Inlägg från: Lady_SW |Visa alla inlägg
  • Lady_SW

Bf juli 2015

Hej alla snart mammor

Jag är i typ 5:e månaden och bör få min bebis runt 19/7, problemet är att jag knappt vågar tro art det är sant. Jag har haft svårt att få igång ägglossning efter P-piller stop. Fick diagnosen POC, men ingen direkt undersökning gjordes. Den 14:e november fick jag plötsligt ett plus, jag bara skakade av lycka. Jag som inte har någon egen ägglossning... Jag har ätit pergotime (ägglossningspiller) för att få ägglossning. Men denna månad gjorde jag inte det för jag trodde jag var gravid förra månaden och vågade inte ta dem. Efter MÅNGA neg test förstod jag att jag inte var gravid. Då var set för sent att ta pillrena, så körde en helt naturlig månad och tänkte att nu blir det väl inget. Men vi körde på runt ägglossning då jag kände symtom och så. Nu har jag ju fått ett plus, ganska stark har jag förstår från en annan tråd. (Lade till bilden) Jag vågar inte ta ett till test för jag är så rädd att det inte ska bli ett plus igen. Ska till gym slutet av november och får väl veta då. Så håll tummarna!

Ledsen för långt inlägg, men behövde nog skriva av mig tror jag

• Lady_SW
    Lady_SW skrev 2014-11-17 23:40:06 följande:

Hej alla snart mammor smile1.gif

Jag är i typ 5:e månaden och bör få min bebis runt 19/7, problemet är att jag knappt vågar tro art det är sant. Jag har haft svårt att få igång ägglossning efter P-piller stop. Fick diagnosen POC, men ingen direkt undersökning gjordes. Den 14:e november fick jag plötsligt ett plus, jag bara skakade av lycka. Jag som inte har någon egen ägglossning... Jag har ätit pergotime (ägglossningspiller) för att få ägglossning. Men denna månad gjorde jag inte det för jag trodde jag var gravid förra månaden och vågade inte ta dem. Efter MÅNGA neg test förstod jag att jag inte var gravid. Då var set för sent att ta pillrena, så körde en helt naturlig månad och tänkte att nu blir det väl inget. Men vi körde på runt ägglossning då jag kände symtom och så. Nu har jag ju fått ett plus, ganska stark har jag förstår från en annan tråd. (Lade till bilden) Jag vågar inte ta ett till test för jag är så rädd att det inte ska bli ett plus igen. Ska till gym slutet av november och får väl veta då. Så håll tummarna!

Ledsen för långt inlägg, men behövde nog skriva av mig tror jag smile2.gifphpTxADfP61031.jpg

Correktion PCO inte POC haha!

Jag är väldigt trött, mådde illa första gången ikväll. Bor utomlands och har min mamma på besök, vågar inte säga ngt till henne ännu. Hon vill ju hänga vid poolen, gå till stranden, kolla i centrum, äta sena middagar ute på stan. Jag är ju sååå trött, orkar egentligen inte. Men som sagt, vill inte berätta riktigt ännu. Vill vara säker på att någon bor i bebishuset först
  • Lady_SW
    lindavik skrev 2014-11-18 01:08:44 följande:

Och Ovitrellespruta

Jag gillar också "bebishuset", det är min mans uttryck

Jag fick spruta en månad också, men den månaden jag inte gjorde något så blev jag gravid. Så var inte alls beredd på det kul att du också lyckats bli gravid, jag vill också bara berätta för alla. Framförallt mamma som är och hälar på. Nära att jag gjorde det igår.

