Kk kräver abort
Jag ser ingenstans att h*n skriver att kvinnor som har gjort abort av fri vilja egentligen borde ha steriliserat sig eller avstått sex helt samt att dessa kvinnor är oansvariga idioter och ingenting att ha. Var ser du det?
"Vill man verkligen inte ha barn så får man sterilisera sig eller inte ha sex. Så enkelt är det."
Kan vara jag som misstolkat, kanske gäller det endast män?... Jo men så är det nog, det är endast män som ska avstå sex och sterilisera sig. Så enkelt är det. Mitt fel.
"Han kanske väljer att vara en idiot och inte tar sitt ansvar. Men då är han inget att ha."
Återigen, kan vara jag som har fel. Kvinnor som gör abort tar ansvar... Det är väldigt ansvarsfullt. Men män som inte vill ha barn utan gör en symbolisk abort genom att dra, är ansvarslösa och inget att ha. Så enkelt är det.
Och med ansvar menar du tvinga sig till umgänge med barnet?
Då börjar vi om från början och denna gång frågar jag rakt ut; Menar du att det bara är män som bör avstå sex och sterilisera sig om de inte vill ha barn eller tycker du att kvinnor bör göra samma sak?
Jag skulle aldrig överge min avkomma. Däremot dödar jag den, om jag inte vill ha den.
Varför kan du inte bara göra abort så är det ur världen?
Du har redan barn!! Du behöver inte fler barn. Och speciellt inte fler barn som bara har en riktigt engagerad förälder.
Tänk mer på barnet än bara på dig själv
Struntprat. Jag träffade en kvinna tre gånger och hon lyckades bli gravid, insisterade på att behålla barnet. Jag betalar en summa varje månad som vi kommit överens om och hon håller sig borta från mitt liv. Har ett barn sedan innan och det är det enda barnet jag är intresserad av att ha i mitt liv.
Av den här tråden har jag nu lärt mig att flertalet kvinnor på FL anser att män enbart bör ha 1-3 samlag under sin livstid. Med tanke på att det ungefär så många barn män generellt vill ha.
Mannen kan annars ta henne i tvåan?
Jag sa att hon själv bestämmer men att hon kan ju inte förbi se det som troligen väntar när barnet är fött ...
Han vill inte ha henne och inget barn har han sagt måste ju se det från verkligheten och inte fantasi världen ....
Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.
Så du har enbart legat med din partner i syfte av att avla barn?
Problemet är väl att du anser att det enbart är ditt beslut medan embryots spermagivare inte anser det.
Så kom inte och säg att mannen som har legat för att ligga, OCH skyddat sig, har VALT att AVLA BARN med Ts. Det stämmer inte alls.
Tänker du lika kring t.ex. bilolyckor? Att det liksom är fysik? Att man helt enkelt får bita i det sura äpplet bara för att man känner till risken? Att man som rullstolsbunden pga olycka ska få ett "vafantroddedu!?!" när man har en sketen dag? Risken är ju ändå väldigt uppenbar. Om en kvinna står och sörjer sin man som nyss dött i en olycka, tänker du då att han fan visste vad han gav sig in på när han satte sig bakom ratten?
Men om någon blir gravid trots dubbla skydd, bör inte det då betraktas som olycka?
Och fysikens lagar förändras heller inte av att man inte tänker krocka. Men jag tar ditt "spelar ingen roll" som att du håller med om att det faktiskt är en olycka. Jag förstår att du är emot aborter, men du behöver inte vara dryg genom att uppmuntra till biologilektioner. Ingen tror på storken och jungfru Maria är ett jävla skämt.