Inlägg från: LitenLarv |Visa alla inlägg
  • LitenLarv

Kk kräver abort

Anonym (----) skrev 2014-10-17 18:31:58 följande:

Personligen tycker jag att det är väldigt orättvist att ena parten ska bestämma om abort eller inte. Även om han inte blir delaktig i barnets liv, så vet han om att det finns och kommer aldrig ifrån det mentalt så länge han lever. Jag anser att det inte är värt det.

Varföt inte skaffa barn med någon som vill ha barn eller satsa på insemination om du vill vara själv med barnet?

Personligen tycker jag att det är väldigt orättvist att ena parten ska bestämma om abort eller inte. Även om hennes liv fortsätter som vanligt så kommer hon aldrig ifrån mentalt att hon tog bort ett barn hon ville behålla vilket hon kommer må dåligt över så länge hon lever. Jag anser att det inte är värt det.

Abort är inte en walk in the park för alla. Varför kan inte vissa fatta att alla kvinnor inte klarar av att genomföra en abort? Har man sex så kan det resultera i graviditet, även om man skyddar sig. Att man väljer att skydda sig innebär inte kvinnan därför har en skyldighet att göra abort om hon blir oplanerat gravid. Abort är aldrig en skyldighet.

Vad säger din magkänsla ts?

Tror på anknytningsteori och attachment parenting
Svar på tråden Kk kräver abort