Inlägg från: Jejjtap |Visa alla inlägg
  • Jejjtap

Bf juli 2015

Hej!
    Jag skulle också vilja vara med, dock är det ju väldigt tidigt men skönt att få prata med några om det, då det finns massa känslor som vill ut. Såg att några av er inte har några symptom medans andra har, jag kan säga det jag mår såååå ILLA!! De är hemskt. Ringde idag och fick tid för inskrivning den 17:e december så de är en tid fram och så sa barnmorskan att beräknad dag är 16:e Juli 2015. Långt fram. Funderar på det ni skrivit med att berätta på julafton, det är ju verkligen festligt då är ju många i släkten samlade. Är ändå lite sugen på att vänta till nyår, så vi får se.

Någon som har något tips mot illamående? Barnmorskan tipsade om ingefära. Fler knep?

• Jejjtap
    TAN skrev 2014-11-16 07:33:18 följande:

Hej, kan man hoppa in här även om det är tredje barnet?:)

Jag hoppas också få hoppa in fast det är mitt tredje :) Så vi håller tummarna :)
  • Jejjtap
    chilibean skrev 2014-11-18 15:16:57 följande:

Hur ska man äta ingefäran? Skiva och ha i vatten? 

Jag har en hemsk illamående också och det som går ner och stannar i magen är 

kokt potatis med coleslaw. Så tillåter jag inte mig själv att bli hungrig för då mår jag dålig...äter något litet så fort jag känner det minsta hunger. 

Hon beskrev att det fanns te eller att man kan ha detmatlagning. Då kan du ha det lite värre än mig, jag kan än så länge äta lite mer.
  • Jejjtap
    Serendipitet skrev 2014-11-18 18:03:41 följande:

Är i v. 5+1 (Jag fick 3+ på veckoindikatorn i går men 2-3 veckor dagen innan (men hcg höjs väl var tredje dag? Så är kanske inte så tillförlitligt?)) BF 20 juli

v. 5+4 eller 5+3 efter ägglossning (testade och fick glad gubbe 2 dagar denna månad). BF: 17-18 juli

v. 5+6 efter sista mensens första dag (men har 30 dagars menscykel). BF: 15 juli

Vilket stämmer? Vad ska jag räkna med? 

Jag vet inte vilket som är rätt men jag går efter sista mensens första dag.
  • Jejjtap
    Stokke skrev 2014-11-19 17:12:08 följande:

Jag gjorde ett test igår och det var fortfarande positivt ???? tack och lov !

Jag känner mig mest svullen och har trög mage.

Hur gamla/ unga är ni?

Jag är 30+ detta är mitt och makens första barn.

Åå vad jag längtar ????

Jag är 31 snart och det är mitt tredje barn. Ja längtar och det känns som evigheter tills nästa sommar ;)
Svar på tråden Bf juli 2015