• längtarefterbebis

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

nj kom min blödning också :) dag 9. aldrig blivit så glad. varit rädd att jag sprayat fel eller att det inte skulle funka :)

lomma76 skrev 2015-02-08 13:50:03 följande:

Blödning är liknande mens. Jag hade inte fullt så mycket och det varade i ca 2 dagar.

Min kom precis efter nio dagar.

Hade mitt  ÄP i fredags. Var nervös men det var en positiv upplevelse, inte alls så farligt som jag trott. Mådde bra efter också, knappt någon smärta alls.

Vi fick ut 6 st ägg och tre av dessa är befruktade, så imorgon eftermiddag är det dags att återföra ett ägg. Är så otroligt förväntansfull samtidigt som man måste tänka att det kan gå åt pipsvängen. Då vet man iof  vad man ha framför sig.

• längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-09 14:15:43 följande:
    Tummen upp för digFlört.JA att man bli så gald för en blödning...
    Nu är det bara mindre än två timmar kvar till vår återföring. Sjukt spännnande!!!!
    SPÄNNANDE! skriv sen hur det var! är sååå nyfiken och taggad!
  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-09 18:06:01 följande:

Så då är man officiellt ruvare. Gick otroligt smärtfritt.

Inga väntetider och tur var det, min blåsa var på bristningsgränsen.

Vi var där halv fyra kl 15.40 hade jag klätt om, 15.45 var jag inne på operation. Vi promenerade ut prick 16.00.

Nu får vi vänta till den 25/2 som är vår testdag. Har lovat mig själv att inte testa tidigare (om det nu går att hålla).

Så jag säger bara att jag har haft en otroligt smärtfri behandling. Inget att vara orolig/nervös över.

ååh.. jag blir så rörd på något vis.. längtar tills det är min tur.. är bara så många tankar.. tänk om inte äggen blir befruktade... tänk om kroppen inte vill ga emot ett befruktat ägg pga min vikt.. jag försöker gå ner hela tiden men det är sååå svårt.. händer liksom inget. kvittar vad jag än gör.. :(

undrar om det är nässprayet som gör att jag vlir så känslig.. ena sekunden är jag glad o nästa är jag så arg o ledsen. :(

<3
  • längtarefterbebis

idag ska jag börja sticka mig med sprutorna. undrar om jag redar ut det själv eller mannen får göra det :)

hur går det för er andra?

• längtarefterbebis
    joss82 skrev 2015-02-18 11:12:54 följande:

Hoppar in här om det är ok? Vår gynekolog skickar förhoppningsvis remiss till RMC för IVF nästa vecka, hoppas bara de tar emot oss!! Tar de en massa prover och så även om man gjort utredning hos gynekolog tidigare? Känns ju lite onödigt att göra om alltihop?

självklart är det ok! :) ju fler desto roligare om man kan dela med sig :)
    jag tror de tar egna prover. det gjorde de på mig iaf. förutom mannens spermaprov för det var relativt nytt.. varför skulle de inte ta emot er menar du??
  • längtarefterbebis
    LikeLadyy skrev 2015-02-20 07:11:02 följande:

Vi var träffade läkarna förra veckan. De kunde konstatera att det var fel på både mig och maken. ????. Endometrios & lågt spermieantal. Det hade antagligen blivit ivf även om det bara var fel på en av oss. Nu är det iaf inte bara den enes "fel". Jag ska nu får sprutor i 3 mån för att försättas i kemiskt klimakterie, detta för att endometriosen ska lugna ner sig. Därefter ska vi köra igång med ivf så fort som möjligt.

tråkigt att det är fel på er båda.. hoppas de kan hjälpa er. hur gammal är du ?
  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-09 18:06:01 följande:

Så då är man officiellt ruvare. Gick otroligt smärtfritt.

Inga väntetider och tur var det, min blåsa var på bristningsgränsen.

Vi var där halv fyra kl 15.40 hade jag klätt om, 15.45 var jag inne på operation. Vi promenerade ut prick 16.00.

Nu får vi vänta till den 25/2 som är vår testdag. Har lovat mig själv att inte testa tidigare (om det nu går att hålla).

Så jag säger bara att jag har haft en otroligt smärtfri behandling. Inget att vara orolig/nervös över.

hur gick det på testdage igår?

jag var på ul igår för att kolla till äggen. ska ner igen på lördag o kolla om de växt till sig lite :)
  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-26 16:15:53 följande:

Tyvärr inget positivt svar. Fick blödning förra veckan som höll i sig några dagar, troligen vanlig mens.. Tog ändå testet igår..negativt som jag visste.

Så nu får vi börja om igen från början.

Hur går det för dig?

Har du mått bra hittills under behandlingen?

Nu vet vi i alla fall vad som väntar oss. Hoppas få börja igen nästa mens.

Lycka till på lördag, troligvis ÄP nästa vecka

fy vad tråkigt :(

jag har mått ganska bra. lite mkt humörsvängningar... o så lte viktupgång... så jag verkligen INTE behöver :(

japp jag hoppas det :) ska bli spännande :)
  • längtarefterbebis

hur går det för er tjejer ?  Kyss

jag gjorde mitt äggplock i fredags. det värsta jag varit med om i hela mitt liv. hade jätteont både under äggplocket och efteråt.

fick bara ut ett ägg, läkaren vågade inte försöka på fler eftersom jag hade så ont. ringde ner igår och det var befruktat, ringde ner idag också för och kolla om det delat sig som det ska. och det hade det, så imorgon ska jag få tillbaka mitt lilla ägg. Hjärta

mycket förväntansfull!

• längtarefterbebis

hur går det för er? själv väntar jag på testdagen.. somär nästa vecka.
    vi gjorde ett gravtest igår men det var neg...

haft lite symtom som ont i magen, illamående. lite halsbränna.. men känner mig inte så gravid direkt.. hmm...

• längtarefterbebis

det dröjde bara ngn vecka. men vi har ju inte gått den vanliga vägen eftersom vi var med i en studie. så jag vet inte om vi hade förtur... vet att det är lång väntetid annars :(

joss82 skrev 2015-03-19 13:14:51 följande:

Håller tummarna! Får jag fråga hur lång tid det dröjde innan ni blev kallade till RMC efter att de fått remissen? Fick remissbekräftelse från dem för ca 2 veckor sedan och vill så himla gärna att de ska kalla oss så snart som möjligt!!

• längtarefterbebis
    monn skrev 2015-03-22 07:54:08 följande:

Tycker det ser positivt ut! :) när är testdag? Ta ett digitalt om du har?

det är testdag på onsdag. vet inte om det är en synvilla men mannen tycker det ser ut som ett svagt plus. ska ta digitalt på onsdag :)
  • längtarefterbebis

jag är jätteförvirrad just nu. har mensvärk i ca tre dagar. varit och kollat på toa hur många gånger som helst om det kommit ngn mens.. idag tyckte vi att vi fått ett svagt plus på stickan.. men nu i em har det kommit (ursäkta detaljer) bruna klumpar... trodde det var mensen som var på G men det har försvunnit nu.. tänkte lite att det kanske är crinonen som orsakar detta...

någon som varit med om samma??!?!

• längtarefterbebis

mensen kom igår på jobbet. direkt på morgonen med.. typiskt.. var många tårar under dagen mellan mina vårdtagare... HEMSK KÄNSLA..  skönt att få gråta ut igårkväll .. idag känns det lite bättre, även om jag fortfarande är ledsen..

känner inte för att försöka mer, utan vill istället lägga ALL fokus på att gå ner i vikt istället. bara fokusera på mig själv.

hur går det för er andra.`?

Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö