Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

Kk kräver abort

Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-20 10:13:39 följande:

Jag vill inte ha honom som något annat än en vän heller och jag behöver inte ha honom närvarande, enda jag hoppas är att han kommer vilja det för barnets skull.

Jag har bokat tid för vul på torsdag för att ta reda på hur långt gången jag är.

OM du behåller barnet och OM han inte vill ha med barnet att göra så undrar jag OM du kommer att kräva att han SKA betala underhållsbidrag för barnet?

Kommer du i framtiden att beklaga dig över att DU aldrig är ledig. Att HAN inte tar något ansvar? Att du tvingas stå för alla aktiviteter och köpa cyklar och VABa?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-20 10:55:35 följande:
    Du verkar inte tänka på att jag redan har barn och vet mycket väl vad det innebär.
    Underhållsfrågan vet jag inte hur jag ställer mig till än, väljer han att vara närvarande för barnet så kanske jag inte bryr mig om det.
    Det gör jag men GÖR DU verkligen det? Barnet kan ha något handikapp eller funktionshinder som sätter hela livet på sin kant. Är du beredd att stå ensam med det?

Så det blir ett slags straff om han inte väljer att vara närvarande?

• Anonym (undrar)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-20 11:01:48 följande:
    Jag vet vad det innebär att ha ett sjukt barn tack så mycket. Du behöver inte ifrågasätta mitt föräldraskap.

Straff? Det är väl för tusan det minsta man kan begära i form av ansvar?
    Ok. Så du vet att det finns mängder av föräldrar som går på sina knän och där båda inte kan arbeta pga sjukt barn? Som får klara sig med en förälders inkomst? Det är bra att du är verklighetsförankrad för det kan bli tuffa år framöver.

Vad då ansvar? Han ber dig göra abort. Han har skyddat sig. Han har tagit ansvar.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-20 11:24:45 följande:
    Ja jag vet det. Jag var hemma i flera år med min minsta av den anledningen.

Ja ansvar. Vi hade sex. Vi. Det blev ett barn, det är lika mycket mitt ansvar som hans. Barnet är redan ett faktum och jag tänker inte göra abort.
    Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.
  • Anonym (undrar)
    Donum skrev 2014-10-20 12:02:03 följande:
    Om du inte förstår att det kan bli barn av att ha vaginalt sex så råder jag dig å det starkaste att avhålla dig från vaginalt sex.
    Så du har enbart legat med din partner i syfte av att avla barn?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 12:43:29 följande:
    Ts har också skyddat sig och tagit sitt ansvar men väljer att fortsätta göra det när graviditeten är ett faktum

och vad menar du egentligen med det första, att de barnen som har sjuka eller ensamstående föräldrar skulle ha aborterats bort?
    Du tycker nog att Ts hade tagit ansvar om hon hade valt att göra abort också.

Man borde inte planera eller skaffa barn om man saknar förutsättningar för att ta hand om barnet.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-20 12:52:56 följande:
    Jag hade inte planerat barnet och jag har alla förutsättningar för att kunna ta hand om det, så vad är problemet?
    Problemet är väl att du anser att det enbart är ditt beslut medan embryots spermagivare inte anser det.
  • Anonym (undrar)
    Donum skrev 2014-10-20 13:28:14 följande:
    Spermagivaren har ju fattat beslutet att giva sperma och har därmed också samtyckt till ett evt. föräldraskap.
    Nej, inte alls. Han ville inte ge bort det. Vi vänder på det hela. Ts vill inte behålla graviditeten men hennes kk vill. Har han då rätt att få sin vilja igenom baserat på dina åsikter?
  • Anonym (undrar)
    Donum skrev 2014-10-20 13:46:53 följande:
    Jo, precis så är det. Väljer man att ha vaginalt sex så väljer man också att ta risken att bli förälder. Det gäller både kvinnor och män. Kvinnor har i dagsläget lite längre tid på sig än män, men kvinnor är likväl bundna till den biologiska risken att bli förälder om de väljer att ha vaginalt sex.
    Så kom inte och säg att mannen som har legat för att ligga, OCH skyddat sig, har VALT att AVLA BARN med Ts. Det stämmer inte alls.
Svar på tråden Kk kräver abort