Inlägg från: kasovi |Visa alla inlägg
  • kasovi

Bf juli 2015

Hallå! Får jag vara med?

Om jag räknar från misstänkt ÄL så har jag BF 4 juli :)

Har dock fått tid för ultraljud nästa torsdag, för att säkerställa hur långt gången jag är!

Har haft väldigt oregelbunden mens innan nämligen...

• kasovi

Någon som har fått tidigt ultraljud?

Har fått bokat på torsdag och är helt till mig! Orkar inte vänta!

• kasovi
    Thisisme84 skrev 2014-11-03 12:11:26 följande:

Jag måste ställa en fråga till er som har lite koll. Min senaste mens första dag var den 24 september. Betyder detta att jag är i vecka 5 v + 5 dagar då? När jag ska få tid för ultraljud, är det dessa siffror man utgår från? 

Det beror på hur lång cykel du har!

Jag hade senaste mensen 22 september, men har haft väldigt oregelbunden mens. Fick tid för ultraljud imorgon för att bestämma hur långt gången jag är :)

Så kontakta bm på en gång om du vill så kanske de kan ordna ett tidigt ultraljud!
  • kasovi
    Thisisme84 skrev 2014-11-06 11:44:34 följande:
    Jag får kanske fråga mer nu när jag ska på mitt hälsosamtal nästa vecka. Har ingen aning om hur lång min cykel är då jag gått på p-piller i över 10 år och hade turen att bli gravid på första försöket. 

Hur gick det för dig på ultraljudet? =)
    Hoppas ni kommer fram till något! ;)

Ultraljudet gick jättebra :D Har en söt liten ärta i magen! Blev bakflyttad hela två veckor! Väldigt generösa med ultraljud är dom iallafall. Fick boka ny tid om två veckor i fall jag ville se hjärtslag. Det tackar jag då inte nej till vill jag lova :)
  • kasovi
    Thisisme84 skrev 2014-11-06 15:07:41 följande:
    Åååh, vad roligt, grattis! :) Det hade inte jag heller tackat nej till!
    Måste nog boka in mig privat jag med om jag måste vänta ändå till vecka 12 i annat fall..Gick du till en bm i Sthlm eller bor du kanske någon annanstans?
    Tack! Jätteroligt att se den lilla pricken. Känns mer verkligt än streck på en pinne tycker jag :)

Jag bor i en kommun norr om Sthlm, fast det ligger ändå i Stockholms län... Valde att gå i hemkommunen, annars hade det nog blivit Danderyd, iom att det är där jag hamnar då jag ska föda, men det är ju ett så stort sjukhus med många patienter, så tror inte jag hade fått så många ultraljud då!
  • kasovi
    JohannaMem skrev 2014-11-06 15:55:05 följande:
    Åh så roligt att se! Och himla, himla roligt att de är generösa med ultraljud.
    Ja, jätteroligt!

Skönt för mig också som blivit så ängslig och orolig för missfall!

Hoppas de är schyssta mot er andra med ul också!
  • kasovi
    Shibby skrev 2014-11-12 16:03:29 följande:

Tänkte hoppa in här om det går bra smile1.gif

Jag är i vecka 7 (6+1) och är som några andra skrivit relativt "symptom-fri" jag har båda MF och MA i bagaget så självklart blir jag extra nojig men men... Hur gamla är ni och var bor ni i vårat avlånga land? (Kanske missat det i inläggen tidigare)

Själv är jag 23 och bor i en förort till Sthlm.

Jag är i v 5+6 :) Drömde nån skitkonstig grej om missfall i natt... Hoppas det inte händer, för jag var helt förstörd tills jag vaknade :P

Jag fyller 22 i december och bor också strax utanför Sthlm! Norrort
  • kasovi
    Shibby skrev 2014-11-13 11:04:26 följande:
    Hmm, jag har också drömt det där. Hoppas det bara förblir i våra drömmar, eller snarare mardrömmar... Obestämd Antagligen för att man tänker på det på dagen och på natten så blir det en spegling av det... eller något! Länge sedan jag läste psykologi Skrattande

Var i norrort? Jag bor i västerort, vällingby Glad
    Ja, eftersom jag drömde så mycket om att jag plussade innan så blev jag rädd att jag skulle få missfall idag... Fast sen när jag tänkte efter om alla sjuka grejer som hände i drömmen så log jag bara och struntade i det. Så här konstig var den iallafall av det jag minns:

Jag var i lustiga huset/spökhuset på grönan, som var mitt ex föräldrars hus. Gick nån form av hinderbana, in på toaletten så passade jag på att gå på toa. När jag kissade så forsade det blod och så *plums* åkte det ut ett embryo. Den viftade med armarna och benen i toaletten så jag plockade upp den. Den levde. Sen behövde jag en binda så jag letade och letade. Sprang omkring med embryot i en handduk och droppade på golvet. Sen kom jag på att jag glömt att bajsa, så jag gick in på toaletten igen och råkade bajsa på min tunika som hängde ner i toan. Sen kom det på golvet så jag duschade av mig. Sen så var vi plötsligt hemma hos min pojkväns bror. Han visste inte om någonting men av någon anledning så sa han åt mig att jag inte fick bajsa någonstans medan han gick o köpte pizza. Sen hittade jag mina bajsiga skor, som för övrigt bestod av två tallrikar... Sen tog jag embryot, som hade blivit en bebis, och gick......

Sen vaknade jag.

Jag fattar inte ens att jag delar med mig av det här, hahahahaha

Min mamma bor i Vällingby :) jag bor i Vallentuna
  • kasovi
    Shibby skrev 2014-11-13 20:40:10 följande:
    Hahaha, jag vet inte heller varför du delar med dig, men det var väldigt underhållande att läsa smile1.gif om man ska se något positivt i drömmen så överlevde ju bebisen och växte! Haha
    Ja alltså så jävla mycket bajs i den drömmen :P Kanske för att jag tänkte mycket igår kväll på att jag äter som en häst men går sällan på toa...

Haha, ja så kan man ju också tänka! Skrattade när jag skrev ner det här eftersom det låter ju så förbannat barnsligt. Har haft så sjukt skruvade drömmar senaste månaden... Men det var nog första och sista gången jag delar med mig! ;)
Svar på tråden Bf juli 2015