Inlägg från: MiaIa90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa90

Bf juli 2015

Är glad pratade med gyn idag och ska få göra ett tidigt ul om 4veckor:).
    Hoppas allt visar sig bra bara.

• MiaIa90
    lillefröe skrev 2014-11-19 16:24:53 följande:
    Får man fråga av vilken anledning du ska göra ett tidigt ultraljud? 
    För att jag fick hjälp tog letrozol tabletter för att få äl och för att jag inte vet när min äl var så vill veta vilken vecka jag är i och om den veckan jag tror jag är i stämmer. 
    Maaliiin89 skrev 2014-11-19 17:56:14 följande:
    Idag är jag i vecka 7+0! Undrar om det är nån mer än jag som har en slags "ilande" värk ner i ljumskarna/höfterna/låren?!
    Jag har som mensvärk fast de är växtvärk men obehagligt är de när ajg går på toa varje gång så kollar jag så att de inte är blod på pappret.
    Lady_SW skrev 2014-11-19 18:48:51 följande:
    Jag har det samtidigt som menssmärtor. Fick en jättestark idag och tappade andan lite. Satt i i flera minuter så är lite orolig nu. Men inget blod så det är ju bra antar jag smile1.gif
    Så har jag också känt de vid flera gånger så obehagligt fick stanna upp och andas igenom den. 
    bullenochgrisen skrev 2014-11-19 20:09:05 följande:
    Jag är 25 år, första barnet och graviditet. Är i vecka 5 + 2 dvs vecka 6. BF den 20 juli. Har bara ömma bröst och molande värk i livmodern lite då och då :)
    Åhh härligt lika långt som jag har gått då enligt senaste mensen. Men en dag mindre en dig är jag nog har BF 21/7 som de ser ut nu.
    .
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-19 20:19:37 följande:
    Jag är 30 och jag och min sambo väntar vårt första barn, det känns så otroligt smile1.gif
    Är i vecka 7. Har ul i slutet av året, fast funderar på att boka in ett privat även några veckor tidigare.
    Jag ska också göra ul fast den 17 december om ajg inte får göra på ett annat ställe som ligger 2mil närmare. 

• MiaIa90

Magnolia10: lika som här då de komme rock går oftast har jag växtvärk på kvällarna när jag är hemma och vilar mig eller på natten morgonen må illa gör jag lite då och då ömma tunga bröst har jag me men inte så ömma längre. Jag ska föra ul i vecka 9-10 för vill veta om bebben lever de är letrozol gravidetets detta så jag vill ha koll vet inte när jag hade äl heller.

• MiaIa90

Faetie: vad härligt då fick vi + på samma dag:).
    Om allt stämmer är jag i vecka 6 och bf runt den 20/7 när har du bf?

• MiaIa90

Jag känner också som kraftig växtvärk då och då samt ömma tunga bröst och extra trött.

• MiaIa90
    Magnolia10 skrev 2014-11-20 15:20:44 följande:
    -->Miala90 Är Letrozol typ samma som Pergotime?
    Jo de är de men letrozolen är mycket bättre.
  • MiaIa90
    Magnolia10 skrev 2014-11-20 15:35:47 följande:
    Åh, undrar varför jag inte fick det utskrivet istället av mina läkare? Lyckades ju till slut (på sjunde kuren) så är ju såklart glad ändå, men finns det bättre alternativ så hade man ju gärna blivit erbjuden det! Vilken kur lyckades det för dig?
    Jo ajg vet men är rätt nytt och inte många som vet om de men vissa ställen avnänder dom redan och dom är bättre och mindre risk för att de ska bli fler barn,
  • MiaIa90

Jo jag har ju Pco men behövdes en kur för att få detta+.
    Och trode att jag inte hade haft äl alls men tydligen hade jag de. 

• MiaIa90
    Lady_SW skrev 2014-11-21 18:29:47 följande:
    En fråga till er tjejer, känner ni samma symtom varje dag? Jag har haft två dagar där jag varken vart trött, haft växtvärken eller mått särskilt illa. Har ju bestämt att ta det som att då är allting bra! smile1.gif För skulle det vara något fel borde jag väl må dåligt, få ont och börja blöda. Eller vad tror ni? Har ni symtomfria dagar? Flera i rad?
    Jag har inte känt av allt lika mycket som jag ahr gjort andra dagar men de går upp och ner bara man inte har ont och blöder så är de inget att oroa sig för.
  • MiaIa90
    Lady_SW skrev 2014-11-21 18:47:34 följande:
    Vad bra, precis så jag tänkt. Då är jag inte ensam att ha "bra dagar" smile1.gif
    Ne exakt jag är orolig vist är ajg de men ser fram i mor bm mötet och ul om 4veckor:)
Svar på tråden Bf juli 2015