• joss82

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

Hoppar in här om det är ok? Vår gynekolog skickar förhoppningsvis remiss till RMC för IVF nästa vecka, hoppas bara de tar emot oss!! Tar de en massa prover och så även om man gjort utredning hos gynekolog tidigare? Känns ju lite onödigt att göra om alltihop?

• joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-02-20 09:41:20 följande:

självklart är det ok! :) ju fler desto roligare om man kan dela med sig :)
    jag tror de tar egna prover. det gjorde de på mig iaf. förutom mannens spermaprov för det var relativt nytt.. varför skulle de inte ta emot er menar du??
    Eftersom vi "bara" har försökt i ett år behöver de ju göra en bedömning att våra svårigheter med dåliga spermier och taskig ägglossning är tillräckliga skäl för att dra igång IVF. Tycker de att vi borde kunna klara det på egen hand får vi ju vänta ett år till som jag förstått det?
  • joss82
    monn skrev 2015-02-20 12:13:08 följande:

Det tror jag inte att de gör, om ni redan har konstaterat vad som är fel:) vi fick lämna nya! Fem dagar efter att vi lämnat sista provet fick vi en undersökningstid en månad senare :) så jag tycker det har gått snabbt. Första besöket på RMC blir nu på torsdag, spännande!

Spännande! Kul att höra att det kan gå så fort!
  • joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-03-08 13:29:45 följande:

hur går det för er tjejer ?  Kyss

jag gjorde mitt äggplock i fredags. det värsta jag varit med om i hela mitt liv. hade jätteont både under äggplocket och efteråt.

fick bara ut ett ägg, läkaren vågade inte försöka på fler eftersom jag hade så ont. ringde ner igår och det var befruktat, ringde ner idag också för och kolla om det delat sig som det ska. och det hade det, så imorgon ska jag få tillbaka mitt lilla ägg. Hjärta

mycket förväntansfull!

Jobbigt att det gjorde så ont! Brukar det göra det? Bra i alla fall att de fick ut ett ägg och att du snart får tillbaka det befruktat! Håller tummarna för att du får ett fint plus om två veckor!

Vår remiss har troligtvis blivit ivägskickad till RMC, ska ringa gynekologen imorrn och fråga så jag vet säkert. Hoppas de hör av sig snart!
  • joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-03-19 11:21:28 följande:

hur går det för er? själv väntar jag på testdagen.. somär nästa vecka.
    vi gjorde ett gravtest igår men det var neg...

haft lite symtom som ont i magen, illamående. lite halsbränna.. men känner mig inte så gravid direkt.. hmm...

Håller tummarna! Får jag fråga hur lång tid det dröjde innan ni blev kallade till RMC efter att de fått remissen? Fick remissbekräftelse från dem för ca 2 veckor sedan och vill så himla gärna att de ska kalla oss så snart som möjligt!!
  • joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-03-22 08:04:33 följande:
    det är testdag på onsdag. vet inte om det är en synvilla men mannen tycker det ser ut som ett svagt plus. ska ta digitalt på onsdag :)
    Jag tror att det är ett plus :). Hoppas!!!
  • joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-03-24 07:37:04 följande:

mensen kom igår på jobbet. direkt på morgonen med.. typiskt.. var många tårar under dagen mellan mina vårdtagare... HEMSK KÄNSLA..  skönt att få gråta ut igårkväll .. idag känns det lite bättre, även om jag fortfarande är ledsen..

känner inte för att försöka mer, utan vill istället lägga ALL fokus på att gå ner i vikt istället. bara fokusera på mig själv.

hur går det för er andra.`?

Nej! Usch, jag fasar verkligen för det där när det blir dags för IVF. Vet ju hur besviken jag blir i vanliga fall och tror att det kommer kännas mycket värre efter ett IVF-försök. Stor kram till dig. Förstår att du vill fokusera på dig själv nu. Jag håller också på att hå ner i vikt sedan några veckor. Känns bra eftersom det då känns som att jag verkligen GÖR något för att öka chanserna.
  • joss82

Ringde RMC idag och de kommer skicka en kallelse till oss redan i nästa vecka! Jätteglad för det och samtidigt känns det så himla läskigt. Det är liksom verklighet nu, vi är faktiskt ett av de par som sannolikt behöver genomgå IVF. Huh...

• joss82
    monn skrev 2015-03-25 13:01:39 följande:

Härligt att det är på gång :) jag har börjat med levaxin, sedan spola äggledarna nästa vecka (ser inte fram emot det), och sedan insemination när mitt sköldkörtelvärde är bra :) du får uppdatera när du får första tiden!

Jag har gjort en spolning också och visst var den obehaglig men för mig var den mindre plågsam än jag trott. Kan rekommendera att ta tex två Ipren och en Alvedon innan. Jag fick som ganska rejäl mensvärk när tabletterna slutade verka framåt kvällen så tror att de hjälpte en hel del. Räkna med att du kan blöda litegrann några dagar efter också, jag blev lite rädd när jag upptäckte det.
  • joss82
    monn skrev 2015-03-25 14:56:22 följande:

Tack för bra tips! Det skall jag göra :) skall bli skönt att få det överstökat. När jag fick tiden per telefon så sade kvinnan jag pratade med att det kändes som "den värsta mensvärk du kan tänka dig" men bara under några sekunder! Tack ;) dock bra att de är ärliga! Kan man ha tampon/menskopp då eller måste man ha binda? Tänkte om man är infektionskänslig..

Jag använder alltid binda så vet inte men gyn sa att man är infektionskänslig ett par dagar så kanske klokt att låta bli tampong. För mig räckte det nog med trosskydd.
Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö