Inlägg från: Shibby |Visa alla inlägg
  • Shibby

Bf juli 2015

Tänkte hoppa in här om det går bra

Jag är i vecka 7 (6+1) och är som några andra skrivit relativt "symptom-fri" jag har båda MF och MA i bagaget så självklart blir jag extra nojig men men... Hur gamla är ni och var bor ni i vårat avlånga land? (Kanske missat det i inläggen tidigare)

Själv är jag 23 och bor i en förort till Sthlm.

• Shibby
    Sagan skrev 2014-11-12 18:07:36 följande:
    Även jag är i v 7 (6+1) 36 år och bor i Blekinge
    Jag läste att du inte heller känner några symptom, eller att dom ''slutat'' ... jag tror att när man vill så mycket att det ska funka så känner man efter för mycket och inget blir naturligt eller känns naturligt. 
    Det är som jag, jag tror att jag är illamående innan lunch, men sen blir jag osäker om jag verkligen är det eller om jag bara inbillar mig eller liknande ... :) 

Så bäst är nog - hur svårt det än är, att ta det lugnt och inte tänka så mycket! Du mår inte bättre sen om du oroar dig redan nu :)
  • Shibby
    johanna1989 skrev 2014-11-12 19:02:31 följande:

Hej!

Skulle också gärna vilja vara med! Jag är 25 år och bor i västra Götaland, väntar mitt första barn och är i vecka 8. Spännande och overkligt!

Jag är också ny här, men jag passar på att välkomna dig ändå :) 
  • Shibby
    Sagan skrev 2014-11-12 19:22:31 följande:
    Jo de stämmer nog man vill ju inget annat än att detta ska gå vägen och finns ju en risk att man överanalyserar sin kropp :) Tycker nog att de finns några känningar som mensvärk ( växt värk) i mellanåt men väldigt lite och mest kväll eller efter promenad.....så jag håller tummarna.

Imorgon eftermiddag ska jag på inskrivning på mvc så man kan ställa att de dumma frågor man har och förhoppningsvis så lugnar hon ner en lite.

De är ju verkligen ett mirakel man bär på som är så efterlängtat :)
    Hoppas du får en förstående bm! :)
  • Shibby
    Shibby skrev 2014-11-12 16:03:29 följande:

Tänkte hoppa in här om det går bra

Jag är i vecka 7 (6+1) och är som några andra skrivit relativt "symptom-fri" jag har båda MF och MA i bagaget så självklart blir jag extra nojig men men... Hur gamla är ni och var bor ni i vårat avlånga land? (Kanske missat det i inläggen tidigare)

Själv är jag 23 och bor i en förort till Sthlm.

Jag kan väll passa på att citera mig själv eftersom jag precis insåg att jag inte alls är i vecka 7 utan vecka 6, 5+2 för att vara mer exakt. Inte för att det har gått så lång tid, men nu känns det helt plötsligt ännu längre till vecka 12 Tungan ute
  • Shibby
    kasovi skrev 2014-11-13 08:28:59 följande:
    Jag är i v 5+6 :) Drömde nån skitkonstig grej om missfall i natt... Hoppas det inte händer, för jag var helt förstörd tills jag vaknade :P

Jag fyller 22 i december och bor också strax utanför Sthlm! Norrort
    Hmm, jag har också drömt det där. Hoppas det bara förblir i våra drömmar, eller snarare mardrömmar... Obestämd Antagligen för att man tänker på det på dagen och på natten så blir det en spegling av det... eller något! Länge sedan jag läste psykologi Skrattande

Var i norrort? Jag bor i västerort, vällingby Glad
  • Shibby
    brosan skrev 2014-11-12 23:37:08 följande:

Jag ringde idag för att boka ett privat ul och fick tid 16 december. Då är jag i vecka 10. Längtar så mycket, känns inte verkligt än även om mitt morgonillamående är galet.

Kul att det är så många här!

Kul att du lyckats få tid för ul! Skrattande Själv har jag har ringt runt nu på morgonen men ingen som har tid (som inte är mitt under arbetsdagen). På ett ställe blev jag till och med nekad eftersom "jag var så tidigt gravid" "inte hade ont" eller "inte blödde" men att jag haft både missfall och fördröjt missfall senaste månaderna och ville se att det faktiskt är någon liten där inne gick hon inte med på.
    Varför skulle hon ungefär.... 

• Shibby
    brosan skrev 2014-11-13 12:28:46 följande:
    Ja men jag fick samma svar när jag ringde till en lokal mottagning. Dom hänvisade mig till Stockholm tom så det är där jag har bokat!

Fick ett missfall i mars så man är ju lite nojig kan man ju säga...

Fick tid mitt på dagen men jag är ledig då så jag behöver inte berätta något på jobbet.

Vart i landet bor du?

