Inlägg från: Kakalfen |Visa alla inlägg
  • Kakalfen

Bf juli 2015

Ni som ska göra vul, vad har ni sagt för att få det? (Ni som inte har "speciella" omständigheter som ivf eller liknande). Räcker det med att vara orolig? Vill inte leva i falsk förhoppning!

• Kakalfen

Om jag fortfarande är gravid på julafton berättar vi nog då, går in i v 11 på julafton. Lite tidigt kanske men vore så kul att berätta då.

• Kakalfen

Feather: beklagar verkligen! SÅ tråkigt! :(

Jag mådde lite illa ons-fre och kände mig liksom proppmätt så fort jag åt något. I lördags var alla symtom borta och har inte kommit tillbaka. Jag är SÅ jävla orolig. Fick tid för inskrivning 18 dec, då är jag i v 10 om jag fortfarande är gravid, känns inte det lite sent?

• Kakalfen

Jag har inte skrivit något här men läst varenda ord ni skrivit sedan starten! Jag går in i v 9 idag (bf 21/7) och ska göra ul i em. Jag har varit extremt orolig pga illamåendet försvann i en vecka men har kommit tillbaka nu. Hoppas att det finns något levande där inne! Jag har en 3,5-åring sedan tidigare.

• Kakalfen
    Liten till skrev 2014-12-09 06:12:57 följande:

Stokke, 31 år, mitt och makens första barn. BF 7/7. Har alltid trott att jag ska få två tjejer.

Lillefröet, är 25 år och väntar mitt första barn. BF enligt egen uträkning 18/7

Liten till, 29år, andra barnet. Har en son som är 6år. Bf 6/7-9/7

Magnolia10, 32 år mitt och makens första barn! En pergotime bebis! BF 15/7

Hallonlakrits1, 30 år, väntar första barnet. Beräknad bf runt 8/7

AnLiOt, 26 år och mitt BF är 10/7. Första barnet.

Tjugofemton, 21 år, väntar första barnet med BF 27/7

Ellonbellon, 28 år, första barnet. BF 9/7.

Jag och mina små, 35 år. BF 11/7

Zyrkonia, 28 år, väntar första barnet, enligt egen beräkning BF 28/7

Kakalfen, 31 år, 2:a barnet, bf 21/7
  • Kakalfen

Jag var på ul i onsdags och fick se ett tickande hjärta. Jag trodde jag var i v 8+0 men när bm mätte fostret fick hon först 6+6 och sen 7+3 så nu vet jag inte alls... Känns lite trist men huvudsaken att hen lever!

• Kakalfen
    Ningo skrev 2014-12-18 08:50:23 följande:

Finns det någon med Bf juli 2015 första barnet och bosatt i Stockholm? Undrar vilken MVC ni går till och vilken som kan vara bra? Jag trivs inte med min så bra,tips tips tips tack!

Andra barnet här, jag var på Mama Mia söder första gången igår och fick en jättegullig bm. Fick ul i v 8 utan problem när jag var orolig att bebisen dött. Det verkar bra där! Jag gick på Gullmarsplan förra gången, de var också bra!
  • Kakalfen

Ni som ska berätta för familjen på julafton, hur ska ni gå till väga? Jag har några alternativ:

-Rama in ul-bild + bild på treåringen, ge till far- och morföräldrar och skriva att det är från barnbarnen

-Slå in Ul-bild och skriva ett rim om att det ska komma en liten till

-Har köpt en bok "Jag ska få ett syskon" till treåringen, fattar de hinten?

-Lägga till ett rim till boken om att det ska komma ett syskon. Risken är ju att folk inte lyssnar så noga också måste vi berätta i alla fall, hehe!kanske är säkrare att rikta rimmet till de som ska fatta?

• Kakalfen
    KramKolan skrev 2014-12-19 07:14:21 följande:

Vi berättar för barnen på julaftonsmorgon. Sista paketet de får är stort, glittrigt och rött. I det kommer det finnas ett rim (stora tjejen läser) som blir nåt sånt här:

När sommaren börjar ta slut,

En liten bebis tittar ut.

En lillasyster eller lillebror,

Nu i mammas mage bor!

Och så vul bilder som vi kan visa. Tror ni de kan funka?

Jag brukar bli flyttad en vecka bakåt på rul och sen har jag gått över 14 dagar med båda. I sånt fall kommer bebis i mitten av augusti. I sommarens slut...

Jättefint! ????
  • Kakalfen
    KramKolan skrev 2014-12-19 07:14:21 följande:

Vi berättar för barnen på julaftonsmorgon. Sista paketet de får är stort, glittrigt och rött. I det kommer det finnas ett rim (stora tjejen läser) som blir nåt sånt här:

När sommaren börjar ta slut,

En liten bebis tittar ut.

En lillasyster eller lillebror,

Nu i mammas mage bor!

Och så vul bilder som vi kan visa. Tror ni de kan funka?

Jag brukar bli flyttad en vecka bakåt på rul och sen har jag gått över 14 dagar med båda. I sånt fall kommer bebis i mitten av augusti. I sommarens slut...

Jättefint! ????
  • Kakalfen

Sassabrassa och Trassla, jag har också bf 26/7'

Nu är jag hos mina päron och firar jul. Tänkte berätta på julafton men var tvungen att berätta direkt när jag kom hit i lördags för jag mådde så illa. Har typ sovit bort hela dagarna här :/

• Kakalfen
    Liten till skrev 2014-12-31 00:11:21 följande:

Har gjort kub idag, fick fortsätta direkt med mkp. Fick så otroligt dåliga siffror. 1:14, tror det var för downs.

Mår förjävligt just nu. Får vänta e hel vecka på svar...

Usch vad jobbigt! :(
  • Kakalfen
    Liten till skrev 2015-01-03 12:12:48 följande:

Vi gick svar från vårt mkp igår, allt var bara bra!! Så nu är vi överlyckliga igen smile1.gif

Skönt!
Svar på tråden Bf juli 2015