Kk kräver abort
Jag tror inte på KK-relationer, just för att det så ofta inträffar antingen en graviditet, eller att den ena får känslor (vanligen kvinnan). Vi är inte skapta för sådant, utan meningen är att vi ska träffa någon, bli kära, ingå någon form av äktenskap eller i alla fall uttala löftena för varandra. Och sedan ha sex. Och få barn.
Går man utanför det mönstret, så blir det massor av tråkigheter... även om detta med kravlöst sex kan verka som en bra kompromiss under en tid, när man inte har ett förhållande och kanske inte vill ha heller. Jag förstår idén med KK I TEORIN, men jag tror som sagt att den krockar med biologin och den mänskliga naturen...
Till TS, då. Du ska inte göra abort om du inte vill det själv. Du får se över dina möjligheter att orka med både dina tidigare barn och detta nya, som du förmodligen kommer att bli hundra procent ensam mamma till. Samt naturligtvis din arbetssituation och ekonomiska situation. Blir du tvungen att arbeta heltid? Blir det väldigt långa dagar för ditt nya barn på dagis? Kommer du att orka dag ut och dag in, att dra upp alla barnen på morgonen, ge dem frukost, få dem att borsta tänderna, få på dem kläder, ta dem till dagis och skola..? Och sedan hämta när alla är griniga och trötta, gå till affären med alla ungarna som kanske kinkar, laga middag, få barnen att äta och bada och borsta tänder, hinna umgås lite, läsa saga, ta hand om hushållsarbetet när de sover..? Knappast få någon egentid, för att du måste sova för att orka igen nästa dag?
Abort kanske är den bästa lösningen, om det inte blir någon livskvalitet ändå för någon av er fyra om barnet föds. Det är vardagen och verkligheten man måste gå efter i dylika fall. Men som sagt: barnets far behöver du inte ta hänsyn till.
Sedan en sak till: jag tycker inte att du ska berätta för barnet, om du behåller det, under vilka förhållanden det kom till. Försköna det hellre till att det var ett kärleksförhållande som tog slut, som ni hade du och pappan. Det låter mycket bättre och pekar inte ut er familj som avvikande.