Inlägg från: Agentkia |Visa alla inlägg
  • Agentkia

Bf juli 2015

Hej hej. Jag är ny här. Jag ska ha ngn gång runt 30jul-3Aug. Hoppas jag får vara med ändå :-P

Nästa fredag har vi RUL. Ska bli spännande att se. Jag har vart ganska orolig för att ngt ska vara fel. Fick veta att jag har hypotyreos samtidigt som jag blev gravid och medicinen har vart lite bökig att ställa in. Var på VUL i vecka 10+4 och då var allt bra.

Har dock inte känt något ännu. Känner var livmodern är men kan inte känna rörelser alls. :-/

Det är andra barnet så jag tänkte att jag skulle märka tidigt.

Är det fler som är oroliga?

• Agentkia
    Linnean 83 skrev 2015-03-01 17:58:02 följande:

Hej hej är i 19+1. Var på rul förra veckan och hade samma oro som du då jag inte känt någonting. I magen låg en väldigt sprallig liten sak det var rena rama jympapasset men ändå kände jag inget. Har moderkakan i framvägg och har därmed värsta stötdämparen. Så det är säkert samma sak för dig!!

Åååååh så härligt att allt var bra. Kul att vi är ganska lika långt gångna.

Jaaaa så kan det ju vara. Man läser massor om det men tycker ändå att man borde känna något. Försöker tänka att om jag har känt sammandragningar så kanske det inte är ma iaf. Fy vad tankarna snurrar i huvudet.
  • Agentkia
    Lady_SW skrev 2015-03-01 17:24:02 följande:

Jag var på rutinultraljudet men fick ingen helbild. Brydde mig inte så mkt då, allt var bra med bebisen och det var ju det viktigaste.

På kvällen sedan var jag jätte deppig och min stackars man skulle vara gullig och klappa lite på mig och fråga hur jag mår. Jag skrek och hoppade till "rör mig intee!" Hemsk var jag, visste inte varför. Tills jag kom på att det var avsaknaden av bilden som gjorde mig ledsen. Så jag ringde min BM och fick komma in igen. Bebisen (vet inte vad det blir och ska inte kolla) låg åt fel håll och vägrade flytta sig. Hon/han låg så stilla och bra (men rörde sig ibland, jag känner henne heeeela tiden) så BM frågade om vi skulle prova med 3D bild istället. Ja tack!! Såhär blev resultatet

Åååååh så häftigt. Vilka fina bilder.
  • Agentkia
    Wickan skrev 2015-03-02 08:33:52 följande:

Hejsan! Ny här, väntar mitt andra barn och är idag i vecka 21 (20+0)

Bebis känner jag även att moderkakan är i framvägg och mannen min har också lyckats känna även om liten blir väldigt stilla när man väl är ute efter dess uppmärksamhet :) vi har inte tagit reda på kön. Vi gjorde det på dottern och vill nu bli överraskade.

Skulle vara roligt att följas åt med andra :)

Åh Välkommen. Vad kul med fler.

Åh har ni redan fått känna lillen. Vad mysigt. Jag längtar ihjäl mig till fredag. vill bara veta att allt är bra.

Igårmorse kände jag tydligt var livmodern låg. Innan jag var upp och kissade. Men sen dess känner jag den knappt. Känner att jag är lite hårdare nere på magen strax ovanför blygdbenet men inte speciellt mkt mer. Jag har lite fett mitt på magen, runt naveln så det dämpar väl en del med.

Men jag kan inte låta bli att oroas att jag inte känner ngn rörelse från barnet. När kände du?
  • Agentkia
    Jennie1 skrev 2015-03-02 10:43:31 följande:

Jag är i v 22 och känner typ ingenting ännu. Har också moderkakan i framvägg och väntar efter en karatespark men verkar som att jag får vänta ett tag till. Känner ibland av något pulsliknade i magen, men det är så diffust. Längtar tills allt blir mer konkret. Men magen växer och vikten ökar så det är väl bara och vänta någon vecka till..

Åh så skönt att höra. Är jätterädd att ngt är fel. Inge kul alls. Men om ni är då långt gångna och inget känner så kan ju allt vara bra här med bara att jag inte känner ngt. Tror magen växer. Men är ju så svårt att se sånt själv. Vikten har vart rätt stilla ett tag nu.
  • Agentkia
    Mecros skrev 2015-03-02 11:49:09 följande:

Har ni också börjat få gråtattacker och känslighet? Slog till som en storm i helgen.. Kan även få dåligt samvete när jag jobbar för hårt. Idag lutade jag mig lite på magen för att nå ner i maskin, men sen la jag all tyngd under bröstet istället för att ligga på magen. Sen nu vid lunch kom tankarna om jag kunde ha skadat bebis på något sätt. Typ strypt tillgången av blod eller något sånt.. Konstig men ja. Kan man det tror ni?

