Inlägg från: SarasaminosB |Visa alla inlägg
  • SarasaminosB

Varför finns det inga parker som mer liknar parkerna i USA i Sverige och som inte baseras på femkampen där man indirekt går till svenska spel och spelar med odds och pengar

Varför kan vi som i Amerika inte ha temaparker som baseras fullt ut på karaktärerna i exempel en film istället för det här träsket med att gå ut med pengar till olika femkamsstugor där man som familjer satsar pengar likt man gör på svenska spel.

Femkampspelen är inget bra för familjer som gått till temaparkerna samt nöjesparkerna för att ha sin glädje där utan det vore bättre om hade den amerikanska modellen där hela temaparken eller nöjesparken baseras på något viktigare.

Samt jag har en fråga till:
    Varför kan inte Liseberg anordna ordentliga paket till de som vill ha.

Jag menar att man ska kunna boka färdmedel till destination,
    och få trasport till hotell, sedan ska hotellet bokas in där man utan att fråga har bagage hjälp på alla bitar till hotellet, från hotellet ha skytteltrafik som ingår i hotellet till parken/ ena, under denna paket ska man kunna boka matpaket så att man får stora rabatter och har allt på hotellets nyckelkort och när man handlar så får man det skickat till närmaste butik vid hotellet, sedan har man ännu underpaket till maten och där man med matkupongerna i hotellets nyckelkort kan boka shower, men behöver bara lägga ut fler matkuponger för att täcka upp.

I parkerna ska man ha parader, 1 timma tidigare öppning för de som vistas på deras egen hotell och tre timmar efter parken stänger då man inte ska behöva köa. Sedan ska man bygga vidare på expresspassen så att de är permanenta och gäller hela tiden. Så när man går till en karusell och ser att kön är 2 timmar ska man sticka in kortet i en apparat och där står en tidslag mellan två tidpunkter och inom den timman ska man gå in på expressdelen utan att stå i kö.

Sedan ska man inte behöva ha åkband, då det ska ingå i entreen!
    (utom vissa mer avancerade saker ex. lufbalong)

FÖRSTÅR NI VAD JAG MENAR MED NÖJE!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 14:07
    Sedan dessa artister, visst det finns artister i USA också, men parken baseras inte på dem. sedan så har man artister ska också figurerna och temat i parken involveras så att det typ inte blir ett simpelt bingolotto studio där artister inträder.

Artisterna ska vara i samma anda som parken själv, annars kommer det alltid vara en väldans kontrast till all det nöje parkerna bjuder på. Låt två små ekorrar dansa vals ex. om Lasse Stefans sjunger. Låt kontrysångare liva upp parken. Få ditt artister som lyfter upp glädjen och nöjet med parken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 14:09
    och kanske lite fyrverkeri kl 21:00 varje kväll i alla parker

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 14:10
    samt gammeldags butiker som lyfter fram Sveriges historia med hemgjord glass, handgjorda dalahästar, nordiska restauranger och så vidare

• Svar på tråden Varför finns det inga parker som mer liknar parkerna i USA i Sverige och som inte baseras på femkampen där man indirekt går till svenska spel och spelar med odds och pengar
  • SarasaminosB
    puss skrev 2014-10-16 14:16:09 följande:

Och svamp?

Har du problem eller varför
    måste du i alla mina trådar
    komma med dumma svar

Kamma dig
  • SarasaminosB
    puss skrev 2014-10-16 14:16:09 följande:

Och svamp?

Har ni tänkt på varför det är så dyrt i  Frankrikes Disney land.

Jo Disney World har Magik Kingdom, Epcot Center, Hollywood Studio, Animal Kingdom,
    två vattenparker Tyfoon Beach, Long Iland och handelsplatsen Downtown Disney. Alltså
    bara parkerna har dubbelt upp och resorterna har man deluxe hotell, Value hotell, Villas och
    moderate resorts och det är en rejäl urval jämfört med Disney land.

För det första så ju mer du köper och ju mer rabatt får du.

När jag valde flyg gick den på 8 500/person, men bortsett från det.

