Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

För tidigt för öppna förskolan?

När jag fick första barnet var det tvåmånadersgräns på babycafét, så det var långa månader mitt i vintern. Jag var ute och gick dagligen för att få tiden att gå och barnet att sova en längre stund. Annas var det ganska fullt upp med amning. Sedan la jag ganska mycket tid på ett annat forum just för att utbyta tankar och få någon form av umgänge, då jag inte kände någon i byn. Efter två månader i mars började vi gå på babycafé och babysång med kyrkan. Därmed kom bacillerna från äldre syskon och både min tös och åtminstone en annan fick åka till barnmottagningen och inhalera. Då var hon tre månader. Än idag har hon lättare att få slemhosta och feber.

Med lillasyster var vi på sista öppna förskolan innan sommaren när hon var 2-3 veckor. Värsta perioden med hosta och inhaleringar var mellan sex och tolv månader. Jag bara väntar att hon får en rejäl omgång nu sedan hon börjat förskolan. Visst hon har lite snuva, men det är storasyster som ligger med feber och hosta igen. Typ fjärde gången sedan i somras.

Så passa på att läsa, pyssla med foton eller annat du gillade innan. Sedan är det ju så olika vad bebisarna tillåter beroende av om man har en närhetstörstande bebis eller en sovbebis.

Svar på tråden För tidigt för öppna förskolan?