Inlägg från: Lillafamiljefamiljen |Visa alla inlägg
  • Lillafamiljefamiljen

Bf juli 2015

Ja men jag hoppar väl in här jag också då! :)

Jag är 23 år och vi väntar vårat första barn den 3/7 -15 efter en del försök och ett missfall.

Jag plussade svagt den 23 med billig sticka och starkt den 24 oktober (bim) med CB och är idag i v.7 (6+0) :)

Igår 7/11 var vi på inskrivningsamtal!

• Lillafamiljefamiljen
    Stokke skrev 2014-11-08 19:56:13 följande:

Hej!

Hur känner ni? Jag är så sjukt nervös för att det ska bli ett missfall ????

Har ont i magen i perioder. Är även lös i magen.

Har ni andra ont i magen?

Jag mår illa på kvällen ibland.

Du är absolut inte ensam!!

Jag är också sjukt nervös men brukar försöka tänka på att det är ändå inget man kan påverka. Händer det så händer det, oftast sker det ju av naturlig anledning att fostret inte utvecklats som det ska tex.. men klart det är jobbig..

När det kommer till magen är den som en bergodalbana, lös och hård om vartannat och framförallt bullrig :( däremot har jag sedan igår haft en konstig värk i magen, känns som ett sug innanför naveln blandat med träningsvärk i magen, framförallt på natten men även på dagen :(
  • Lillafamiljefamiljen
    Faer skrev 2014-11-10 06:54:15 följande:

Roligt med så många som hoppar in , välkommen! Jag i vecka 5+4 och jag vill att tiden ska gå fortare så man kan berätta för alla och börja köpa lite saker! :D

Eller hur! Tiden går sååååå långsamt!!! Jag är i v.7 (6+2) och vi har berättat för min pappa och min blivande makes mor. Egentligen ville vi vänta men eftersom detta är våra första graviditet så ville vi ha någon var som vi kunde vända oss till för stöttning och tips och råd :)

Resten av släkten kommer vi berätta för på julafton, då är vi i v.13 (12+4) :)
  • Lillafamiljefamiljen

Idag har jag varit på vul och fick se min lilla knort för första gången, bm visade mig även det lilla lilla hjärtat slå :)

Jag är i v.7 (6+3) fick en tid pga ihärdig värk i magen vilket konstaterades vara magkatarr som tydligen är väldigt vanligt bland gravida.

• Lillafamiljefamiljen
    Faer skrev 2014-11-26 15:35:34 följande:

Ja det är verkligen hemskt om jag ska vara ärlig.. Haha!

[quote=74403029][quote-nick]Magnolia10 skrev 2014-11-26 15:26:30 följande:[/quote-nick]

Faer: Jag förstår PRECIS hur du har det för det är likadant för mig! Som tur är har jag varit hemma från jobbet ett par dagar pga förkylning men imorgon ska jag jobba igen och fattar inte hur jag ska klara det!? Dessutom har jag just nu helt hemsk värk i svanken/höfterna och livmodern... Kan inte påstå att jag känner mig gravid, tycker bara jag känner mig sjuk :(

Jag är i vecka 9 (8+4) och känner mig precis som du, mest sjuk..

Har nätt och jämnt blivit av med min magkatarr när en förkylning från helvetet kom, feber, halsont, snor och hosta. Och illamående som grädde på moset :(
  • Lillafamiljefamiljen

Idag ringde jag för att boka Kub-test, var inga problem trots att jag bara är 23, dessvärre fanns det inga tider inom tidsramen :(

Fick råd om att vända mig till en privat mödravård i Gbg men fick då bekosta besöket själv. Vände mig till Barnmorskegruppen där man fick skicka in en intresseanmälan.. Hoppas verkligen dom har tid för oss.. Någon som vet när man får svar?