När jag boka billig hotell fick jag 20 % avdrag
    När jag la till maten fick jag 40% på maten.
    Parkbiljetterna gick på 8 dollar dagen.
    med maten ingick också 2 mellanmål
    man kunde handla vad man ville i parkerna.

Hotellet kosta 4 700 per rum inte person
    maten kosta 4 000 per person
    parkbiljetterna 448 per person
    Flygbiljetterna 8 500 per person med Delta Airlines
    Räckte med en fickpeng på 10 000

En familj går på 44 000, vore det inte för flygbiljetterna 20 700 totalt
    Så jag kan inte fatta vad fan Europa sysslar med sin mini park
    när de i självaste verket är dyrare än värdens största Disney World.

Detta gäller för 10 dagar med delux paket 3,5 stjärnig Value hotell Movie resort

Först väljer du ett hotell stor urval jämfört med Paris
    sedan väljer du ett matpaket
    och inträdespaket med olika tillval
    Hotellnyckel, Inträdeskort, matkort, kreditanslutet allt i ett kort

Alltså jag blir så förbannad att jag inte bor i Amerika utan I Sverige
    med sin jäkla se ner på andra och staten som skattar på precis allt
    man gör, så bor man nära en så girig park också. OOHHh

Jag skulle kunna anmäla Paris för att inte följa
    Disney Worlds policySkrikandes

• SarasaminosB

Varför kan vi som i Amerika inte ha temaparker som baseras fullt ut på karaktärerna i exempel en film istället för det här träsket med att gå ut med pengar till olika femkamsstugor där man som familjer satsar pengar likt man gör på svenska spel.

Femkampspelen är inget bra för familjer som gått till temaparkerna samt nöjesparkerna för att ha sin glädje där utan det vore bättre om hade den amerikanska modellen där hela temaparken eller nöjesparken baseras på något viktigare.

Samt jag har en fråga till:
    Varför kan inte Liseberg anordna ordentliga paket till de som vill ha.

Jag menar att man ska kunna boka färdmedel till destination,
    och få trasport till hotell, sedan ska hotellet bokas in där man utan att fråga har bagage hjälp på alla bitar till hotellet, från hotellet ha skytteltrafik som ingår i hotellet till parken/ ena, under denna paket ska man kunna boka matpaket så att man får stora rabatter och har allt på hotellets nyckelkort och när man handlar så får man det skickat till närmaste butik vid hotellet, sedan har man ännu underpaket till maten och där man med matkupongerna i hotellets nyckelkort kan boka shower, men behöver bara lägga ut fler matkuponger för att täcka upp.

I parkerna ska man ha parader, 1 timma tidigare öppning för de som vistas på deras egen hotell och tre timmar efter parken stänger då man inte ska behöva köa. Sedan ska man bygga vidare på expresspassen så att de är permanenta och gäller hela tiden. Så när man går till en karusell och ser att kön är 2 timmar ska man sticka in kortet i en apparat och där står en tidslag mellan två tidpunkter och inom den timman ska man gå in på expressdelen utan att stå i kö.

Sedan ska man inte behöva ha åkband, då det ska ingå i entreen!
    (utom vissa mer avancerade saker ex. lufbalong)

FÖRSTÅR NI VAD JAG MENAR MED NÖJE!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 14:07
    Sedan dessa artister, visst det finns artister i USA också, men parken baseras inte på dem. sedan så har man artister ska också figurerna och temat i parken involveras så att det typ inte blir ett simpelt bingolotto studio där artister inträder.

Artisterna ska vara i samma anda som parken själv, annars kommer det alltid vara en väldans kontrast till all det nöje parkerna bjuder på. Låt två små ekorrar dansa vals ex. om Lasse Stefans sjunger. Låt kontrysångare liva upp parken. Få ditt artister som lyfter upp glädjen och nöjet med parken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 14:09
    och kanske lite fyrverkeri kl 21:00 varje kväll i alla parker

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 14:10
    samt gammeldags butiker som lyfter fram Sveriges historia med hemgjord glass, handgjorda dalahästar, nordiska restauranger och så vidare.

