Inlägg från: Johwik |Visa alla inlägg
  • Johwik

Bf juli 2015

Jag är också konstant illamående. Sängliggandes men spyhinken bredvid. Behöver tips på hur jag kan må mindre illa. Har provat prostafen, små måltider med jämna mellanrum, massa vatten. 

Vilken vecka är ni som har konstant illamående? Jag gick in i vecka 9 idag och upplever att illamåendet verkligen satt igång på allvar de senaste 3 dagarna. 

Vill ha massa tips på vad man kan göra för att minska illamåendet. Och även olika enkla maträtter. Jag är inte sugen på något även fast min sambo erbjuder mig vad som helst som går att servera :) 

• Johwik

Jag är också konstant illamående. Sängliggandes men spyhinken bredvid. Behöver tips på hur jag kan må mindre illa. Har provat prostafen, små måltider med jämna mellanrum, massa vatten. 

Vilken vecka är ni som har konstant illamående? Jag gick in i vecka 9 idag och upplever att illamåendet verkligen satt igång på allvar de senaste 3 dagarna. 

Vill ha massa tips på vad man kan göra för att minska illamåendet. Och även olika enkla maträtter. Jag är inte sugen på något även fast min sambo erbjuder mig vad som helst som går att servera :)

• Johwik
    AnLiOt skrev 2014-12-10 18:04:14 följande:

Ring till mödravården och be att få lergigan comp utskrivet.

Jag hade provat, äta ofta, kolsyrat vatten, ingefära och Prostafen men inget hjälpte..

Ringde MVC och fick lergigan utskrivet.

Mår fortfarande lite illa men inte så jag måste ligga i sängen och vara helt utslagen. Varit sjukskriven tre veckor men bestämt gå tillbaka till jobbet på måndag, har vant mig vid illamåendet nu. Jag kräktes varje dag minst en gång innan dessa tabletter.

Värt att prova..?!

Lycka till!!

Åh tack för tipset. Sitter och försöker få tag på dom just nu men de har så dåliga telefontider. Hoppas det kommer hjälpa, man känner sig verkligen utmattad av att få upp allt man äter.  

Skönt att det verkar hjälpa på dig till viss mån iallafall och att det släpper helt sen efter vecka 12 Glad
  • Johwik
    Faer skrev 2014-12-10 19:45:17 följande:

Jag var och också som värst illamående i vecka 9, spydde vad jag än gjorde!!!

Men vecka 10 så försvann det nästan totalt! spyr bara direkt när jag kliver upp på morgonen nu och imorgon går jag in i vecka 11! så hoppas det ger sig efter den där mardrömsveckan för dig med! :)

Åh då hoppas jag att det kanske är vanligt att man mår såhär i v. 9. Har hört fler som sagt det nu.

Kan stå ut med att må illa, men helst inte så pass att man behöver sjukskriva sig och va beredd med en spypåse i väskan när man ska iväg :)

Svar på tråden Bf juli 2015