Tog ett till gravtest, "mitt streck" (det vågräta) syns ju jätte tydligt och kom först. Kontrollstrecket syns också bra, men nu är det lodräta strecket svagt istället... Så nu blir jag ju nojjig igen! Haha! Men har dubbelkollat med beskrivningen tusen gånger och det är set vågräta strecket som är det som visar att man är gravid. (Clearblue) Vad tror ni?
  • Lady_SW

Lindavik - jag bor i Doha, Qatar i Mellanöstern. Ang det svaga strecket på testet så är det ju strecket som alltid ska visas även om man inte är gravid. Mitt streck är det starka... Så får anta att det menas att man är gravid

Jag har inte direkt några symtom förutom trötthet, framförallt kvällarna. Mådde illa lite grann igår, men tror det var mest trötthet och den värken jag känner i lägre magen.

• Lady_SW

Min man fick jobb här, jag var trött på mitt jobb hemma i Sthlm så vi tyckte det kändes rätt. Nu har jag även mitt drömjobb här, så det visade sig vara ett smart drag för oss båda

Det var många symtom ju, hehe! Jag känner mig väldigt trött på eftermiddagarna. När jag får extra ont nere i tjejmagen så kan jag börja må lätt illa. Brösten ömmar väldigt mkt, mest bröstvårtorna men dunkar ibland i hela brösten. Amma kan nog bli en större pärs än man trott

• Lady_SW

Nedan var svar till lindavik btw

Lady_SW skrev 2014-11-19 07:07:57 följande:

Min man fick jobb här, jag var trött på mitt jobb hemma i Sthlm så vi tyckte det kändes rätt. Nu har jag även mitt drömjobb här, så det visade sig vara ett smart drag för oss båda

Det var många symtom ju, hehe! Jag känner mig väldigt trött på eftermiddagarna. När jag får extra ont nere i tjejmagen så kan jag börja må lätt illa. Brösten ömmar väldigt mkt, mest bröstvårtorna men dunkar ibland i hela brösten. Amma kan nog bli en större pärs än man trott

• Lady_SW
    Maaliiin89 skrev 2014-11-19 19:56:14 följande:

Idag är jag i vecka 7+0! Undrar om det är nån mer än jag som har en slags "ilande" värk ner i ljumskarna/höfterna/låren?!

Jag har det samtidigt som menssmärtor. Fick en jättestark idag och tappade andan lite. Satt i i flera minuter så är lite orolig nu. Men inget blod så det är ju bra antar jag
  • Lady_SW
    Magnolia10 skrev 2014-11-20 10:15:24 följande:

Läste om era symtom! Själv är jag i v 7(6+2) och har väldigt få symtom! Har ömma bröst och har mått lite illa till och från. Inte mycket molvärk alls, kan känna det i några minuter vissa dagar bara! Är era symtom konstanta eller kommer och går dem som mina?

Har tid för vul på torsdag nästa vecka! Är skitnojjig att de inte hittar ett pickande hjärta!

Jag är i v 6 (5+4 tror jag) och har också bara symtom till och från. Idag har jag mått oförskämt bra, är pigg fast kl redan strax är 32 där jag bor... Innan har jag haft växtvärk/molvärk ner i ljumskar och ben samt smärta i svanken. Men jag tar det som ett gott tecken att man mår bra, skulle något vara fel tror jag istället att man mår dåligt.

Jag ska på vul 29:e november, så vecka 7... Känns tidigt, kan det vara farligt tro? Bor utomlands så här är det ingen vårdbidrag som i Sverige. Så kommer säkert gå på många fler UL än om jag bott hemma.
  • Lady_SW

En fråga till er tjejer, känner ni samma symtom varje dag? Jag har haft två dagar där jag varken vart trött, haft växtvärken eller mått särskilt illa. Har ju bestämt att ta det som att då är allting bra! För skulle det vara något fel borde jag väl må dåligt, få ont och börja blöda. Eller vad tror ni? Har ni symtomfria dagar? Flera i rad?

• Lady_SW
    MiaIa90 skrev 2014-11-21 18:36:20 följande:

Jag har inte känt av allt lika mycket som jag ahr gjort andra dagar men de går upp och ner bara man inte har ont och blöder så är de inget att oroa sig för.

Vad bra, precis så jag tänkt. Då är jag inte ensam att ha "bra dagar"
Svar på tråden Bf juli 2015