• Lillafamiljefamiljen
    Magnolia10 skrev 2014-12-11 21:58:20 följande:

Jag skickade till dem idag och fick svar direkt men de hade bara en enda tid att erbjuda före jul, vilket var imorgon (för kub vet jag inte)! Såg att de bara svarar fram till kl 15 på dagarna så skickade du efter det så får du nog svar imorgon :)

Du hade helt rätt, fick svar för några timmar sedan. Dessvärre hade dom inga tider :(

Men ringde Carlanderska och fick deras sista tid redan nästa vecka! :)
  • Lillafamiljefamiljen
    Magnolia10 skrev 2014-12-12 15:32:28 följande:

Vad skönt att nån hade tid före jul!! Känns betydligt mer rofyllt att fira jul när man vet att allt är bra! :)

Ja verkligen! Efter jul hade det varit försenat för att göra också.. Nu hoppas vi bara att allt är bra med lilla pyret :) Går in i v.12 i morgon!
  • Lillafamiljefamiljen
    Magnolia10 skrev 2014-12-12 16:51:39 följande:

Härligt att gå in i v 12, längtar tills jag också når v 12 eller ännu hellre 13 såklart :)

Ja verkligen! Nu räknar vi ner dom få dagarna tills v 12 är förbi! :) Såklart, det kommer gå fort, snart är du där! :)
  • Lillafamiljefamiljen

Okej, nu komer jag med en gnällig fråga. (så ni som inte vill läsa gnäll, hoppa denna) för mig är det okej, alla mår inte som prinsessor hela graviditeten :)

Är det någon mer än jag som fått problem med magen? Jag har alltid haft en strulig mage men under åren lyckats få hyfsad ordning på den. Men sedan jag plussade har det varit en bergochdalbana minst sagt. I dagens läge tampas jag med att inte kunna gå på toaletten i 3 dagar sen 2 dagar är jag ganska hård och sen får jag akut vattnig diarré och sen börjar det om... och utöver det en jäklas massa gaser... :/

Någon mer eller är det bara för mig magen strular?

• Lillafamiljefamiljen

Precis samma här, drack kaffe och skötte magen varenda morgon förut... med maten är jag likadan, blir jätteäcklad av kött och varm mat, vill ha kall frukt, grönsaker, juice och bär allt som känns fräscht som du säger.

Jobbigare än man tror med en obalanserad mage. Skönt att höra att det inte bara är min som strular!

• Lillafamiljefamiljen

Skönt att höra att så många verkar ha strul med magen, eller det är förstås jobbigt men känns lite lugnande iaf :)

Idag har vi varit på kub i göteborg och fick preliminärt besked att det var en väldigt låg risk och att vi även blev framflyttade en dag :) så idag är vi jätteglada och är i v. 12 (11+3), bebis hjärta slog jättefint och sparkade med ben och armar :)

• Lillafamiljefamiljen

Hallå alla Juli mammor!

Idag är vi i v.16 (15+3)! Har mått otroligt bra dom senaste veckorna men dom närmaste dagarna har jag , precis som många andra beskriver känt mig otroligt spänd/öm i nedre delen av magen, det gör inte ont men jag upplever det som obehagligt... Väntar nu på rul den 2/2 och hoppas allt är som det ska :)

Sent igårkväll tror jag mig även ha känt av ett litet litet sprattel men det är svårt att säga än om det verkligen va liten som signalerade eller om det bara va bubblor :)

Börjar även bli krångligt att sova, sover gärna på magen men det går inte längre då det känns som jag ligger på en stor apelsin haha!

• Lillafamiljefamiljen
    bullenochgrisen skrev 2015-01-18 23:52:46 följande:

Har känt bebisen sparka många gånger idag! Kände av det små snabba stunder både i tisdags och i onsdags och även igår. Men idag har den lilla sparkats så fort jag har satt mig ner, såååå mysigt att äntligen kunna känna den lilla och få lite mer verklighet på att den är där inne.

Sparkarna känns som fladder som kittlas ;)

Går in i vecka 15 imorgon måndag så det är tidigt mN kan känna rörelserna, var lika så för min kompis.

Åh vad mysigt! Jag började känna sent i förra veckan, är nu i vecka 17 och bebis verkar ha hemskt mycket att göra därinne på nätterna :)

Nu kommer en fråga till er alla! Vad och hur mycket äter ni till frukost när ni har tid till det? Känns som om jag äter hur mycket som helst, vore kul att se om det stämmer :)

Är oftast ledig på förmiddagar och då äter jag två grova smörgåsar, ett ägg, en liten yoghurt med müsli (en sån liten portionsburk som barnen äter) och ett glas egenpressad juice.
Svar på tråden Bf juli 2015