• kaatriin

Sprutstart 19 oktober

Mariah1986 skrev 2014-10-20 07:45:32 följande:

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46

Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

Hej! Vi tog första sprutan i fredags, dvs den 24 :) Detta är vårat första försök!
  • kaatriin
    MadArp skrev 2014-10-26 15:14:11 följande:

Hej!! Härligt att ni är på gång!! Känns det bra? Gick det bra att ta sprutan?

De känns jätte bra, man går runt med världens leende på läpparna för att man vet att ni händer de grejer ;)

Att sprutan gick bra, va sjukt nervös bara! Är van att sticka andra i magen (jobbar som uska) men inte att sticka mig själv! ;) haha
  • kaatriin
    dumdummast skrev 2014-10-26 14:42:28 följande:
    Då är vi nästan på samma jag tog min i torsdags. Första ultraljudet i morgon. Först blodprov på morgonen sen ultraljud på eftermiddagen ?
    Åh va roligt! :)
    Vi ska ta blodprov på tisdag sen första ultraljudet på fredag :) Är detta första gången för er?
  • kaatriin
    Mariah1986 skrev 2014-10-26 17:47:33 följande:

Va kul att fler har kommit till tråden !

Och alla är på sin första omgång jätte kul och väldigt spännande

Vilken klinik går ni på ?? Och lycka till alla !!! Imorgon ska jag på mitt andra ultraljud och är skit nervös !!!

Vi går i Västerås :)

Åh va roligt! All lycka till, vi håller tummarna! :D
  • kaatriin

Idag var jag iväg och tog ett blodprov, det visade att jag låg lite under sträcket så skulle höja min dos Puregon från 116 till 125 från och med ikväll. Och eftersom de är dag 5 för mig idag så ska jag även börja med nästa spruta ikväll, Orgalutran. Så nu väntar vi med spänning inför fredag då vi ska göra första (och förhoppningsvist enda) ultraljudet innan det är dags för äggplock!! :) :)

Hoppas att de går bra för er andra!! :) Håller alla tummar och tår för er allihoppa!

• kaatriin

Jag tog min första orgalutran spruta igår, oj va de kändes skillnad mot den andra (Puregon). Någon mer som upplevde de? De kändes typ som ett geting stick

• kaatriin

Mariah1986

Kan de inte bara vara vanliga flytningar som kanske utmärker sig extra mycket nu?

Har du inte tagit ägglossningssprutan så ska du nog inte ha ägglossning, tror jag iaf inte. Ring å prata med läkaren imorgon så du är på den säkra sidan!

Hur långt in i behandlingen är du?

• kaatriin

Igår var vi på första ultraljudet, såg bra ut. Hade 4 fina blåsor på höger sida, med storlekar mellan 8-11. Och på vänster sida fanns de 8 fina blåsor, med storlekar mellan 10-14 :) nu har vi fått en ny tid för ultraljud på måndag, dom ville ge blåsorna ett par dagar till att växa innan vi plockar :) men förhoppningsvist får vi ett plock datum på måndag :)

Madarp: va skönt att de gick så bra för dig! :)

• kaatriin

Hej!

Sitter just nu å väntar på att få gå in på mitt andra ultraljud, nu får vi nog veta ett plock datum så är väldigt förväntansfull :)

Hoppas de går bra för alla och jag håller tummarna för alla er :) Heja! Heja!

• kaatriin
    Mariah1986 skrev 2014-11-03 09:28:25 följande:

De gick inte alls bra mina två största blåsor har försvunnit och läkaren såg lite vätska som kan tyda på en ögglossning och hur tusan ör den möjlig sen fanns de massor med små blåsor men som inte växt mår skit nu rent ut sagt få se vad kliniken säger när dom ringer i eftermiddag men jag tror att dom kommer ge upp för denna månaden och att de blir något annat nästa månad !!! Sånt här har jag inte hört om innan usch va ledsen jag är !!!

Lycka till idag tjejer mina tankar går till er !!!

Nej men fy va trist! Jag skickar massa styrke kramar till dig! :(
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober