Inlägg från: Whizzer |Visa alla inlägg
  • Whizzer

Bf juli 2015

[quote=74362442][quote-nick]Sarah1990 skrev 2014-11-18 20:00:14 följande:[/quote-nick

*32 månader kvar, 32 månader kvar, 32 månader kvar....*[/quote]

32månader låter som en väldigt lång tid

• Whizzer

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

• Whizzer
    pompom skrev 2015-02-11 10:07:58 följande:

Verkar som att många valt att göra KUB, undrar varför ni valt att göra det?

Här erbjuds alla att få göra KUB just för att få ett tidigt UL, de har sett att efterfrågan är stor och det lugnar även en hel del.
  • Whizzer

Jag har moderkakan i framvägg + överviktskilon, och det är först nu sista veckan som jag börjat känna rörelser. V 24 nu, andra barnet.

• Whizzer

82 dagar kvar här, plus/minus 14 dagar om man ska vara realistisk då ;)

Här är det oxå full snurr i magen emellanåt, jag känner mig väldigt tillfreds med livstecknen. Däremot märker man ju att man har begränsat med energi/dag, svårt att portionera så den räcker hela dagen bara.

Den 27e april börjar min graviditetspenning (tidigare havandeskapspenning). Ska bli oerhört skönt att gå hem från jobbet och "vila" sig i form. Jobbar som sjuksköterska på en akutvårdsavdelning (inriktning hjärtsjukvård och intensivvård) vilket innebär rätt så stressiga arbetsdagar i konstiga arbetsställningar emellanåt. Man märker ju efter varje vecka hur "trögare" man blir i både tanke och handlingssätt. Svårare att komma intill patienterna om det skulle behövas oxå (T.ex hjälpa till med omvårdnad, sätta nålar eller utföra HLR, intubera osv).

Nu i veckan är det dags för andra glukosbelastningen (yeah!) förhoppningsvis går det lika bra som den första + att det blir vanligt BM-besök efteråt med lite mäta och lyssna som belöning.

Hoppas alla haft en trevlig påsk!

• Whizzer

Hade det varit en vedertagen varning att inte sova på rygg så hade vi varit väl upplysta om det - jag lovar!

• Whizzer

Vi kommer att lägga babyskyddet i bagageutrymmet på bilen och montera det när vi åker hem från BB.

• Whizzer
    Liten till skrev 2015-06-03 21:58:49 följande:

Bara lägga det löst? Tänkte bara att det kanske inte är så bra om der åker runt och slår i. Men du kanske tänkte i kartong eller fastspänt?

Ok var kanske lite otydlig, har en hundbur i halva bagageutrymmet så skyddet kommer att ligga där i. Så det åker inte runt speciellt mycket (om vi inte kör i diket och voltar bilen förstås).
  • Whizzer
    Liten till skrev 2015-06-17 00:00:21 följande:

Åh håller på bli tokig nu! Har lagt mig för att sova, tänkte vara vaken lite längre för att undvika att vakna inatt. Men hinner inte mer än lägga mig så sätter den jävla värken igång igen det bränner och gör så ont precis under/bakom revbenen där de går ihop.

Jag har ändå försökt förberett med ett stort glas yoghurt för någon timme sen, samt Novalucol nu innan jag la mig. Jag hatar att ta tabletter som gravid, men nu tog jag alvedon idag igen. Hoppas bara den verkar snart. Ska till bm i morgon, ska fråga då om det verkligen är halsbrännan som jag tror eller vad det annars kan vara? Haft en skitdag med fler sammandragningar och mer ont än vanligt, tror det varit för att jag varit så trött. Usch hoppas mn kan somna snart

Provat med Omeprazol? Ta det 2 timmar innan sänggåendet, funkar bra för mig
Svar på tråden Bf juli 2015