• Donum

Kk kräver abort

honkie skrev 2014-10-19 09:39:38 följande:
    Hur misslyckas du?
    Ja, säg det?
    Jag ser ingenstans att h*n skriver att kvinnor som har gjort abort av fri vilja egentligen borde ha steriliserat sig eller avstått sex helt samt att dessa kvinnor är oansvariga idioter och ingenting att ha. Var ser du det?

• Donum
    honkie skrev 2014-10-19 10:16:41 följande:

"Vill man verkligen inte ha barn så får man sterilisera sig eller inte ha sex. Så enkelt är det."

Kan vara jag som misstolkat, kanske gäller det endast män?... Jo men så är det nog, det är endast män som ska avstå sex och sterilisera sig. Så enkelt är det. Mitt fel.

"Han kanske väljer att vara en idiot och inte tar sitt ansvar. Men då är han inget att ha."

Återigen, kan vara jag som har fel. Kvinnor som gör abort tar ansvar... Det är väldigt ansvarsfullt. Men män som inte vill ha barn utan gör en symbolisk abort genom att dra, är ansvarslösa och inget att ha. Så enkelt är det.

Jag förstår inte. Menar du att det är fel att man får avstå sex alt. sterilisera sig om man absolut inte vill ha barn?

Jag tycker att det är helt riktigt. Biologin ser liksom sådan ut. Det kan varken du eller jag göra något åt.

Eftersom han har valt att ha vaginalt sex trots att han rimligen förstår att det kan leda till att han blir förälder så får han väl ta ansvar för det valet?

Jag tycker inte att det oavkortat går att hävda att det är ansvarsfullt att göra abort eller överge sin avkomma. Det får nog anses som otroligt situationsbetingat och inte som någon generell regel.
  • Donum
    Anonym (kall) skrev 2014-10-19 11:00:45 följande:

Och med ansvar menar du tvinga sig till umgänge med barnet?

Med ansvar så menar jag att man inte överger sin avkomma även om man inte hade planerat den.
  • Donum
    honkie skrev 2014-10-19 11:53:13 följande:

Då börjar vi om från början och denna gång frågar jag rakt ut; Menar du att det bara är män som bör avstå sex och sterilisera sig om de inte vill ha barn eller tycker du att kvinnor bör göra samma sak?

Nej, det förstår jag inte var du har fått ifrån. Alla som väljer att ha vaginalt sex väljer samtidigt att ta risken att bli förälder.
  • Donum
    Haskel skrev 2014-10-19 17:11:44 följande:

Jag skulle aldrig överge min avkomma. Däremot dödar jag den, om jag inte vill ha den.

Och TS dilemma hade väl inte varit ett dilemma om hon hade velat ha ihjäl sin avkomma?
  • Donum
    Anonym (Varför) skrev 2014-10-19 19:30:12 följande:

Varför kan du inte bara göra abort så är det ur världen?

Du har redan barn!! Du behöver inte fler barn. Och speciellt inte fler barn som bara har en riktigt engagerad förälder.

Tänk mer på barnet än bara på dig själv

Gissningsvis för att TS inte tar så lättsamt på att ha ihjäl sin avkomma som du?
  • Donum
    Anonym (Trams) skrev 2014-10-19 23:59:25 följande:

Struntprat. Jag träffade en kvinna tre gånger och hon lyckades bli gravid, insisterade på att behålla barnet. Jag betalar en summa varje månad som vi kommit överens om och hon håller sig borta från mitt liv. Har ett barn sedan innan och det är det enda barnet jag är intresserad av att ha i mitt liv.

Och då är ju du ett bra exempel på en förälder som inte tar sitt ansvar.
  • Donum
    Haskel skrev 2014-10-20 00:18:37 följande:

Av den här tråden har jag nu lärt mig att flertalet kvinnor på FL anser att män enbart bör ha 1-3 samlag under sin livstid. Med tanke på att det ungefär så många barn män generellt vill ha.

Det är biologi att det kan bli barn om man väljer att ha vaginalt sex. Det är inte en åsikt utan så ser verkligheten ut. Om man absolut inte vill ha barn så får man helt enkelt avstå från vaginalt sex.
  • Donum
    Anonym (hu!) skrev 2014-10-20 07:25:31 följande:

Mannen kan annars ta henne i tvåan?

Det är givetvis en variant om man absolut inte vill ha barn.
  • Donum
    Anonym (J) skrev 2014-10-20 09:36:35 följande:

Jag sa att hon själv bestämmer men att hon kan ju inte förbi se det som troligen väntar när barnet är fött ...