Nej tack och lov har jag inget sånt. Mest konstiga tankar som snurrar runt.

Nääääää klart du inte kan strypa barnet för att du lutar dig på magen. Du hade säkert svarat samma om ngn frågat dig om det. barnet ligger väl skyddat i en "påse med vatten"
  • Agentkia
    faerie skrev 2015-03-02 09:48:03 följande:

Hej igen alla. Var ett tag sedan jag skrev nu. Kom hem från två veckors semester i Mexico igår och har haft det underbart! RUL vankas i eftermiddag, eftersom jag var bortrest vecka 18-19 så ville BM boka in mig så fort som möjligt efter hemkomsten, hehe.

Har varit lite nojig med maten medans vi varit borta. Inte helt lätt att förklara för en mexikanare att jag inte kan äta mögelost eller så, men det har gått bra för det mesta. Fick in en rosa köttbit en gång, men var bara att skicka tillbaka och önska "well done" istället :) 

Är väldigt spänd på ultraljudet. Vill väldigt gärna se vad det är, mest för att lära känna den lille ännu lite mer. Har känt av rörelser och sparkar sedan vecka 17 och under vecka 19 kunde även mannen känna sparkarna utanpå - vilket han såklart tyckte var helt fantastiskt :) Har varit high life på den lille de senaste 2 dygnen, så får väl se om hen är trött senare i eftermiddag eller fortfarande håller igång när vi ska få kika :)

Oj det var till att boka in så fort det bara gick. guuud så mysigt att få se den lilla.
  • Agentkia
    Faer skrev 2015-03-02 11:44:29 följande:

Jag var i vecka 20 innan jag kände något! Så du kan nog vara lugn :) men jag kände samma oro! och samma med magen, det stod helt stilla tills bara någon dag innan rul! Så nu känner jag mig som en köttbulle och är i vecka 21 nu :p

Vad skönt att höra att jag inte är ensam. Det har vart så mkt strul i denna graviditet så jag vågar verkligen inte hoppas. Jag känner livmodern när jag ligger på rygg och drar in magen och den går till naveln och jag är rätt lång så den verkar ju växa som den ska. Men även om jag känner den är där inga rörelser inuti. Så det gör mig orolig. Sambon säger att han var ett väldigt lugnt barn och kanske är det sånt som bidrar också.
  • Agentkia

Haha vi har lyssnat på vår lilla bebbe idag. Jag ringde min BM angående ett provsvar. Då sa jag att jag var orolig eftersom jag inte känt ngt. Han frågade om jag kunde komma in direkt. Han hade tid 30 min senare. Så jag tog med sonen som jag nyss hämtat på dagis och mötte upp sambon på mvc. Så fick vi lyssna på lillen. 158 slag i minuten hörde vi på maskinen. Det var en enorm befrielse att höra. Så jag sa, jaha du hittade min puls och skrattade så allt hjärtljud försvann för en stund.

• Agentkia
    Hejhejhej skrev 2015-03-02 21:39:57 följande:

Hej alla juli-mammor.

Jag fick förra veckan reda på att jag var gravid och att jag är i 20e veckan. ( är nu 19+5) Jag var i chock, men jag och min sambo har nu börjat smälta det och vi längtar jättemycket!!

När jag plussade gick till en abortrådgivning, bara för att se på alternativen och i vilken vecka jag var i, detta var i onsdags. Det var då jag fick reda på att jag var så sent gången.  Trodde jag var i v.6 då jag inte fått någon mage knappt.

Men nu kommer problemet, imorgon ska jag skriva in mig på mvc och på fredag ska jag till RUL. Men jag är så fortfarande orolig att jag har skadat det lilla barnet och att de ska hitta något fel.. Kan inte sova på nätterna och vet inte om jag klarar mig till fredag. är helt utmattad.

Vad tror ni han såg under ultraljudet på abortrådgivningen? Jag var i chock så blev direkt hämtad till kurator. Men borde han inte sagt om det var något allvarligt fel med barnet? 

Jag behöver nog bara skriva av mig lite, är så rädd.

Men jag är också väldigt lycklig 

Välkommen hit. Skönt att ni börjat smälta det hela.

Jag tror han skulle säga eller be fler kolla om dom såg ngt fel på barnet. Jag tänker såhär. Om min lilla mår bra borde din göra det.

Jag hann dricka ett glas vin innan jag visste att jag var gravid. Jag har ätit medicin man inte bör äta.

Jag har blött vid 6 tillfällen. Jag har en sjukdom som ökar risken för missfall och missbildningar. Än så länge är allt som det ska i min graviditet. Vi ska också på rul på fredag.
Svar på tråden Bf juli 2015