Har ni tänkt på varför det är så dyrt i  Frankrikes Disney land.

Jo Disney World har Magik Kingdom, Epcot Center, Hollywood Studio, Animal Kingdom,
    två vattenparker Tyfoon Beach, Long Iland och handelsplatsen Downtown Disney. Alltså
    bara parkerna har dubbelt upp och resorterna har man deluxe hotell, Value hotell, Villas och
    moderate resorts och det är en rejäl urval jämfört med Disney land.

För det första så ju mer du köper och ju mer rabatt får du.

När jag valde flyg gick den på 8 500/person, men bortsett från det.

När jag boka billig hotell fick jag 20 % avdrag
    När jag la till maten fick jag 40% på maten.
    Parkbiljetterna gick på 8 dollar dagen.
    med maten ingick också 2 mellanmål
    man kunde handla vad man ville i parkerna.

Hotellet kosta 4 700 per rum inte person
    maten kosta 4 000 per person
    parkbiljetterna 448 per person
    Flygbiljetterna 8 500 per person med Delta Airlines
    Räckte med en fickpeng på 10 000

En familj går på 44 000, vore det inte för flygbiljetterna 20 700 totalt
    Så jag kan inte fatta vad fan Europa sysslar med sin mini park
    när de i självaste verket är dyrare än värdens största Disney World.

Detta gäller för 10 dagar med delux paket 3,5 stjärnig Value hotell Movie resort

Först väljer du ett hotell stor urval jämfört med Paris
    sedan väljer du ett matpaket
    och inträdespaket med olika tillval
    Hotellnyckel, Inträdeskort, matkort, kreditanslutet allt i ett kort

Alltså jag blir så förbannad att jag inte bor i Amerika utan I Sverige
    med sin jäkla se ner på andra och staten som skattar på precis allt
    man gör, så bor man nära en så girig park också. OOHHh

Jag skulle kunna anmäla Paris för att inte följa
    Disney Worlds policySkrikandes

• SarasaminosB
    Stårschan skrev 2014-12-15 15:49:43 följande:

Oj vilken svada! Har du botoxat läpparna också så att det syns vilken syn på ett gott liv du har? Anmäla Paris för att de inte följer Disney Worlds policy, hur tänker du nu? Att ett amerikanskt vinstdrivande bolags regler ska stå över en annan nations lagstiftning?

Liseberg är en trivsam park. Jag tycker att det är superbra att inträdet och åkbanden inte sitter ihop, eftersom det finns mycket att göra där även för den som inte gillar åkattraktioner.

Ditt inlägg skriker trashig I-landsproblematik så det bara sjunger om det!

men egentligen är det ingen temapark.
    då det finns att spela om choklad, nallar mm
    och dansband, det ska vara grill buffé country
    och på kvällarna fyrverkeri.

Och ja Walt Disney vänder sig i sin grav för Paris.
  • SarasaminosB
    Stårschan skrev 2014-12-15 16:30:14 följande:
    Nej, och det är ingen som har påstått att det är en sådan temapark heller. Det finns mig veteligt inget som hindrar att du själv öppnar din drömpark i Sverige. Har du tur kanske den går runt. Frågan är hur stor marknad det finns, med tanke på att det redan finns en massa (dyra) nöjesparker både i Sverige och i närliggande länder. De flesta verkar inte ha några större problem med upplägget som det är idag.

Har du testat Park Asterix utanför Paris?  (Om du vill vidga vyerna och se annat än Disney)

Att Walt vänder sig i sin grav om frasmännen debiterar sina kunder på ett ickeamerikanskt sätt känns inte som någon katastrof. Han var serieskapare - inte ett helgon.
    Jag har försökt men vet inte var jag ska börja
    då jag inte har 2 miljoner kronor per karusell
    och marken kanske jag kan skaffa
Svar på tråden Varför finns det inga parker som mer liknar parkerna i USA i Sverige och som inte baseras på femkampen där man indirekt går till svenska spel och spelar med odds och pengar