en abort för barnens skull?
Anonym (Vilsen) skrev 2014-10-23 21:54:14 följande:
Fast skydd har vi haft. Tagit minipiller.Jag skulle personligen aldrig välja ta minipiller utan kondom.
Angående abort eller ej kan jag inte säga så mycket, har ingen erfarenhet av dessa. Men, det jag vet är att du inte behöver ha tre barn för att vara en bra mamma och människa. Alla vi är olika. Vissa är mer tuffa eller har superpositiv inställning, andra mer sköra och behöver mer lugn i vardagen. Min mamma till exempel kunde knappt klara av mig och min syster. Hon blev superstressad och virrig och det gick ut över oss. Nu tycker visst "Loriyana" att det är underbart med syskon, men min syster fick en chock när mamma fick mig och hon kom aldrig över det. Hon är inte särskilt glad av att ha en syster (vi är båda runt 30) fast vi har en god relation. Förmodligen för att hennes och mammas relation blev betydligt sämre när jag kom, eftersom min mamma inte klarade av att ta hand om två barn på ett bra sätt. Och jag har alltid undrat varför hon skaffade mig. Helt onödigt och jag hade inte lidit av att inte ha blivit född, trots att jag som levande är mycket lycklig. Nu när jag är äldre förstår jag att mamma är en sån som kanske borde ha nöjt sig med ett barn eller inga. Inget fel med det! Du behöver inte offra dig själv och vara en hero. Gör det som du känner kommer göra dig mest harmonisk, för det är då du kommer kunna ge mer av dig och din kärlek. Bortom alla krämpor så måste du ju känna dig själv och hur du fungerar i vardagen. Är du pigg och modig kanske du står ut med foglossningarna och framförallt det som kommer efter. Har du istället alltid föreställt dig max två barn och har känt dig särskilt låg, trött och nedstämd med ditt nuvarande liv så kanske du inte behöver belasta dig ännu mer. Jag förstår att barn ger mycket kärlek, men det blir ju inte mindre jobb för det och det är där som våra personligheter och behov utgör skillanden.