Inlägg från: Maddss |Visa alla inlägg
  • Maddss

Bf juli 2015

Hej

Maddss här, prel. bf 8/7

Sen undrar jag om någon vet om de här 12 veckorna.. Ska bebisen va 12veckor eller ska jag vara i graviditetsvecka 12?(bebis 10v)

Kram ????

• Maddss

Ja de är de ja undrar... O ja är så fundersam. Ska på inskrivning på onsdag så kan ju fråga då, men tänkte om nån här visste :)

• Maddss
    Magnolia10 skrev 2014-12-11 08:31:40 följande:
    Missfallsrisken sjunker generellt när man går in i v 13 som några andra har svarat. Men har man gjort vul där man sett ett tickande hjärta i v 6,7 eller 8 sjunker tydligen risken till samma som efter 12 fulla veckor! :)

sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general
    Tack, låter ju en aning lovande iaf :)

Jag är förresten 29år och det här är vårt första barn.

Jag kallar den för korven, då vi var på tidigt ultraljud i 7+4. den såg helt enkelt ut som en korv på bilden :)
  • Maddss
    KramKolan skrev 2014-12-15 22:12:19 följande:
    Men åh vilken fin bild ni fick!! Läckert!!! smile2.gif

Efter att ha legat sjuk hela helgen så slog det mig precis att jag ska på inskrivning imorgon! Weeiiii!!! smile1.gif
    Va händer på inskrivningen? Ska dit imorgon, så är lite pirrig :)
  • Maddss
    Stokke skrev 2014-12-16 21:32:09 följande:
    Jag fick prata om vanor och ovanor. Sjukdomar och familjeförhållanden.

Fick flera böcker och läs material.
    Ok, låter inte så jätteroligt med andra ord...

Jag hoppas på att bli inbokad på ul och att det blir snart

Längtar såå!!
  • Maddss
    KramKolan skrev 2014-12-16 22:26:46 följande:
    I v.6 var jag på hälsosamtal. Då fick man papper, bok och massa info.

Idag på inskrivningen var det mer info. Sen tog hon vikt, längd, stick i armen (tre rör blod tog hon), stick i fingret och ett urinprov.

Jag hade bra järnvärde och socker. Det kändes bra. De andra provsvaren dröjer.

Nästa "träff" är ultraljudet och efter det är det inget förrän i typ början på april.

Kul att allt är igång! smile1.gif
    Va tur jag har alla er som går på kontroller före mig så jag kan fråga er :)

Jag går in i 11+0 på torsdag (om nu inte bm vill ändra på det imorgon)

dessa veckor och datum för bf fick jag efter tidigt vul. Någon kanske vet om bm föredrar att räkna på sitt sätt eller efter tidigt vul?
  • Maddss

Då blev jag flyttad ett par dagar bakåt. De va ett evigt flyttande fram och tillbaka. Men ska på ultraljud i början av januari igen, så får vi se om vi ska flytta bf igen...

Så då va jag tillbaka på 10+4 idag och bf 10/7

Tur att jag fick en mysig bm iaf :)

• Maddss
    AnLiOt skrev 2014-12-17 19:50:19 följande:
    Då är vi på exakt samma dag! smile1.gif
    Va roligt :)
  • Maddss
    KramKolan skrev 2014-12-17 22:19:09 följande:
    Enligt min bm så räknar de efter mensen fram till rul. Därefter går man efter det. smile1.gif
    Jag var på ett tidigt rul så det är efter det dem går. Men de va ju lite svårt att mäta eftersom korven va så liten. Så då uppskattades jag vara 7+1 eller 7+5 och så skrev han in 7+2 i journalen men sa 7+4 till oss...

Eftersom jag hade oregelbunden mens så valde de att gå på detta ist. Men ska på ul 2/1 igen så då blir det nog lättare att mäta när korven blivit större.

Det är allt en virrig värld :)
Svar på tråden Bf juli 2015