Inlägg från: Anonym (Ditt val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ditt val)

Kk kräver abort

Visst är det ditt val.

Vill du ha ett barn med ännu en man? Vill du ha ett barn som inte är önskat av sin pappa?

Har du tid, ekonomi och plats för att ha ett barn till ensam?

Du säger att han hotar med att han inte vill prata med dig mer. Han behöver aldrig mer prata med dig, han behöver inte ens fråga om barnet. Han har rätt att helt ta avstånd från dig/er om han vill. Det är bara underhåll han behöver betala, men det är inga problem att göra på avstånd. Det är ingenting du kan förhindra. Han är iallafall ärlig med att han inte vill ha en familj med dig och att han inte vill ha en kärleksrelation. Det är iallafall bra att han inte lurar i dig en massa moln och gröna skogar.

Han har också rätt att i framtiden dyka upp med en ny flickvän och kräva att han och den nya ska ha barnet regelbundet....

Svår sits. Jag hade gjort abort. Mina barn har en kärnfamilj och jag var mycket noga med att inte skaffa barn för än efter måååånga års förhållande. Det var otroligt viktigt för mig att pappan skulle vara minst lika närvarande och aktiv som mig.

• Anonym (Ditt val)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-17 14:53:32 följande:

Klart h*n kommer fråga efter sin pappa en dag, men varför i allsindar ska ett barn behöva höra att pappan var en kk?

Vad ska du säga då? Att han var en sjöman eller ett anonymt en gångs ligg. ;)?
  • Anonym (Ditt val)

Råd till alla män: Bli aldrig någonsin kk med en tjej som har en längtan efter fler barn.

• Anonym (Ditt val)
    Snutten6 skrev 2014-10-17 20:31:58 följande:

KVINNAN bestämmer helt själv.

Mannen har bara att betal och ta sitt ansvar.

Om inte det passa, runka och spruta på lakanet.

Undvik tjejer, så länge du inte vill ta ditt ansvar för din hadlig, ( samlaget )

Sur sa Räven om rönnbären.

Spännande regler du satt upp.

Själv klarar jag av kravlöst sex på lika villkor. För mig så är en kk-relation och dubbla skydd en tydlig överrenskommelse om att vi INTE ska ha barn ihop.

Klarar du som kvinna inte av att hålla den överenskommelsen så får du vara ärlig från början och låta bli att ha sex med män som inte vill ha barn med dig.

Undvik män om du inte kan ta konsekvenserna vid en olycka.

Själv så anser jag att bar ALLTID ska vara ett gemensamt beslut. Att försöka tvinga på någon ett barn är att förstöra den personens liv ( och barnets).Och nej man kan aldrig tvinga en kvinna till abort i Sverige. Hon tar beslutet själv. Att säga " jag vill inte prata med dig mer om du behåller" är INTE att tvinga henne till abort. En man har rätt att aldrig mer se kvinnan om han vill. Hon kan inte tvinga honom till en papparoll.

Men jag förstår att många kvinnor här på FL gärna skaffar ungar med olika män, skit samma om relationen är trygg eller om det ens finns en relation. Knullar han så får han minsan stå ut med att bidra till er kull av sär/styv och bonus ungar.

För mig så är ett barn ett stort beslut. Något som kommer ur en lång kärleksrelation.
Svar på tråden Kk kräver abort