Inlägg från: komisska |Visa alla inlägg
  • komisska

Bf juli 2015

Hej! Jag har bara ett halvtidsjobb o söker nytt, lite läskigt när man är gravid. Dessutom rätt ung o bara i början av karriären, de som intervjuar mig tror nog att jag har minst 5-10 år till innan jag skaffar barn, men jag hoppas på att allt går bra och att det tittar ut en bebis till oss i slutet på juli.

Har bestämt att jag berättar om jag blir erbjuden jobbet, så får de ta ställning då. Just nu känns det dock lite hopplöst. Gick ner på halvtid nu i januari o graviditeten var inte planerad. Lite dålig timing, vilket gör mig osäker, även om jag egentligen bara vill vara lycklig!

• komisska

När man gör kub, är det vanligt ul då eller vaginalt? Jag kommer göra det i v 13+6.

• komisska

Hej!

Jag är också i v 14, 13+1, fast känner åt andra hållet, fattar inte hur jag ska känna livmodern men magen är stooor. Nästan så jag undrar om jag tänkt fel i beräkningen. Har inte på nåt sätt sett eller hört hjärtsjuk på barnet heller. Tänk om jag bara inbillar mig! Ska på ul den 26:e, längtar såååå!

tjugofemton skrev 2015-01-20 08:37:50 följande:

Gick in i v 14 idag (13+0).. Känner dock inte livmodern eller ser den.. Men så är jag lite överviktig också.. Bör man känna den nu? Är som lite orolig..

• komisska

Jag hade också förvärvar inatt, tror det var det iaf! Är i v 36(35+4). Trott att den lätta mensvärken har vart förvärvar men inatt krampade det som bara den! Mensvärk deluxe! Hyperventilerade o tårarna rann! Kom tre ggr o satt i ca 3 min per gång. Somnade mellan dock!

• komisska

Hår är en till som gått över! Är inte så aktiv i tråden men läser var dag. Jag hade bf 27/7 så har gått över en vecka nu. Känns inte alls som att den vart på gång innan men igår hade jag sammandragningar hela dagen o hade ont i magen inatt. Det gick dock över m Alvedon o dusch o nu är jag på ruta 0. Hur kan det va så segt att gå över?! Som ni säger man blir ju psykiskt knäckt!!

• komisska

Slemproppen har börjat släppa! Vet att den kan göra det jättelänge innan förlossningen men det är i af ett steg framåt!

• komisska

Åh vad skönt ohhello att ni får komma hem!

Och på ett sätt skönt att vi är ett gäng som går över tillsammans! Jag har haft värkar sen igår kväll. Då var 10 de minut. Inatt ca 1 gång per timme. I morse var 15de minut o nu typ var 30de. Hoppas de kommer igång ordentligt snart, även om de gör ont!

• komisska

Här gick det snabbt igår kväll! 20:46 tittade Sixten ut! Hade värkar i två dygn men inte så tuffa. Från det att jag var öppen 10 cm tog det ca 1 h tills han va ute. Mest smärtsamma timmen i mitt liv men så värt det!

Grattis doccah o ni andra som väntar; det är drygt men när ni har er bebis hos er glöms de där dagarna snabbt bort!

• komisska

Här rullar livet på! Vilken fantastisk känsla att vara mamma o att vi blev en riktig familj!

Lite kolikkänningar o han äter varannan timme, dygnet runt. Mamman ät lite trött men bebis mår bra.

Var på BVC idag o vår dunderklump vägde 5,6 kg, 28 dagar gammal! Visst måste det vara mkt? Hur mkt är normalt att öka i början? Inte för att jag ska påverka honom naturligtvis utan jag bara undrar!

Svar på tråden Bf juli 2015