Kk kräver abort
Lite osäker på frågeställningen, men om du vill ha råd ang hur du ska göra så tycker jag att du ska tänka igenom vad du helst vill. Om du vet med dig att du kommer att ångra en abort - gör inte abort. Vill du göra abort - gör abort.
Lite osäker på frågeställningen, men om du vill ha råd ang hur du ska göra så tycker jag att du ska tänka igenom vad du helst vill. Om du vet med dig att du kommer att ångra en abort - gör inte abort. Vill du göra abort - gör abort.
Personligen tycker jag att det är väldigt orättvist att ena parten ska bestämma om abort eller inte. Även om han inte blir delaktig i barnets liv, så vet han om att det finns och kommer aldrig ifrån det mentalt så länge han lever. Jag anser att det inte är värt det.
Varföt inte skaffa barn med någon som vill ha barn eller satsa på insemination om du vill vara själv med barnet?
Skaffa, göra, tillverka, orden är många hur barn blir till Det var inte mitt budskap.
Är det så du säger till de som genomför abort, att de "har ihjäl den"??
Exakt. Donum borde studera biologi lite mer ist för religösa skrifter.
Så många OT inlägg i tråden, men jag höll mig till ämnet fast jag är av en annan åsikt än TS. Tycker det är viktigt att kunna diskutera i trådarna och presentara andra synsätt. Märkligt att mitt inlägg togs bort, det var inget påhopp, pajkastning eller off topic, jag är väl medveten om att det är känsliga rummet. Tydligen får man bara skriva om man instämmer med TS. Är det inte mer OT och kränkande att skriva att abort innebär att ha ihjäl sin avkomma?
Jag tycker faktiskt inte att man bör ha KK-relationer om man inte klarar att göra en abort om det skulle bli så.
Krasst och hårt, men jag tycker det är avtalsbrott att lura andra att få barn och betala en halv miljon i underhåll när man bara vill knulla och det har varit tydligt överenskommet från dag 1.
Men det finns klart många, både män och kvinnor, som vill äta kakan och ha den kvar, och det är barnen det blir synd om i slutänden.
Av den kvinna som med alla fakta på hand gått in i ett KK-förhållande, inte ett "hoppsan nu blev jag gravid och jag har inte tänkt igenom det här"-förhållande.
Jag förstår faktiskt att karln är arg - går man in i ett KK förhållande förutsätter man ju att båda gör det av en och samma anledning - sex. Inte barn. Stor skillnad. Lider med dig, att du hamnat i situationen du är i, men jag förstår faktiskt killen till fullo, förståeligt att han känner sig "lurad". Förväntade sig grymt sex, inte ett fjärde barn kanske, speciellt inte med en tjej han inte är kär i.... Det är din kropp och ditt val, men personligen skulle jag aldrig vilja skaffa barn med någon jag inte är kär i, som dessutom inte är kär i mig tillbaka. Skulle fundera på vad jag skulle säga till mitt barn när denne frågar vart pappa är någonstans....
Så alla kvinnor som gjort abort av fri vilja borde egentligen ha steriliserat sig från början, eller avstått sex helt? Och dessa kvinnor är egentligen oansvariga idioter och därmed inget att ha?