-
Klart h*n kommer fråga efter sin pappa en dag, men varför i allsindar ska ett barn behöva höra att pappan var en kk?Anonym (jadu) skrev 2014-10-17 14:51:00 följande:Alltså, du förstår väl att barnet kommer att växa upp en dag? Att det kommer att fråga "var är pappa"? När barnet blir äldre kommer det till slut förstå vad som hänt... Tjejer säger jag bara....
-
Att pappan inte kände sig redo eller nåt, jag vet inte, inte hunnit tänka så långt direkt..Anonym (Ditt val) skrev 2014-10-17 14:56:09 följande:Vad ska du säga då? Att han var en sjöman eller ett anonymt en gångs ligg. ;)?
-
Gör allt för att få det!? Jag tycker pessaret är rakt av hopplöst att få ut och han är mycket väl medveten om de gånger jag inte haft det i. De allra flesta kör nog inte dubbelt så på vilket sätt "gör jag allt för att bli gravid"!?
Hur tusan är det oansvarigt? Vi har ju inte varit oskyddade! -
Första bästa? Hade inga planer på att skaffa barn med honom, MEN någon "första bästa" är han inte. Vi har känt varann i flera år och var kompisar innan det här. Det var inget vi planerade utan det blev väl som en form av tröst när det tog slut med våra respektive. Vi har aldrig diskuterat hur vi ska göra om jag blir gravid, MEN han vet hur jag mådde efter förra aborten. Vi var mer än kk, vi har ju ungåtts på andra sätt också.
-
Vi var visst mer än kk! Med det menar jag inte att vi hade ett förhållande utan att vi var väldigt nära vänner och det var vi i flera år innan nåt hände mellan oss!
-
Jag vill inte ha honom som något annat än en vän heller och jag behöver inte ha honom närvarande, enda jag hoppas är att han kommer vilja det för barnets skull.
Jag har bokat tid för vul på torsdag för att ta reda på hur långt gången jag är. -
Va?Anonym (J) skrev 2014-10-20 10:16:34 följande:Det du gör är farligt man kan inte konstruera verkligheten att blanda förflutet med nytt bestäm dig .
-
Du verkar inte tänka på att jag redan har barn och vet mycket väl vad det innebär.Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 10:52:17 följande:OM du behåller barnet och OM han inte vill ha med barnet att göra så undrar jag OM du kommer att kräva att han SKA betala underhållsbidrag för barnet?
Kommer du i framtiden att beklaga dig över att DU aldrig är ledig. Att HAN inte tar något ansvar? Att du tvingas stå för alla aktiviteter och köpa cyklar och VABa?
Underhållsfrågan vet jag inte hur jag ställer mig till än, väljer han att vara närvarande för barnet så kanske jag inte bryr mig om det. -
Jag vet vad det innebär att ha ett sjukt barn tack så mycket. Du behöver inte ifrågasätta mitt föräldraskap.Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 10:58:33 följande:Det gör jag men GÖR DU verkligen det? Barnet kan ha något handikapp eller funktionshinder som sätter hela livet på sin kant. Är du beredd att stå ensam med det?
Så det blir ett slags straff om han inte väljer att vara närvarande?
Straff? Det är väl för tusan det minsta man kan begära i form av ansvar? -
Hur då?Anonym (J) skrev 2014-10-20 11:19:01 följande:Eh nej det hon gör är att föra bakom ljuset ..