuker till februari !

Men är så rädd att det inte ska funka, kommer bli så krossad !

• LikeLadyy

Om två veckor är första besöket. Känns både spännande och skrämmande.

längtarefterbebis skrev 2015-02-01 20:27:06 följande:

vårt första besök var att vi tog en MASSA prover. sen fick vi info och recept utskrivna. och så kollade hon såklart mina äggstockar.

har ni varit på första besöket än ? :)

• LikeLadyy

Vi var träffade läkarna förra veckan. De kunde konstatera att det var fel på både mig och maken. ????. Endometrios & lågt spermieantal. Det hade antagligen blivit ivf även om det bara var fel på en av oss. Nu är det iaf inte bara den enes "fel". Jag ska nu får sprutor i 3 mån för att försättas i kemiskt klimakterie, detta för att endometriosen ska lugna ner sig. Därefter ska vi köra igång med ivf så fort som möjligt.

• LikeLadyy
    längtarefterbebis skrev 2015-02-20 09:42:07 följande:

tråkigt att det är fel på er båda.. hoppas de kan hjälpa er. hur gammal är du ?

Vi försöker tänks positivt att de nu vet vad som är fel, att de vet vad de har att arbeta mot/med för att lyckas. Jag e 36.
  • LikeLadyy

Håller tummarna för er!!! Själv har jag börjat min behandling för endometriosen. Förhoppningsvis ska den vara klar om 3 månader, och då kan vi sätta igång med ivf. Jag ska även börja medicinera för underproduktion av sköldkörteln. Denna medicinering ska förhoppningsvis bara pågå fram till vi fått vårt barn.

längtarefterbebis skrev 2015-03-08 13:29:45 följande:

hur går det för er tjejer ? 

jag gjorde mitt äggplock i fredags. det värsta jag varit med om i hela mitt liv. hade jätteont både under äggplocket och efteråt.

fick bara ut ett ägg, läkaren vågade inte försöka på fler eftersom jag hade så ont. ringde ner igår och det var befruktat, ringde ner idag också för och kolla om det delat sig som det ska. och det hade det, så imorgon ska jag få tillbaka mitt lilla ägg.

mycket förväntansfull!

• LikeLadyy

Nä, jag har inte fått någon tid än. Jag fick brev för ca två veckor sedan att jag ska få en tid inom 2 mån.

monn skrev 2015-03-09 14:47:37 följande:

Jag skall också medicinera för underfunktion av sköldkörteln, har du fått läkartid för det än?

Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö