• monn

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

Hej! Hur går det för dig ts? :) Jag skall lämna sista blodprovet på RMC på måndag, sedan hoppas jag på IVF efter utredningen! Vi har försökt få barn sedan sept 2013. Jag har PCO och vi har provat Pergotime utan att det hjälpt. Hur länge fick ni vänta innan ni kom på första mötet? De sade till min man att vi skulle få hem en kallelse för första möte om 2-3 månader..

• monn

Det vart ju snabbt! :)

Bestämmer de hur man går vidare direkt efter första besöket?

Likealady skrev 2015-01-23 10:47:53 följande:

Vi lämnade våra sista prover i mitten av januari och fått tid för första besök i mitten av februari.

• monn

Spännande! Hur mycket måste du gå ner innnan ni får börja? Vi har fått läkartid 26/2, har lämnat alla prover nu i januari. Blir himla spännnde. Jag hoppas så in i norden på IVF! :)

längtarefterbebis skrev 2015-02-01 20:25:48 följande:

hej du!

vårt gick så himla snabbt! fik nog tid 1 vecka efter min läkare på kk skickade remiss. vi ingår ju i en studie där man blev lottad om man skulle få börja med ivf direkt eller om man skulle behöva gå ner i vikt med hjälp av modifast.. vi hade turen att få ivf direkt! så jag försöker gå ner lite på egen hand. det sägs ju att man har bättre chanser då.. :) 

jag har också pco, och vi har försökt sen 2008.

hur går det för er? <3

kram

• monn

Ah jag missförstod dig! Vad kul att ha fått komma igång, hur långt har ni kommit? :)

längtarefterbebis skrev 2015-02-01 21:11:15 följande:

nä vi har börjat. trots mitt höga bmi.. så jag hoppas allt går bra :)

• monn

Det kommet du klara! Tänk på vad du får för besväret :) hur många dagar tar man nässpray?

längtarefterbebis skrev 2015-02-02 06:03:30 följande:

jag är på andra dagen med näspray nu. så just nu händer det inte så mycket känns det som. är nervös över att sticka mig själv med sprutan sen.. är van insulingivare då jag gör det på mitt jobb.. men att sticka mig själv.. ???? ????

• monn

Jag och min sambo har första besöket om 3 veckor! Jag längtar!! Så skönt att ha något att se fram emot :)

LikeLadyy skrev 2015-02-02 09:04:40 följande:

Om två veckor är första besöket. Känns både spännande och skrämmande.

• monn

Det tror jag inte att de gör, om ni redan har konstaterat vad som är fel:) vi fick lämna nya! Fem dagar efter att vi lämnat sista provet fick vi en undersökningstid en månad senare :) så jag tycker det har gått snabbt. Första besöket på RMC blir nu på torsdag, spännande!

joss82 skrev 2015-02-18 11:12:54 följande:

Hoppar in här om det är ok? Vår gynekolog skickar förhoppningsvis remiss till RMC för IVF nästa vecka, hoppas bara de tar emot oss!! Tar de en massa prover och så även om man gjort utredning hos gynekolog tidigare? Känns ju lite onödigt att göra om alltihop?

• monn

Jag skall också medicinera för underfunktion av sköldkörteln, har du fått läkartid för det än?

LikeLadyy skrev 2015-03-09 10:53:47 följande:

Håller tummarna för er!!! Själv har jag börjat min behandling för endometriosen. Förhoppningsvis ska den vara klar om 3 månader, och då kan vi sätta igång med ivf. Jag ska även börja medicinera för underproduktion av sköldkörteln. Denna medicinering ska förhoppningsvis bara pågå fram till vi fått vårt barn.

• monn

Tycker det ser positivt ut! :) när är testdag? Ta ett digitalt om du har?

längtarefterbebis skrev 2015-03-22 06:54:36 följande:

vad tror ni om detta? RD 14 idag. ????????????

• monn

Stor kram!

längtarefterbebis skrev 2015-03-24 07:37:04 följande:

mensen kom igår på jobbet. direkt på morgonen med.. typiskt.. var många tårar under dagen mellan mina vårdtagare... HEMSK KÄNSLA..  skönt att få gråta ut igårkväll .. idag känns det lite bättre, även om jag fortfarande är ledsen..

känner inte för att försöka mer, utan vill istället lägga ALL fokus på att gå ner i vikt istället. bara fokusera på mig själv.

hur går det för er andra.`?

• monn

Härligt att det är på gång :) jag har börjat med levaxin, sedan spola äggledarna nästa vecka (ser inte fram emot det), och sedan insemination när mitt sköldkörtelvärde är bra :) du får uppdatera när du får första tiden!

joss82 skrev 2015-03-25 09:10:40 följande:

Ringde RMC idag och de kommer skicka en kallelse till oss redan i nästa vecka! Jätteglad för det och samtidigt känns det så himla läskigt. Det är liksom verklighet nu, vi är faktiskt ett av de par som sannolikt behöver genomgå IVF. Huh...

• monn

Tack för bra tips! Det skall jag göra :) skall bli skönt att få det överstökat. När jag fick tiden per telefon så sade kvinnan jag pratade med att det kändes som "den värsta mensvärk du kan tänka dig" men bara under några sekunder! Tack ;) dock bra att de är ärliga! Kan man ha tampon/menskopp då eller måste man ha binda? Tänkte om man är infektionskänslig..

joss82 skrev 2015-03-25 13:29:15 följande:

Jag har gjort en spolning också och visst var den obehaglig men för mig var den mindre plågsam än jag trott. Kan rekommendera att ta tex två Ipren och en Alvedon innan. Jag fick som ganska rejäl mensvärk när tabletterna slutade verka framåt kvällen så tror att de hjälpte en hel del. Räkna med att du kan blöda litegrann några dagar efter också, jag blev lite rädd när jag upptäckte det.

Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö