• längtarefterbebis

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

Hejsan allihopa!

jag och min man har försökt få barn i 5 år ca. nu ska vi äntligen få börja med IVF.
    egentligen skulle vi börja nästa vecka, men pga min mans jobb så måste vi vänta tills nästa mens.. ivrig som man är så vill man ju börja direkt. frustrerande att behöva vänta...

någon mer som håller till på RMC i Malmö?
    berätta era historier om IVF, tack! Hjärta

• Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö
  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2014-12-25 19:37:19 följande:
    Hej
    Har ni påbörjat behandlingen?
    Vi är i startgropen nu. Börjar med nässpray 9 januari, vi ska ha det långa protokollet.
    Vårt första försökGlad.
    Hade varit kul om man kan följa varandra här då man är i samma sits Flört.
    Vi håller alla tummar och tår att det kommer gå bra för oss allaGlad.
    Heeeej!
    jag har helt glömt bort denna tråden.. eftersom vi skulle vänta. haha! nu har vi dragit igång med nässpray, idag faktiskt! jag är sååå taggad inför detta! :)

hur går det för dig? har du börjat med sprutorna? vi ska på första ul den 25/2 :)

jättekul om vi kan följas åt :D
    KRAM!
  • längtarefterbebis
    monn skrev 2015-01-22 17:57:46 följande:

Hej! Hur går det för dig ts? :) Jag skall lämna sista blodprovet på RMC på måndag, sedan hoppas jag på IVF efter utredningen! Vi har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har PCO och vi har provat Pergotime utan att det hjälpt. Hur länge fick ni vänta innan ni kom på första mötet? De sade till min man att vi skulle få hem en kallelse för första möte om 2-3 månader..

hej du!
    vårt gick så himla snabbt! fik nog tid 1 vecka efter min läkare på kk skickade remiss. vi ingår ju i en studie där man blev lottad om man skulle få börja med ivf direkt eller om man skulle behöva gå ner i vikt med hjälp av modifast.. vi hade turen att få ivf direkt! så jag försöker gå ner lite på egen hand. det sägs ju att man har bättre chanser då.. :) 

jag har också pco, och vi har försökt sen 2008.

hur går det för er? <3
    kram
  • längtarefterbebis
    LikeLadyy skrev 2015-01-26 06:58:49 följande:

Håller tummarna för dig. Hur gick första besöket på RMC till? Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig inför vårt första besök.

vårt första besök var att vi tog en MASSA prover. sen fick vi info och recept utskrivna. och så kollade hon såklart mina äggstockar.

har ni varit på första besöket än ? :)
  • längtarefterbebis

nä vi har börjat. trots mitt höga bmi.. så jag hoppas allt går bra :)

monn skrev 2015-02-01 21:00:47 följande:

Spännande! Hur mycket måste du gå ner innnan ni får börja? Vi har fått läkartid 26/2, har lämnat alla prover nu i januari. Blir himla spännnde. Jag hoppas så in i norden på IVF! :)

• längtarefterbebis

jag är på andra dagen med näspray nu. så just nu händer det inte så mycket känns det som. är nervös över att sticka mig själv med sprutan sen.. är van insulingivare då jag gör det på mitt jobb.. men att sticka mig själv.. ???? ????

monn skrev 2015-02-01 21:16:19 följande:

Ah jag missförstod dig! Vad kul att ha fått komma igång, hur långt har ni kommit? :)

• längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-02 17:33:19 följande:

Hej 

Vad roligt att ni är igång. Vi är på slutspurten, ÄP på fredag.

Var inte orolig för sprutorna, är smärtfritt. Kommer gå kanon.

Kör ni det långa protokollet?

vad härligt! hoppas allt går bra :)

japp vi kör långa protokollet :)

märkte du några biverkningar av sprutorna eller nässprayet?
  • längtarefterbebis

jag mår ganska bra faktiskt. lite huvudvärk har kommit nu på dag 3..

vill att tiden ska gå snabbare..

o så funderar jag mycket på.. om det inte skulle gå.. samtidigt som jag tänker att - nästa år vid denna tiden kanske jag är mammaledig. <3

• längtarefterbebis

nu är jag på dag 8 med nässpray.. står i mina papper att det ska komma en blödning mellan dag 8-14.. mrn vad menas med det.. en blödning en gång eller en blödning som i mens typ.. tänte bara så man märker av den liksom. :)

lomma76 skrev 2015-02-03 17:11:16 följande:

Hej

Av nässprayen fick jag lite huvudvärk efter ca en vecka. Höll i sig 2 dagar sedan inget speciellt

Av sprutorna har jag inte känt nåt, inte mer än att äggstockarna arbetar förfullt. Lite molande med definitivt ingen otäck känsla.

Hur mår du själv? Några biverkningar hittills?

• längtarefterbebis

åååh men herregud.. fan vad spännande, hoppas allt går bra!

håller mina tummar ?

lomma76 skrev 2015-02-08 13:50:03 följande:

Blödning är liknande mens. Jag hade inte fullt så mycket och det varade i ca 2 dagar.

Min kom precis efter nio dagar.

Hade mitt  ÄP i fredags. Var nervös men det var en positiv upplevelse, inte alls så farligt som jag trott. Mådde bra efter också, knappt någon smärta alls.

Vi fick ut 6 st ägg och tre av dessa är befruktade, så imorgon eftermiddag är det dags att återföra ett ägg. Är så otroligt förväntansfull samtidigt som man måste tänka att det kan gå åt pipsvängen. Då vet man iof  vad man ha framför sig.

Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö