• dumdummast

Sprutstart 19 oktober

Nu har dom ringt upp från kliniken.

Ska fortsätta på samma dos nytt ultraljud på onsdag. Hormon nivån i blodet hade stigit ordentligt så deras förhoppning är det ska växa till sig på två dagar och att det blir äggplock på fredag. Men det får vi se i över morgon.

Kaatriin: hur gick det för dig?

• dumdummast
    MadArp skrev 2014-11-03 10:48:10 följande:

Maria fattar totalt dina känslor!!! Sänder massor med kramar och orka kämpa vidare!!

Kliniken ringde precis till mig, inga av våra ägg har delat sig under helgen, med andra ord ingen befruktning.. Det var barnmorskan som ringde och lämnade besked, läkaren ska ringa i em och berätta mera... Så himla ledsen!

Nej vad tråkigt. Bara bryta ihop och sen ta sig upp igen.

Massa massa kramar <3
  • dumdummast

Mariah1986: Här har dom också jul stängt. Vet dock inte hur länge. Eller jag tror att dom har stängt.

I morgon är fjärde ultraljudet. Nervös är bara förnamnet. Då får jag veta om det blir nå äggplock eller om vi ska avbryta. Hoppas för allt i världen att det har vuxit till sig.

• dumdummast
    Mariah1986 skrev 2014-11-04 23:58:15 följande:

Dumdummast jag håller tummarna för dig stenhårt att det ska se jätte bra ut !!!! Vilken klinik va det du gick hos ? Jag hoppas att du slipper gå igenom de jag går igenom just nu med avbruten behandling usch se ör kämpigt

Tack så mycket. Sitter hemma och är väldigt nervös. Känns dock som att det kommer bli avbrutet. Tror inte det växt till sig på två dagar, tråkigt nog. Så vi får se kvart över ett. Jag går i Umeå.

Usch, kan tänka mig att det är jobbigt. Tänker på sig.

KRAMAR
  • dumdummast

Blir inget äggplock. Vi tog beslutet tillsammans men läkaren att avbryta. Eftersom vi har bara möjlighet att plock ägg från en blåsa och är inte ens säkert att det finns ett ägg. Så blir inget för oss.

Men jag ska ändå ta ägglossning sprutan. Och ha sex hemma.

• dumdummast

Mariah1986: Jo det känns riktigt jobbigt. Två veckors sprutor för ingenting.

Jo det är verkligen det. Sen när alla hormoner spökar just nu så blir det ännu jobbigare.

Har du hunnit smälta er avbrott?

Kaatriin: Hoppas det går bra för er i morgon.

• dumdummast

Mariah1986 : Jo det tar fruktansvärt hårt. Trodde först inte att det skulle vara så jobbigt som det är.

Men det kanske funkar bättre för dig det långa protokollet. Har du hört nå när ni får börja?

Vi får mest troligt börja i januari. Allt hänger på mensen. Men det kommer väl nu om ca. 2 veckor. Sen borde nänästa komma mitt i julhelgen då är det stängt till sjunde januari. Så starten blir väl slutet på januari. Skulle ha telefon samtal med läkaren våran kring den 25/11. Då skulle vi lägga upp en plan.

Nej det räknas inte. Till mig har dom sagt att Det inte räknas som ett försök fören dom satt in ett embryo. Vilket i all sorg är jävligt tur.

Kram

• dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-05 19:36:18 följande:

Jag hoppas de lyckas på naturlig väg för er dumdummast! :)

Hoppas jag med. Fast chansen är oerhört liten. Men tagit ovitrellen nu i allafall

Gick det bra för sig att ta den?
  • dumdummast
    Mariah1986 skrev 2014-11-05 21:56:31 följande:

Dumdummast vilken tur att detta inte räknas som något försök tur i oturen ! För detta är ju inte billigt någonstans . Ja eller hur jag trodde inte heller att det skulle ta så hårt på en men det har det verkligen och vi ska prata om hur vi ska gå vidare med den 24 kul iaf att vi ligger så lika i allt alltid roligt att följas åt och att stötta varandra de är vara vi som håller på ivf som verkligen kan förstå varandras känslor helt . Vi kommer nog med att börja i januari som tidigast och min mens cykel verkar ligga som din ungefär.

Idag har jag inte känt av hormonerna känner mig lite lugnare framför allt och humöret sviktar inte lika mycket vilket är skönt . Vad sa dom om dina sprutor som du har kvar ? Jag skulle spara på allt som är oöppnat och lägga allt i kylen även orgalutranet !

Kram

Nej ska man se nå som är bra i denna situation så får det nog vara det. Vi har dessutom bara två försök landstings betalade här. Hur många har ni?

Jo, det är ju så. Jag har en väldigt nära vän som jag pratar mycket med och spyr galla över när allt blir jobbigt. Så även om hon inte är situation så är det guld värt.

Men precis som du säger så kan ingen förstå hur det är fören/om man någonsin kommer dit själv.

Ja, vad roligt då får vi följa åt nästa sväng också :).

Vad bra att vi ligger lika mitt i allt detta :).

Hon sa bara att jag skulle läsa på dom hur dom ska förvaras ingenting annat. Jag har dock bara två orgalutran kvar. Men på apoteket har dom orgalutranet framme. Alltså inte i kylen.

Menopuren öppnad jag en ny i tisdags för 25 IE så den är bara att kasta. För den håller blandad i 28 dagar.

Ååh vad skönt det är. För som där jäkla hormonerna ställer till kaos i livet känner jag.

Kram
  • dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-06 09:48:03 följande:

Ovitrellen, är de ägglossningssprutan?

Ja de gick bra att ta den isåfall (min heter pregnyl), kändes lite men absolut inte som orgalutranet gjorde :) hur gick de själv att ta den? :)

Japp det är det. Visste dock inte att det fanns olika av den också ;).

Jo det gick bra att ta den. Så nu borde ägget lossna inom 36 timmar.
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober