Inlägg från: lillefröe |Visa alla inlägg
  • lillefröe

Bf juli 2015

Jag hoppar in här i er tråd Jag är 25 år, gift, i vecka 5 (4+6) och är både glad, spänd och nervös. Som det ska vara med andra ord  

Tog två olika gravtest, det första svagt positivt, det andra riktigt fint positivt

Jag har haft mycket ilningar i livmodertappen och i brösten men idag har det vart lugnare. Inget illamående, men brösten talar helt om att jag är gravid. 

Jag har tid hos barnmorska den 9:e december för inskrivning. 

• lillefröe
    Magnolia10 skrev 2014-11-14 10:59:25 följande:

Hej! Hoppar också in här! Är i v 5+3 efter nästan två års försök, pergotime och i väntan på IVF! Tänkte bara kolla med er som befinner er i samma vecka som mig! Fram tills igår kväll har jag haft superömma bröst som idag helt plötsligt bara försvunnit (ömheten, inte brösten ;) ) Efter allt jobb med att överhuvudtaget plussa är jag ju nu livrädd att nåt är fel? Någon som kan lugna? :)

Hej! 

Jag har oroat mig över samma sak. Har haft mycket ilningar i livmodern och livmodertappen men idag har det vart helt lugnt, men efter några googlingar så har jag läst till mig att det är helt normalt de första veckorna och så länge man inte har en större blödning samtidigt som det gör ont i magen så ska det inte vara någon fara.

Lycka till!! 

• lillefröe
    Godmorgon allihopa  

Idag går jag in i v.6. Kul att det går framåt om än långsamt  

• lillefröe
    Faer skrev 2014-11-15 13:25:38 följande:

En fråga! Hur många försök tog de för er alla innan ni fick plus? Jag ha ätit p-piller i 8 år och slutade med ppiller i augusti iår och blev gravid i oktober! Kändes helt otroligt! ????

Det är ganska ovanligt att bli gravid så pass snabbt när man ätit p-piller så länge, tror jag. Jag har haft hormonspiral. Vi blev gravida på den 4:e cykeln. 
  • lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-16 07:09:58 följande:

Hej på er. Jag ska på kick off med jobbet 1 vecka innan inskrivning. Vi ska på spa. Jag vill varken bubbla eller bada i pool. Kommer självklart inte dricka vin. Men jag vill inte att mina kollegor ska få reda på min graviditet i vecka 10. Jag har inte ens berättar för mina föräldrar. Jag vill vänta tills efter v 12 och vårt tidiga ultraljud. Suck, hur kommer jag ur detta? Vi är bara 9 st så det går inte att försvinna i mängden.

jag hade ett liknande problem och det var antingen att välja att ta någon behandling så man var ifrån de andra.. typ ansiktsbehandling, eller att helt enkelt skippa spa:et. Jag valde att skippa spa:et. Vill inte att alla ska veta, och även om man förnekar så vet många ändå. Kändes inte värt det  
  • lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-17 06:32:10 följande:

Jag ska på inskrivning den 12 december.

Är nervös för att de säger att tyvärr du är inte gravid. Jag tog ett test bim +2 ett CB digital som sa gravid 1-2 veckor.

Funderar på att ta ett till nu. Vecka 8 i morgon. Nervös att graviditeten slutat, nervös över att inte ha ont på samma sätt som tidigare, typ värk i äggstockarna.

Ni som varit på inskrivning, får ni veta vilken vecka ni är i?

Jag har samma farhåga som du, har inskrivning 9:e december och jag har ju inte haft någon blödning och ingen värk i magen så jag tror inte något har gått snett men vad vet man? 

Vill också ta ett test, har ju flera stycken hemma så det skulle ju vara så lätt på något sätt. Men ändå drar jag mig för det. Jag tog ett CB digital BIM -2 och då stod det gravid 1-2. 

• lillefröe
    Mussann skrev 2014-11-17 12:35:50 följande:

Mina veckor har vart spännande :p ont i magen o ländeyggen (?) som sjutton! Svullen mage så jag ser ut o va i vecka 10 enligt min kompis hihi! :)

Jo nog ser man en kula alltid! precis som på mig . Är så otroligt uppblåst och svullen så jag har svårt att dölja min mage faktiskt.. Hoppas dock att kunna dölja den tills i januari någon gång när det passerat 12-veckor  
  • lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-18 18:10:11 följande:

Hej,

Idag kom min chef och sa - jag hörde att du gillade vitt vin så jag köpte en Box till affärsplaneringen på torsdag.

Jaha, hur ska jag komma ifrån detta då tänker Jag. Ska jag köpa en flaska alkoholfritt och försöka skifta och fylla på mitt glas med alkoholfritt vin?

Suck vill inte berätta än. Utsökta att jag tjatar men jag orkar anser att mina kollegor inte har med detta att göra.

JAg tycker du gör det till en större grej än det är. Utan att låta elak. Men visst, gulligt att din chef  tänkte på dig och köpte vin, men det betyder inte att du måste dricka det, även om du inte hade vart gravid. Du kan ju ha planer dagen efter som gör att du måste köra bil den kvällen t.ex? Eller helt enkelt säga att nej, jag vill inte dricka på veckodagar.. eftersom det är torsdag. 

Du klarar det här! 

• lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-18 20:51:36 följande:
    Jag ska sluta tjata om detta nu.

Jag kommer på en ursäkt.

Det handlar ju inte om att du tjatar, det här är ju en grupp där man ska skriva av sig! 

men jag är rädd att du gör det väldigt ångestfyllt och svårt för dig själv genom att gå och fundera på att t.ex byta ut vinet hela tiden mot alkoholfritt och smyga hela kvällen. Bättre att bara säga rakt ut att du inte vill ha, sen får folk tro vad dom vill. 

De flesta brukar reagera med att fråga "jaha är du gravid?" på något slags ironiskt sätt och då kan man ju skämtsamt säga tillbaka att "Ja, för det är ju den enda logiska anledningen till att hoppa vinet "

• lillefröe
    MiaIa90 skrev 2014-11-19 15:05:03 följande:

Är glad pratade med gyn idag och ska få göra ett tidigt ul om 4veckor:).
    Hoppas allt visar sig bra bara.

Får man fråga av vilken anledning du ska göra ett tidigt ultraljud? 
Svar på tråden Bf juli 2015