Inlägg från: chilibean |Visa alla inlägg
  • chilibean

Bf juli 2015

Jejjtap skrev 2014-11-18 13:04:48 följande:

Hej!
    Jag skulle också vilja vara med, dock är det ju väldigt tidigt men skönt att få prata med några om det, då det finns massa känslor som vill ut. Såg att några av er inte har några symptom medans andra har, jag kan säga det jag mår såååå ILLA!! De är hemskt. Ringde idag och fick tid för inskrivning den 17:e december så de är en tid fram och så sa barnmorskan att beräknad dag är 16:e Juli 2015. Långt fram. Funderar på det ni skrivit med att berätta på julafton, det är ju verkligen festligt då är ju många i släkten samlade. Är ändå lite sugen på att vänta till nyår, så vi får se.

Någon som har något tips mot illamående? Barnmorskan tipsade om ingefära. Fler knep?

Hur ska man äta ingefäran? Skiva och ha i vatten? 

Jag har en hemsk illamående också och det som går ner och stannar i magen är 
    kokt potatis med coleslaw. Så tillåter jag inte mig själv att bli hungrig för då mår jag dålig...äter något litet så fort jag känner det minsta hunger. 
  • chilibean

Köpte seaband igår men det verka inte hjälpa mitt illamående eller så har jag den helt fel....

Sitter på jobb nu och jag mår så himla dålig så jag bara vill falla sönder och försvinna från denna planet...

Denna mörka kalla novembervädret i  kombination av illamående tar kål på mig...Gråter

• chilibean

Japp, måndag idag! Ska bara bita igen denna och nästa vecka så får man en lite längre ledighet! Jag tycker att dagarna går väldigt fort nu när man är så trött så man somnar redan kl 20 på kvällarna ;)

Förhoppningsvis så har illamåendet försvunnit när man ska tillbaka till jobb! På fredag är det julfest på jobbet och då har jag gått in i vecka 11. Så ska nog ta och berätta det för kollegorna då!

ha en bra vecka tjejer! 

• chilibean

Jag har försten inte bokat några tidiga ultraljud så första blir väl av nångång i veckan 18....känns som en evighet!!! När tror ni man får kallelsen så man får ett datum att se fram emot?? :)

Ni som redan varit på ett och fått lite bilder. Vill ni lägga upp det här? Skulle va jättekul att få se! :D

• chilibean

chilibean, 29år, första barnet, bf 8 juli

Jag var på inskrivning på mvc vid vecka 8 men fick ingen tid till ultraljud. Barnmorskan sa att det kommer en kallelse och ultraljudet sker runt vecka 18.

• chilibean
    Lady_SW skrev 2014-12-10 16:29:07 följande:
    Ska inte stå hungrig två ggr, en av dom skulle vara mätt
    Liten till skrev 2014-12-10 16:36:56 följande:
    Nä känner ungefär lika. Enda jag vill ha är hot wings från macdonalds. 7mil dit

Möjligtvis smörgåstårta och det är ju också himla lätt att få tag i just exakt nu.
    Det är verkligen svårt att komma på vad man är sugen på men just nu nöjer jag mig med att äta det som jag får ner utan att får upp det igen. Är ju verkligen som Lady_SW säger att man inte alls är sugen på något men står inte ut att vara hungrig! Äter lite varannan timme...Det som funkar bra för mig nu är jordnötsmör på formbröd(långfranska). Det ska värmas i mikron ca 30 sec...:)
    Smörgåstårta åt jag i helgen och det gick ner...känns som det mesta med bröd funkar bra...

• chilibean

Jag är också supergasig och har förstoppning. Försöker äta torkade frukter och dricker mer vatten...ja....kan inte säga att det går särskild bra hehe. Men det går väl över..Obestämd

• chilibean

Hej, jag går in i v 13 idag och mina bröstvårtor har blivit mörka och stora...och just bröstvårtan är lite öm...idag upptäckte jag typ gulvita skorpa på bröstvårtan som man kan pilla bort Obestämd . Inte kan det väl vara mjölken redan??

Svar på tråden Bf juli 2015