Bf juli 2015
V13 imorgon, är så skönt att första tiden är över. Nu är det bara resten kvar!
Har blivit helt knäpp i körsbärstomater, ICAs största konsument just nu
V13 imorgon, är så skönt att första tiden är över. Nu är det bara resten kvar!
Har blivit helt knäpp i körsbärstomater, ICAs största konsument just nu
Har nu i två dagar försökt samla mod inför att berätta för chefen, inte helt lätt när man är ganska nyanställd. Min handledare försöker peppa mig och säga att det har hänt i stort sett alla på jobb, men varför ska det ändå vara så svårt?
Haha detta är nästan lite galet, jag är i precis samma sits. Anställd 1/9 med en gubbchef +50. Nu känns det faktiskt lite bättre, får säga det till honom morgon eftermiddag och sen springa därifrån fort som tusan.
Sådär då har man tid för rul 24/2. Har fastnat i tankarna om man ska ta reda på kön eller inte. Min sambo säger att för honom så blir det bra oavsett om man tar reda på det elller väntar, att det är lite upp till mig vad jag önskar. Jag själv har världens beslutsångest ser fördelar och nackdelar med båda.
Hej hej!
RUL igår och allt såg bra ut, klackarna i taket bokstavligt talat på bilderna
Jag har funderat mycket kring det här med träningen. Tränade inte jättehårt men 3-4 gånger i veckan innan och framförallt step. Har nu fått totalförbud på step av BM och har svårt att gå på gymmet och bara styrketräna.
Hur har ni gjort med träningen? Vad tränar ni ochom ni gör det och vad finns det för bra pass? Går på Friskis så är van vid deras utbud.
Jag tränar efter dagsform, har häst så jag försöker upprätthålla ridningen i den mån det går (korta enkla pass i mestadel lätt sits). Min BM är inte överförtjust att jag rider, men eftersom jag rider bättre än jag cyklar osv så anser jag att risken för fall är så pass liten att det känns som en större risk att jag trillar på promenaden. Har dock känt av lite strålningar längs insidan av låret ett par gånger då jag har ridit, så då har jag fått ta det lugnt ett par dagar.
Annars så går jag lugna promenader, får lätt "spänningar" i magen om jag går för fort. Så man får helt enkelt lyssna på kroppen. Det sägs ju att det du är van med att göra innan du är gravid får man fortsätta att göra så länge det känns bra i kropp och själ.
Hade haft lust med gravidyoga eller vattengympa för gravida, men det finns inte här var jag bor.....
Hej hej. Jag är ny här. Jag ska ha ngn gång runt 30jul-3Aug. Hoppas jag får vara med ändå :-P
Nästa fredag har vi RUL. Ska bli spännande att se. Jag har vart ganska orolig för att ngt ska vara fel. Fick veta att jag har hypotyreos samtidigt som jag blev gravid och medicinen har vart lite bökig att ställa in. Var på VUL i vecka 10+4 och då var allt bra.
Har dock inte känt något ännu. Känner var livmodern är men kan inte känna rörelser alls. :-/
Det är andra barnet så jag tänkte att jag skulle märka tidigt.
Är det fler som är oroliga?
Hej
Har ett litet problem, egentligen en ganska så värdslig sak men tänkte att någon av er kanske har tips.
Vi är bjudna på 4(!) bröllop maj- början på Juli och det ska bli roligt och sådär, men jag har insett att jag måste köpa någon form av klänning modell slutet-av-graviditeten. Trots att halva tiden har gått har jag knappt behövt använda mammabyxor så magen är inte så stor, men den lär ju växa.
Har börjat kolla runt på nätet efter en klänning, kommer köra samma på alla fyra bröllop och de har jag redan sagt till dem som ska gifta sig och det var absolut inga problem de är förstående, men vart kan man hitta kläder? Det jag har hittat hittills har inte alls varit något bra. Har upptäckt att detta är ett ganska genomgående tema gällande mammakläder överlag.
Vart har ni hittat era kläder? Och är det någon som har något bra tips?
Tack för alla klädråd. Två klänningar beställda från eBay och lite annat från mama....
Frågade barnmorskan på sjukhuset när jag var på RUL om det här med att sova på rygg. Hon sa att vill inte bebisen att du ligger på rygg eller om man ligger på en pulsåder så kommer man att märka det hur djupt man än sover då kroppen varnar en.
Litar på hennes ord då det är en av de mest erfarna barnmorskorna på hela sjukhuset.