• 3hjärtan

5 åring börjat kissa på sig!

Min 5 åring har börjat att ha en blöt urinfläck i kalsongerna mest varje dag. Blir lika på nätterna. Alltså inga mängder men kalsongerna hinner bli blöta.
    Googlade och verkar var symtom på uvi eller diabetes. Men det svider ej när han kissar. Går oftare på toaletten också. Ska ringa hc imorn.
    Någon fler med barn som gjort så?

• Svar på tråden 5 åring börjat kissa på sig!
  • cosinus

Satsar mina pengar på irritabel blåsa orsakad av förstoppning/dåliga bajsvanor.

Behöver inte vara så att ni märker det men mer bajs i ändtarmen gör den uttöjd och då retar den urinblåsan som lätt småskvätter. Googla irritabel blåsa :)

Min ena son hade så under flera år eftersom bajsandet inte alls funkade (han höll sig för länge)

Min andra son märker man direkt på om han äter för mycket blåbär (han älskar blåbär och det finns i massor på dagisgården) för då blir han hård i magen. Inte så att vi märker att han får ont i magen eller bajsar sällan men han blir hårdare i magen och då kommer kissfläckarna i kalsongerna som ett brev på posten efter någon vecka.

• 3hjärtan

Ska googla det. Han bajsar faktiskt för sällan. Påminde han ikväll. Men då kommer det bara han tar sig tid. För ofta säger han- mamma nu går jag och bajsar. Sen kommer han på en gång och säger- det kom bara kiss. Han har liksom ej tid att sitta om det inte kommer på en gång.

• cosinus
    3hjärtan skrev 2014-10-12 22:22:40 följande:

Ska googla det. Han bajsar faktiskt för sällan. Påminde han ikväll. Men då kommer det bara han tar sig tid. För ofta säger han- mamma nu går jag och bajsar. Sen kommer han på en gång och säger- det kom bara kiss. Han har liksom ej tid att sitta om det inte kommer på en gång.

Nä då låter det ju ännu troligare.

Hoppas ni får bukt med det, är småjobbigt när man är inne i det men väldigt mycket bättre än diabetes iaf!
Svar på tråden 5 åring börjat kissa på sig!