Bf juli 2015
Hej alla!
Jag är gravid i vecka 8 (7+4) och har hittills haft en ganska så jobbig start på graviditeten med illamående, trötthet, nedstämdhet, spända bröst och överdrivet starkt luktsinne så att jag måste begränsa mig var jag kan befinna mig i lägenheten. Kan t.ex. knappt gå in i köket utan att spy...
Just nu är jag också extremt stressad över mina studier och känner mig rätt så irriterad över att jag inte vågar dricka kaffe. Har inte vågat göra det sedan jag fick ett plus på stickan. Är livrädd för att orsaka ett missfall. Vet att det är absurt och att man får dricka tre små koppar enligt livsmedelsverket men jag känner mig ändå jätte nojig.
Och så har jag ju självklart fått svampinfektion i underlivet men vågar inte behandla mig med canesten. Livet känns ganska så begränsat just nu och jag drömmer om att komma in i andra trimestern då alla risker med missfall och ev. missbildningar på fostret avtar drastiskt...
Känner någon igen sig i detta eller njuter ni av att vara gravida i första trimestern?
Har förresten BF den 16/7-2015 men det kan komma att ändras efter RUL i vecka 18!