Inlägg från: underbaraSt |Visa alla inlägg
  • underbaraSt

Bf juli 2015

Hej! Jag hoppar gärna med här!

Jag plussade igår, kan fortfarande inte tro att det är sant! Första barnet och det tog sig på andra försöket. Jag har aldrig varit gravid (alltså inte haft några mf eller aborter) så min största rädsla är just nu att det ska sluta i mf men jag försöker bara tänka positivt och glädjas åt min graviditet, vilket jag naturligtvis gör! 

Som sagt så har jag nog inte fattat det än riktigt och pojkvännen är bortrest så vi har inte kunnat bli glada tillsammans än.

Jag skrev in min sista mens första dag i graviditetsappen och får bf 26 juli. Sen testade jag att räkna ut på andra dagar då min cykel varierar sig med några dagar från månad till månad, då får jag iaf bf 29 juli. Jag kan ju gå över och då blir det en augustibarn. Det vore dock roligt om det blev juli för både jag och killen är födda i juli :)

• underbaraSt

Idag gjorde jag mitt kubtest och fick se en vinkande liten bebis med hjärtslag och utan kromosomfel. :D Så skönt! Nu kommer jag kunna börja leva lite igen. Tiden fram tills idag har varit en lång väntan och oro på att något ska vara fel. Har inte ens njutit av julen. All tid har gått åt att tänka på min lilla där inne och att den ska leva och må bra. Vilket den gör! :D

Hade bf 26 juli men blev flyttad en dag till 27 juli så idag blev det v.12+3 igen. Jag som kollar mina appar dagligen för varje dag som går för att se procent. Sen var jag så nöjd med att gå in i nya veckor på måndagar. Nu blir det tisdagar istället :P

Svar på tråden Bf juli 2015