Inlägg från: lindavik |Visa alla inlägg
  • lindavik

Bf juli 2015

Hej på er!

Jag testade positivt i tisdags och är i vecka 5 (4+5). BF 18 juli. Jag har pco och behandlats med Letrozole och Ovitrelle sedan i januari i år. Efter 7 försök satt den! :) Läkarna hade precis börjat prata om IVF med oss, tur att vi slapp det, åtminstone för denna gång. Är så hiiiiimla lycklig!

olipha­nt - Jag bor också i Stockholm; Haninge. Jag följs gärna åt här med er andra om det är fler som är intresserade. Vi verkar vara många som har BF ungefär samtidigt. Kul! :)

• lindavik

Låter som att fler av oss har samma problem just nu. Jag ska hem till chefen om 2 veckor på planeringsdagar & på schemat står bla. att bada i utomhus jazzucci för de som vill. De första verkar vara på, utom jag. Om två veckor är jag i vecka 7 (6+5) & det känns inte alls bra att bada med tanke på infektionsrisken. Dessutom är min mage redan rätt uppsvullen & man känner sig inte direkt snygg just nu heller. Vi är inte heller många, typ 11 st, vet inte hur jag kan göra än att säga att jag inte är så förtjust i att bada. Kan säga att jag har mens dessutom kanske & känner mig ofräsch. :)

• lindavik

Lady_SW: vad gulligt uttryck "bebishuset". :) Jag är i vecka 6 (5+1). Var jättenära på att berätta för en kollega idag som jag står nära & som jag vet kan hålla tyst, men vill inte heller berätta än så jag höll tyst. Visst är det svårt??! :) Vill ju bara skrika ut det till allt & alla! :) Har också pco, aldrig haft egen äl. Blivit utredda & försökt aktivt med Letrozole i 6 månader.

• lindavik
    Lady_SW skrev 2014-11-18 08:46:28 följande:
    Jag gillar också "bebishuset", det är min mans uttryck smile2.gif

Jag fick spruta en månad också, men den månaden jag inte gjorde något så blev jag gravid. Så var inte alls beredd på det smile1.gif kul att du också lyckats bli gravid, jag vill också bara berätta för alla. Framförallt mamma som är och hälar på. Nära att jag gjorde det igår.

Tog ett till gravtest, "mitt streck" (det vågräta) syns ju jätte tydligt och kom först. Kontrollstrecket syns också bra, men nu är det lodräta strecket svagt istället... Så nu blir jag ju nojjig igen! Haha! Men har dubbelkollat med beskrivningen tusen gånger och det är set vågräta strecket som är det som visar att man är gravid. (Clearblue) Vad tror ni? phpMQqRtT70117.jpg
    Enligt instruktionen är man gravid oavsett om man får ett starkt eller svagt streck, så du behöver nog inte vara orolig. Jag har använt ett sånt test 1 gång från CB, annars föredrar jag att använda CB digitala med veckoindikator. Använde 2 digitala de två första testen jag tog, en vecka efter jag plussat använde jag den du visar & fick också ett svagt streck. :)

Ditt första barn? Vart bor du?
  • lindavik

Lady_SW: Jag läste någonstans att testresultatets variation (svagt/starkt streck) kan bero på när på dygnet du tar testet. Man ska helst ta på morgonurin då HCG-nivån alltid är högre vid morgonurin. Om du testar mitt på dagen eller kvällen ska man inte ha druckit något på minst 2 timmar då det späder ut urinen.

• lindavik
    Lady_SW skrev 2014-11-18 13:22:20 följande:

Lindavik - jag bor i Doha, Qatar i Mellanöstern. Ang det svaga strecket på testet så är det ju strecket som alltid ska visas även om man inte är gravid. Mitt streck är det starka... Så får anta att det menas att man är gravid

Jag har inte direkt några symtom förutom trötthet, framförallt kvällarna. Mådde illa lite grann igår, men tror det var mest trötthet och den värken jag känner i lägre magen.

Jaha, var det så du menade med strecket. Då är jag med. :) Är fortfarande nybörjare med att tyda såna där tester. Brukar som sagt köra med digitala tester. 

Vad coolt att du bor i Qatar, hur kom det sig att du flyttade dit? 

Jag har inte heller speciellt många symptom, men några; trötthet, molande värk i livmodern, ilningar i livmodertappen, rikliga flytningar, huvudvärk, ömmande bröst och bröstvårtor. 
Svar på tråden Bf juli 2015