Inlägg från: Frallanz |Visa alla inlägg
  • Frallanz

Bf juli 2015

Hejhejhej skrev 2015-03-02 21:39:57 följande:

Hej alla juli-mammor.
    Jag fick förra veckan reda på att jag var gravid och att jag är i 20e veckan. ( är nu 19+5) Jag var i chock, men jag och min sambo har nu börjat smälta det och vi längtar jättemycket!!
    När jag plussade gick till en abortrådgivning, bara för att se på alternativen och i vilken vecka jag var i, detta var i onsdags. Det var då jag fick reda på att jag var så sent gången.  Trodde jag var i v.6 då jag inte fått någon mage knappt.

Men nu kommer problemet, imorgon ska jag skriva in mig på mvc och på fredag ska jag till RUL. Men jag är så fortfarande orolig att jag har skadat det lilla barnet och att de ska hitta något fel.. Kan inte sova på nätterna och vet inte om jag klarar mig till fredag. är helt utmattad.

Vad tror ni han såg under ultraljudet på abortrådgivningen? Jag var i chock så blev direkt hämtad till kurator. Men borde han inte sagt om det var något allvarligt fel med barnet? 
    Jag behöver nog bara skriva av mig lite, är så rädd.

Men jag är också väldigt lycklig 

Hejsan!

Jag förstår att det är en liten annorlunda situation du är i, med tanke på hur långt gången du är osv så förstår jag din chock.

Ang. RUL så minns jag att jag var jätte JÄTTE rädd inför Rul som var den 23e januari, jag är idag i v25. Kunde varken sova eller äta ordentligt, jag bara grät av oro.

Men det gick hur fint som helst! Det är en väääldigt liten liten risk att nåt är fel sa min barnmorska, men jag lyssnade inte då. Men barnmorskan på förlossningen som utförde ultraljudet sa även hon att det är en väldigt liten, liten risk att det går fel vid ett rul. Det är en trippelt så stor chans att allt är bra :)

Och dessutom bör du ha fått reda på vid ultraljudet om nånting inte stod rätt till, om nu denna läkare tittade ordenligt vilket de bör göra. Det är nog ingen fara ska du se!
  • Frallanz

Jag har då aldrig hört att man inte ska sova på rygg, däremot har jag läst för nåt år sen att man ska undvika att sova på höger sida.

Själv sover jag på alla håll o kanter (förutom på mage som inte går ;) och jag lever då iallafall, v31 här :)

Sålänge det känns bekvämt och inte gör ont så sov på!

• Frallanz

Gillar ni MAM på facebook så får ni en gratis napp :) och gillar ni Bambino så får ni en gratis sked ;)

Har nu 7 nappar och 3 skedar hemma, haha.

• Frallanz

Till er som har värk precis under bröstkorgen, dvs mellanjärdet/magsäcken, svider det?

Jag hade nämligen så förra veckan, det började på natten och höll i sig in på dagen därefter. Det gjorde fruktansvärt ont, det kom som magknip först på nåt sätt, men sen blev det värre och det kändes som om jag slets sönder inifrån precis ovanför magen där revbenen går ihop. Tänkte först att det var magkatarr igen, men nae detta var nästan värre.

Visade sig att det kan bli så när bebis trycker på mot magsäcken o dess syra :) även om en nerv kommer i kläm. Jag är i v37 nu, och detta skedee i början på v36.

• Frallanz

Ja, inte säkert det är samma sak och man ska ju såklart prata med sin bm om man undrar något :) oro är inte specielt trevligt heller.

Men min smärta försvann under eftermiddagen dagen efter iallafall. Sen dess har jag inte känt av det, tack o lov. För det var infa trevliga kramper eller vad man kan kalla det :p som stark magknip, exakt. Fast långt upp.

Svar på tråden Bf juli 2015