• Catta

Bf juli 2015

Hej jag hoppar in här också :D
    Bf den 16 juli. Var på RUL igår allting såg jätte fint ut, moderkakan i framvägg o det förklarar varför jag har känt så ojämna rörelser. Kan gå en vecka utan jag känner något. Tänkte bebisen är så liten , men så har det inte varit med dom andra. Vi tar aldrig reda på vad det är vid RUL, efter 3 grabbar så är det säkert en kille till :D blir annars förvånad :D

Vi har berättat för alla nära, resten får reda på det när dom ser magen :D

nr 4 på G
  • Catta

Denna gång behöver vi en syskonvagn eftersom yngsta är 2 år, förra blev en Emmaljunga Duo Edge.
    Är en stor djungel, letat o efter ett tag hittade jag en som passar jätte bra
    Mountain Buggy Duo. Den är rätt dyr som ny , tittade lite på blocket så rätt vad det är så hittar jag en som bara har varit använd i 10 mån o halva priset jämnfört med en ny, den ser ny ut också. Vi köpte den för 2 v sedan. 2åringen älskar vagnen. Han hoppar upp varje dag o sitter i den :D Är lite emot själv att köpa vagn innan RUL men vi kunde inte låta bli när vi hittade så bra erbjudande.

Tänk på att liggvagnen/liggdelen använder man max 6 mån oftast. Så om ni ska bara ha en liggvagn så ett tips köp begagnat ni sparar massor. Eller då syskonvagn, är inte säkert att stora syskonet gillar att åka vagn ;)

JAg går så långa sträckor med hundarna så jag måste ha en vagn som klarar terrängen o med bägge ett tag framöver. 2 åringen släpper jag lös i skogen efter ett tag ;)

nr 4 på G
  • Catta

Lycka till alla som ska på RUL! Grattis till er som varit :D

Har själv moderkakan i framvägg, är först nu v 21 som jag verkligen börjat känna bebisen. Detta är nr 4. Så som jag känner denna nu har jag kännt dom andra vid v 17. Så ta det lugnt, vet att man kan få vänta länge. v22-23 är inte alls ovanligt.

Hejhejhej välkommen! Många gånger när något är större fel så får man missfall. Så jag tror att allt är okej ändå :D Jag försöker leva i nuet ta varje dag, man kan ändå inte göra något åt framtiden. Med förra så blödde jag till o från fram till v 22, allting var bra. Hoppas att du fick stöd av bm idag.

nr 4 på G
  • Catta

Hej på er jätte länge sedan jag skrev här :D
     Jätte roligt att läsa era inlägg . Bra tips om väskan :D
    Något som jag själv tycker är ovärderligt är en baby sitter, Skönt att kunna lägga ifrån sig bebisen tex när man duschar äter frukost mm.
    Bärsele, speceillt om man har fler barn.
    Försök att köpa mycket begagnat, barnet blir inte billigare ju äldre dom blir ;)
    Om man har mycket släkt o vänner så kommer man att få mycket kläder. Så köp inte för mycket kläder innan.

Tiden går så fort! själv så är jag 29+3, Fattar inte vart tiden tar vägen!

nr 4 på G
Svar på tråden Bf juli 2015