Menar du att pappan i fråga skulle överge barnet?

Det är väl i så fall rimligen hans ansvar - inte hennes.
  • Donum
    Anonym (J) skrev 2014-10-20 09:55:49 följande:

Han vill inte ha henne och inget barn har han sagt måste ju se det från verkligheten och inte fantasi världen ....

Precis. Och verkligheten är sådan att han, trots att han inte vill ha barn, ändå har ägnat sig åt aktiviteter som mycket väl kan leda till barn. Att han säger att han inte vill ha barn är rätt mycket skitsamma - biologin tar ingen hänsyn till det. Hans ovilja är uppenbarligen underordnad hans vilja att ta risken att bli förälder.
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:47:07 följande:

Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.

Om du inte förstår att det kan bli barn av att ha vaginalt sex så råder jag dig å det starkaste att avhålla dig från vaginalt sex.
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 12:07:33 följande:

Så du har enbart legat med din partner i syfte av att avla barn?

Jag har enbart legat med min partner fullt medveten om att det kan bli barn av våra aktiviteter. Syftet är, som sagt, rätt skitsamma. Biologin tar ingen hänsyn om du hade en annan tanke med att ha vaginalt sex - spermier och ägg gör som de vill oavsett vad du tänkte att de skulle göra.
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:04:14 följande:

Problemet är väl att du anser att det enbart är ditt beslut medan embryots spermagivare inte anser det.

Spermagivaren har ju fattat beslutet att giva sperma och har därmed också samtyckt till ett evt. föräldraskap.
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:34:36 följande:
    Nej, inte alls. Han ville inte ge bort det. Vi vänder på det hela. Ts vill inte behålla graviditeten men hennes kk vill. Har han då rätt att få sin vilja igenom baserat på dina åsikter?
    Jo, precis så är det. Väljer man att ha vaginalt sex så väljer man också att ta risken att bli förälder. Det gäller både kvinnor och män. Kvinnor har i dagsläget lite längre tid på sig än män, men kvinnor är likväl bundna till den biologiska risken att bli förälder om de väljer att ha vaginalt sex.
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 13:52:46 följande:

Så kom inte och säg att mannen som har legat för att ligga, OCH skyddat sig, har VALT att AVLA BARN med Ts. Det stämmer inte alls.

Jo, det har han. Han (och TS) har VALT att ta risken att bli föräldrar i och med att de har VALT att ha vaginalt sex. Syftet med liggandet är egalt eftersom biologin inte tar någon hänsyn till vilket syfte du eller någon annan hade med liggandet. Spermie + ägg kan bli barn ändå.
  • Donum
    honkie skrev 2014-10-20 19:04:35 följande:

Tänker du lika kring t.ex. bilolyckor? Att det liksom är fysik? Att man helt enkelt får bita i det sura äpplet bara för att man känner till risken? Att man som rullstolsbunden pga olycka ska få ett "vafantroddedu!?!" när man har en sketen dag? Risken är ju ändå väldigt uppenbar. Om en kvinna står och sörjer sin man som nyss dött i en olycka, tänker du då att han fan visste vad han gav sig in på när han satte sig bakom ratten?

Nej, jag likställer inte medvetet vaginalt sex med olyckor.
  • Donum
    honkie skrev 2014-10-20 20:25:12 följande:

Men om någon blir gravid trots dubbla skydd, bör inte det då betraktas som olycka?

Det spelar ingen roll om det betraktas som en olycka eller ej - biologin förändras inte av att parterna inte hade tänkt sig barn.
  • Donum
    honkie skrev 2014-10-20 21:16:32 följande:

Och fysikens lagar förändras heller inte av att man inte tänker krocka. Men jag tar ditt "spelar ingen roll" som att du håller med om att det faktiskt är en olycka. Jag förstår att du är emot aborter, men du behöver inte vara dryg genom att uppmuntra till biologilektioner. Ingen tror på storken och jungfru Maria är ett jävla skämt.

Det är ingen som har påstått att TS och hennes kk har planerat för att få barn. Jag påstår däremot att när man väljer att ägna sig åt en aktivitet som innebär att man tar risken att bli förälder så gör man också bedömningen att den risken är värd att ta. Annars hade man låtit bli vaginalt sex. Att låtsas att bara för att mitt syfte inte är att bli förälder så har jag minsann inte avlat några barn är utomordentligt okunnigt och då skadar det inte med biologilektioner.
Svar på tråden Kk kräver abort