Inlägg från: Hejhejhej |Visa alla inlägg
  • Hejhejhej

Bf juli 2015

Hej alla juli-mammor.
    Jag fick förra veckan reda på att jag var gravid och att jag är i 20e veckan. ( är nu 19+5) Jag var i chock, men jag och min sambo har nu börjat smälta det och vi längtar jättemycket!!
    När jag plussade gick till en abortrådgivning, bara för att se på alternativen och i vilken vecka jag var i, detta var i onsdags. Det var då jag fick reda på att jag var så sent gången.  Trodde jag var i v.6 då jag inte fått någon mage knappt.

Men nu kommer problemet, imorgon ska jag skriva in mig på mvc och på fredag ska jag till RUL. Men jag är så fortfarande orolig att jag har skadat det lilla barnet och att de ska hitta något fel.. Kan inte sova på nätterna och vet inte om jag klarar mig till fredag. är helt utmattad.

Vad tror ni han såg under ultraljudet på abortrådgivningen? Jag var i chock så blev direkt hämtad till kurator. Men borde han inte sagt om det var något allvarligt fel med barnet? 
    Jag behöver nog bara skriva av mig lite, är så rädd.

Men jag är också väldigt lycklig 

• Hejhejhej

Åh tack för svaren. Vad skönt att höra och blir så glad av att läsa om alla på tråden som haft ett positivt RUL. Men tänkte jag lyfter för Mvc imorgon att jag är så orolig.

Hoppas också kunna få se könet på fredag. Någon som gjort RUL på östra i Göteborg och vet om man får reda på det?

• Hejhejhej

Vilka härliga historier ni har. Blir så lycklig av att läsa hur bra det går för alla. Själv släpper inte oron för RUL . Vakna klockan 3 inatt och kunde inte somna om. Har inskrivning på Mvc alldeles strax och får då ta upp om min oro. Hoppas på att få höra hjärtljudet idag iallafall :)

• Hejhejhej

Åh var ju på mitt inskrivningssamtal idag och lyfte min oro över att jag inte vetat och druckit. Kände inte alls som jag fick mycket stöttning i det så det känns fortfarande jobbigt. Men får försöka glömma det. Kan inte göra det ogjort... Tyvärr

Men jag fick iaf höra den lilles hjärtslag. Det lät så bra så!

Kul med alla lyckade RUL, nu håller jag tummarna för mitt på fredag ! Det kan väl ni med :)

• Hejhejhej

Ska också göra mitt RUL snart!! Vaknade 04.00 inatt och inte kunnat somna om. Fruktansvärt nervös. Önskar dig all lycka :)

• Hejhejhej

Gjorde också RUL idag och hon kunde se att alla organ såg jättebra ut. En liten pojke till den 22 juli. Är sån obeskrivlig känsla efter denna oro. Åh , önskar alla får känna såhär ??

• Hejhejhej

Då jag fick reda på min graviditet så sent så har jag nästan köpt in allt. Åkte till gekås och storhandlade och där kunde man nog nästa hitta allt!! Nu har jag börjat förstå att det i juli ska bosätta sig en liten kille här med oss. Tror jag behövde handla allt för att förstå. Nu känns det helt underbart.

Har så svårt att komma på pojknamn. Har bi funderat ut namn redan? :)

• Hejhejhej

Har mått jättebra hela graviditeten och är nu i v.22 (21+3). Idag när jag vaknade hade jag jätteont i ryggen på höger sida lite längre ner än midjan. Någon som varit med om liknande? Är första barnet så jag oroar ju mig för alla smärtor tyvärr. Också lyckats få en förkylning idag! Uscha. Vad har ni för symtom nu lite senare i graviditeten? Kram till alla julimammor

• Hejhejhej

Hoppas inte det är något tokigt med bebben. Säkert ingen fara! Man är ju alltid orolig känner jag för det mesta. Hur är det med er vikt? Är i v23 och de senaste två veckorna bara vågen sluter i höjden. Tycker inte jag äter ovanligt mycket. Vet att det är dumt att få ångest över vikten, men tyvärr infinner sig en ångest hos mig :/