Jag bor i Stockholm så jag tycker ju inte att det ska vara något problem att kunna få en lunchtid eller sen eftermiddags tid. Men eftersom jag inte har körkort så kan jag ju inte ta mig hur långt som helst på lunchen ... men, jag får helt enkelt sitta still i båten och be min bm skicka en remiss till deras ul! 
    Ska på inskrivningssamtal 1/12, så inte hur långt som helst - men som sagt, det hade varit skönt att se att det finns något levande där inne .... Glad

• Shibby
    kasovi skrev 2014-11-13 19:19:41 följande:

Ja, eftersom jag drömde så mycket om att jag plussade innan så blev jag rädd att jag skulle få missfall idag... Fast sen när jag tänkte efter om alla sjuka grejer som hände i drömmen så log jag bara och struntade i det. Så här konstig var den iallafall av det jag minns:

Jag var i lustiga huset/spökhuset på grönan, som var mitt ex föräldrars hus. Gick nån form av hinderbana, in på toaletten så passade jag på att gå på toa. När jag kissade så forsade det blod och så *plums* åkte det ut ett embryo. Den viftade med armarna och benen i toaletten så jag plockade upp den. Den levde. Sen behövde jag en binda så jag letade och letade. Sprang omkring med embryot i en handduk och droppade på golvet. Sen kom jag på att jag glömt att bajsa, så jag gick in på toaletten igen och råkade bajsa på min tunika som hängde ner i toan. Sen kom det på golvet så jag duschade av mig. Sen så var vi plötsligt hemma hos min pojkväns bror. Han visste inte om någonting men av någon anledning så sa han åt mig att jag inte fick bajsa någonstans medan han gick o köpte pizza. Sen hittade jag mina bajsiga skor, som för övrigt bestod av två tallrikar... Sen tog jag embryot, som hade blivit en bebis, och gick......

Sen vaknade jag.

Jag fattar inte ens att jag delar med mig av det här, hahahahaha

Min mamma bor i Vällingby :) jag bor i Vallentuna

Hahaha, jag vet inte heller varför du delar med dig, men det var väldigt underhållande att läsa om man ska se något positivt i drömmen så överlevde ju bebisen och växte! Haha
  • Shibby
    Hevenith skrev 2014-11-13 21:34:30 följande:

Hej hopp! Är gärna med här också. Efter en massa negativa tester visade det äntligen positivt på BIM+4!!

Har beräknat BF 12/7 nästa år, är i vecka 6 (5+4) Håller alla tummar jag för att allt går väl för oss alla När kan man egentligen boka tid för inskrivning, har läst v.9, någon som har svar?

Är förresten 27 år och bor i Fredhäll i Stockholm

Hej, 

Jag har bokat tid för inskrivning redan nu och jag är i vecka 6 också, 5+3, och fick min tid 1/12. Då är jag i vecka 8 ska precis gå in i vecka 9. Men tror mycket beror på vilken mottagning du söker dig till Skrattande
  • Shibby
    kasovi skrev 2014-11-13 21:16:16 följande:
    Ja alltså så jävla mycket bajs i den drömmen :P Kanske för att jag tänkte mycket igår kväll på att jag äter som en häst men går sällan på toa...

Haha, ja så kan man ju också tänka! Skrattade när jag skrev ner det här eftersom det låter ju så förbannat barnsligt. Har haft så sjukt skruvade drömmar senaste månaden... Men det var nog första och sista gången jag delar med mig! ;)
    Hahaha, du kanske har fått bajs-fobi på köpet av graviditeten...Flört
  • Shibby

En liten fråga som någon av er kanske kan ge mig ett svar på... Skrattande Mitt jobb betalar min mobiltelefon, som jag använder både i jobb och privat.
    Vad händer när jag går på föräldraledighet? Fortsätter dom betala, får jag betala eller försvinner abonnemanget på något sett?  

Haha, nu är det ju ett bra tag kvar. Men man kan inte vara för noga med planeringen! *kontroll behov javisst* Tungan ute

• Shibby
    Wiesz skrev 2014-11-15 19:21:16 följande:

Hej!
    Jag är 23 år, bor i Stockholm.
    Plussade igår med första barnet. Är så glad!
    Enligt mina beräkningar bör jag vara i v 7+3, eller något sånt. 
    Ska ringa på måndag och boka tid för inskrivningssamtal. 

Vad roligt med någon som är lika gammal som en själv och bor i samma stad! ????

Var i Stockholm bor du?
  • Shibby
    mimixx skrev 2014-11-15 18:21:15 följande:

37 år, Stockholm, 3e IVF-försöket.

Vi har försökt i 4 år, med 1a IVF oktober 2013, nr 2 i feb 2014 och nu sista försök i oktober 2014 som verkar ha lyckats.

Ska på UL 2/12. Två embryon återinsatta. Skiträdd för missfall nu men hoppas det går bra. 

Håller alla tummar och tår för dig ????
  • Shibby
    lucylight skrev 2014-11-15 17:28:08 följande:

Hoppar in här jag också! 
    Plussade igår 2-3 veckor på digitala, BF 24/7, enl mina beräkningar (har gjort IVF). Solig

Välkommen ???? är det första barnet för dig?
  • Shibby
    Wiesz skrev 2014-11-15 19:36:25 följande:
    Men verkligen kul!!!
    Jag bor i Hammarbyhöjden, var bor du? :) (inte läst igenom hela tråden ännu...)
    Jag bor i Vällingby så lite utanför typ... Haha
  • Shibby
    lucylight skrev 2014-11-15 19:39:46 följande:
    Tack! :) 

Japp, första barnet. Har inte läst igenom hela tråden, första för dig också? :) 

Bor strax utanför Stockholm ska jag kanske tillägga, och är 25 år. 
    Ja första här också är 23 och bor i Vällingby strax utanför Stockholm
Svar på tråden Bf juli 2015