• dumdummast

Sprutstart 19 oktober

kaatriin skrev 2014-11-21 15:38:35 följande:

Tiden går äckligt långsamt tycker jag, är 9 långa dagar kvar tills testet! Men men, bara köra på tills de ;)

Åh va mysigt med en resa, vart bär de av då? :)

Ja julen är de bästa på hela året enligt mig, älskar allt som har med julen att göra :)

Kram

Ååh så drygt, kan tänka mig att man går och typ räknar tiden :).

Två veckor till teneriffa memed pappa och hans kvinna den ska maken och hans syskon och föräldrar med så ska blir riktigt trevligt .

Jo, jag med så första advent blir det julpynt för hela slanten .

Läkaren från ivf kliniken skulle antingen ringa i dag eller till vecka. När vi avbröt våran behandling så trodde jag att det bar tvungen att gå en mens och sen kunde man börja vid nästa mens. Men hade tydligen fel. Hon ringde i dag och jag fick mens i morse så nu kör vi igen .

Sprutstart söndag
  • dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-21 18:21:46 följande:

Men åh va skönt! :) åk iväg å njut!! :)

Åh va glad jag blir för din skull!! är så himla blödig nu så jag blev tårögd :') haha

Nu vet du ju precis hur allt går till också, eventuella smärtor osv :)

Nu hoppas vi för din skull att här går för sig :) heja heja!!

Kram

Jo jag längtar som en dåre dryga fyra månader kvar :).

Ja, kom som en chock när hon sa att men då kör vi i gång med sprutor. Känns riktigt skönt men samtidigt lite jobbigt. Men mest bra givetvis .

Ååh gulle dig :)
    Mariah1986 skrev 2014-11-21 18:57:06 följande:

Dumdummast va härligt att du fick komma igång igen och så snart va glad jag blir !!! Visst va det jobbigt att avbryta jag tänker på det fortfarande våran klinik ringer på måndag ska bli intressant att se vad DL. Säger men jag misstänker att det inte kommer bli något försök förens i januari

Katrin jag håller håller tummarna stenhårt för dig att de ska bli ett fint pluss !!!

Tackar, känns bra. Bara ren flyt att jag fick mens i dag och att läkaren ringde.

Förstår det. Hoppas du får glädjande besked.

Jag frågade om dom nya reglerna nu. Här i Västerbotten är inte beslutet taget än så bra vänta och se :)
  • dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-22 23:29:28 följande:

Åh jag är så lycklig så jag spricker snart!!!

Gjorde ett test för en timme sen, å de visade PLUSS!!!! Skulle egentligen ta ett om 1 vecka men vi kunde inte hålla oss :)

Ska ta fler test imorgon bitti igen för att vara helt säker!

Åh lyckan är total!!

Nu hejjar jag på er andra! :) stor kram!

Ååh vad roligt GRATTIS!
  • dumdummast
    MadArp skrev 2014-11-25 11:41:30 följande:

Grattis katrin!!!!! Gud va kul!

Dumdummast, behövde ni alltså inte vänta en mens för att starta på den andra?

Det behöver vi göra?! Hur kommer det sig att det skiljer sig? Jag har tagit allt det här väldigt

hårt, trodde inte det skulle kännas så här tungt.

Maria, hur mår du?? Vi kommer oxå få köra i jan... Jobbig väntan...

Nej vi behövde inte det. Jag var stensäker på att det var så. Men sen när läkaren ringde och min mens hade kommit då fick vi köra på. Maken hade inte uppfattat det som jag utan han hade förstått att man kunde börja men att dom inte trodde dom skulle hinna innan jul stängningen.

Jag vet faktiskt inte hur det kommer sig. Jag blev lite små chockade när hon sa att då kan vi börja med sprutorna igen. Så var bara att sätta sig på bussen och åka dit.

Förstår det. Jag tog det också riktigt hårt, var hemma från jobbet en och en halv vecka drygt.

Har du orkat jobba?

Kram
  • dumdummast
    MadArp skrev 2014-11-25 19:26:12 följande:

Dumdummast, fy fan va skönt att ni får köra igång!!! Vill verkligen höra hur det går för dig, du måste uppdatera...

Jag har jobbat som vanligt men mitt humör är inte som vanligt och jag har så mkt ångest i mig, flera kollegor har frågat va som är fel.. Typ du som brukar vara så glad va är det med dig osv....

Lycka till nu och ska hålla alla mina tummar!!!

Jo känns riktigt skönt faktiskt. Är på sprutdag tre i dag första ultraljudet på fredag så hoppas att det växt bra till dess. Absolut jag upptaderar eftersom.

Vad jobbigt. Hoppas det börjar kännas bättre snart.

Massa kramar
  • dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-26 19:01:17 följande:

Tusen tack! :) ska på ultraljud den 19/12, då får vi se vårt mirakel för första gången :) spännande!!

Åh vad spännande :)

Nu har jag varit på första ultraljudet den omgång. Har typ 6 äggblåsor på varje äggstock och dom ligger på mellan 11-14 mm i storlek. Så nu jäklar växer dom, hoppas att det fortsätter då blir det plock i slutet av nästa vecka :)
  • dumdummast

Äntligen, fort gick det denna gång. Sprutstart 23/11 äggplock den 3/12 så galet skönt

• dumdummast
    kaatriin skrev 2014-12-01 18:28:26 följande:

Men va kul!! :) hejjahejja!!

Ja känns super spännande.

Men Rackarns vad dom växt. Han såg 18 st som hade växt i fredags var det 12 st. Inte undra på att kan känner mig svullen . Nu bara vänta och se hur många dom får ut !
  • dumdummast
    kaatriin skrev 2014-12-03 09:45:31 följande:

Underbart! :) hur länge ska ni odla? :)

Har fått en tid på fredag, men är inte säkert det blir då. Dom skulle höra av sig på förmiddagen om det blir att långtids odla.

Men preliminärt fredag :)
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober