Inlägg från: Anonym (meeh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (meeh)

Kk kräver abort

HannaS86 skrev 2014-10-17 23:07:25 följande:

Jag tycker att det vore elakt av dig att behålla, både mot barnet och ditt kk.

Ditt kk vet vad barn innebär och iom att ni skyddat er har han varit tydlig med att han inte vill ha fler. Om du behåller skulle du tvinga honom antingen att ta hand om ett barn han inte vill ha eller att betala ett underhåll i en massa år mot hans vilja.

Och om man tänker på barnet, hur snällt är det att sätta det till värden under de förhållandena? 

Fast barnet väljer nog helle att få leva, men utan en far.

TS, vill du inte göra bort så gör det inte. Ingen har rätt till att tvinga dig.
  • Anonym (meeh)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-17 21:43:22 följande:

Gör allt för att få det!? Jag tycker pessaret är rakt av hopplöst att få ut och han är mycket väl medveten om de gånger jag inte haft det i. De allra flesta kör nog inte dubbelt så på vilket sätt "gör jag allt för att bli gravid"!?

Hur tusan är det oansvarigt? Vi har ju inte varit oskyddade!

TS, jag och flera andra har kommit med peppande svar. Försök fokusera på de svaren istället, sedan skulle jag vilja råda dig att sluta läsa i tråden. Här på FL är det jäkligt lätt för folk att vara anonyma och trycka ner andra så långt det går. Om de redan ligger ner är det ännu bättre, då är det bara att fortsätta sparka.
  • Anonym (meeh)
    IsaStardust skrev 2014-10-18 12:41:34 följande:

Av alla "han kräver abort, jag vill inte"-trådar här på familjeliv är den här förmodligen den allra värsta jag sett, vad gäller svaren. blir äcklad när något som ska vara FÖR kvinnor används som ett vapen för kvinnoförtryck.

TS, ta ingenting personligt, de svar du får är standardsvar i sådana här trådar, från människor som inte har något annat nöje än att trycka ned folk, de är själva så långt nere att det är det enda som får dem att må lite lite bättre.
    ta inte åt dig och låt ingen tvinga dig eller påverka dig att göra något du inte vill.

jag blev oplanerat gravid för 1½ år sen, och fick också höra att jag skulle göra abort, men det gjorde jag inte, och jag ångrar det inte en sekund. om jag hade låtit någon tvinga mig till något hade jag aldrig förlåtit mig själv.

Jag blir rent ut sagt skitarg. Tur att jag har normala vänner som jag vet har andra åsikter, annars skulle man bli mörkrädd när man sitter och läser här. Är det så här människor är? Kalla, vill trycka ner...osv?
Svar på tråden Kk kräver abort