• Hejhejhej
    Agentkia skrev 2015-03-24 07:02:08 följande:

Förstår om du tycker det är extra jobbigt om bikten drar iväg. Själv har jag stått still ett tag fram till nu vecka 20-21 då jag ökat igen. Gjorde samma sak med första barnet. Då gick jag upp 16kg totalt och när sonen var 2 mån vägde jag som innan jag blev gravid. Denna graviditet har jag 7 kg övervikt på fel på sköldkörteln så jag vill helst inte gå upp så mkt. Har än så länge gått upp ca 6 kg och enligt en uträkning på nätet ska jag gå upp ca 13kg denna gång. Trots att jag vägde för mkt.

Tänk såhär. Bebis väger iaf sin vikt och minst det dubbla med moderkaka fostervatten osv. Nu växer bebis mycket snabbare och därför ökar man mer. Under andra halvan av graviditeten. Du kommer dessutom förlora mkt på förlossningen och när du sen ammar. Är lite mer än normalt så äger du som du ska.

Tack underbara du!! Det är nog mest så att jag känner att det sätter sig på främst ben, lår och rumpa. Kläderna stramar. Jag har litet förflutet med viktproblem och tänker nog lite extra mycket tyvärr :/
  • Hejhejhej

V.24 (23+1) Hur ser era magar ut nu? Tycker fortfarande jag saknar gravidmage. Ser mest ut som jag lagt på mig ;) men snart så!
  • Hejhejhej

Hej alla julimammor
    Hade sånt fruktansvärt förvärvsarbete igårkväll och natt. Höll i sig enda till i morse. Sammandragningar var 10e minut och värk i både mage,rygg och ben. Åkte upp till förlossningen och det var bara falskt alarm. Nu känner jag mig jättedum över att jag gjorde värkarna till en så stor grej. Någon mer än jag som åkt upp till förlossningen på falskt alarm?

Beräknad födsel 22/7 . Arbetar som lärare så imorgon går barnen på avslutning och min semester/mammaledighet börjar på onsdag. Det är nog dags nu att bara ta det lugnt.

• Hejhejhej

Vi väntar en kille och han brukar ligga runt 140 så det kanske stämmer :)

• Hejhejhej

Jag mår så fruktansvärt illa. Har kräk i halsen hela tiden och det enda bekväma för mig att äta är glass. Har spytt två kvällar i rad och idag även på morgonen. Någon som har liknande? Är det vanligt sent i graviditeten? Är i v35+3. Min mage är ganska högt upp. Så kan ha med det att göra..

Någon som har tips på vad man kan göra för att lindra detta?

• Hejhejhej

Är i v38+2 och börjar bli tokig på att vara gravid. Igår vid 23 började jag krökas och höll på till 03. Idag har det varit bättre men känns som en klump i halsen hela tiden. När jag pratade med bm sa hon att hon trodde det var magsjuka. Men känns verkligen INTE som magsjuka. Någon som varit med om liknande nu i slutet?

• Hejhejhej

Bf+1 idag och känner inga mer tecken än att det strålar något fruktansvärt mellan benen. Bebis har varit fixerad sen v.36.

Är det många som gjort hinnsvepning? Vad har ni för erfarenheter? Gör det ont? När kan man få det? Har tid hos bm imorgon.

Orkar inte vänta mer nu!!!

• Hejhejhej

Snart är bf+3 slut och jag går in i bf+4. Börjar bli riktigt riktigt trött nu. Finns det någon som har tips på vad man kan göra för att tiden ska gå? Eller bäst av allt för att få ut bebis :)

• Hejhejhej

Haha samma här. Blir inte mycket av det. Tror han känner att bebisen nästan är med ;)

• Hejhejhej

Nu gick min slemmpropp och ett hugg kom och efter det kraftiga värkar. Nu är det paus men får se om det fortgår. Konstigt att allt händer på en gång. Som en blixt kom det bara.

Svar på tråden Bf juli 2015