Inlägg från: Trassla |Visa alla inlägg
  • Trassla

Bf juli 2015

Jag har inskrivning först 19/1 och inget ul inbokat. Så du är inte ensam.

• Trassla

Min mage är också helt ur kontroll. Försöker tänka på att få i mig mer vätska och fiberrik mat. Men det är inte lätt när man mår som en överkörd pungråtta.

• Trassla
    sassabrassa skrev 2014-12-22 09:08:19 följande:
    Min heter Pia! (Hon som äger kliniken) är i V 10 idag och har BF 26 juli. :)
    Då har vi samma BF. Kul :)
  • Trassla

Tjenare mammor.

Tror jag bara behöver skriva av mig lite.

Att sitta vak åt en nära anhörig när man är gravid är inget jag rekommenderar.

Både kropp och psyke tar enormt med mer stryk än annars. Hormonerna gör att det är svårt att hålla sig lugn.

Fuckin jävla skit cancer!!!!!!!

Jag tycker det har vart tufft tidigare. Men detta är ju löjligt. Ingen stilla gråt här inte. Hysteriskt hulkande.

Inne på dygn 4 och hon bara tuffar på.

Ingen människa ska behöva lida såhär. Hade hon vart en hund hade det vart över för 4 dygn sedan när hon sa ifrån sig allt livsuppehållande. Säger det igen. Fuck cancer!!!!

• Trassla

Fortfarande kvar på sjukhuset.

Ingen förändring. Dock förändring hos mig. Jag är slut. Bebis började protestera i em.

Första gången jag kände tydliga sparkar med handen på magen. Önskar det hade skett under trevligare omständigheter. Men men.

Är usk har vak som jobb ibland. Dock inte så här. Mycket smärta och otäcka blödningar.

Jobbigt att se. Och en liten i magen som protesterar när mamma är ledsen.

• Trassla

Nu börjar äntligen denna extrema graviditet se sitt slut. Jag har råkat ut för i stort sett allt man kan råka ut för. Vart sjukskriven hela graviditeten. Hunnit in o jobba några pass mellan alla hämskheter.
    Började med extremt illamående- sjukskriven
    När det gick över kom första blödningen.
    Fullständig placenta previa- sjukskriven
    Läkaren trodde aldrig den skulle flytta på sig. Men det gjorde den- lycka
    Samma vecka insjuknar en familjemedlem i cancer. Sitter vak 5 dygn. Sedan var hon borta. 6 dagar senare dör nästa familjemedlem.
    Nu kom foglossningen.
    Foglossningen blir snabbt illa.- sjukskriven Får TENS. Får brännblåsor av den.
    Kryckor och sedan rullstol.
    Nu kunde det väl inte bli värre!!!???
    V 35 får jag smärtlindring citodon.
    Vad ingen visste var att jag nu också hade gallsten!!!
    Vaknar i panik på natten efter andra tabletten. Ambulans till sjukhus.
    Konstaterar 20 stenar och pankreatit!!
    Ny ambulanstransport till annat sjukhus.
    Blir utskriven 4 dagar senare.
    Kan inte äta eller dricka. Sambon tvingar mig till sjukhuset 3 dagar efter vi kom hem.
    Fortfarande sviter av gallan och extremt uttorkad.
    Skickad till nästa sjukhus.
    Får genomgå kontraströntgen- svimmar av kontrasten.
    Hittar att 3 cm av tunntarmen har någon påverkan - ingen åtgärd
    Är nu på sjukhuset på hemmaplan.
    Blivit äntligen lovad en igångsättning 37+0
    Men får inte ta någon smärtlindring starkare än alvedon tills dess.
    6 dagar kvar!!!!!
    Nu kämpar jag för att kunna äta och få komma hem till min familj några dagar innan igångsättningen.
    JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!!!
    Psyket brast för många veckor sedan.
    Nu har jag 6 dagar på mig att inse att det kommer en bebis och inte ett monster som plågat mig i 8 månader.
    Behöver jag säga att nu blir det inte fler barn.

• Trassla

Väskan packad, babyskyddet i bilen. Sovtabletten ligger och väntar på sängbordet.
    I morgon kl 9 ska vi vara på förlossningen för att sättas igång. Detta har vart de längsta månaderna i mitt liv.
    V37+0 vad jag har längtat. Trodde aldrig jag skulle klara detta.
    Snart är plågan över och vi får träffa vårt underbara barn och får känna att det vart värt alla plågor.

• Trassla

6 timmar in i igångsättningen. Det ända som hänt är att jag behöver kissa ca var 45min. Haha.
    Konstig känsla att längta efter smärta.
    Kom igen nu!!!! Kom igång.

• Trassla

Nu ger vi upp för idag. Sovdos intagen. Nya tag i morgon. Då ska dosen dubblas.
    Godnatt världen.

• Trassla

Aaaaaaaaaaaa galen!!!! Graviditeten från helvetet och nu tydligen detsamma med förlossning.
    33 timmar in i igångsättning. Vad har jag för det. Mensvärk och öppen 1cm. Ingenting händer. Kan inte göra någe mer heller innan jag öppnar mig.
    7 doser igår
    6 dubbel doser än så länge idag.
    Jag vill bara ha ut ungen!!!!!!

• Trassla

47 timmar!!!!
    7 doser
    7 dubbel doser
    Pinvärkar från helvetet och öppen 3 cm!!!!!
    Blev nerdrogad vid typ halv tre. Fått sova några timmar.
    Nu får vi se vad de hittar på idag.

Snälla snälla snälla kom ut. Mamma orkar inte mycket mer!!!!

• Trassla
    Agentkia skrev 2015-07-12 09:38:11 följande:
    Får jag fråga varför du blir igångsatt? Det känns ju som att kroppen inte var redo när det tar så lång tid? Kan för lite om igångsättningar så därför jag frågar. Låter riktigt hemskt för dig och hoppas på att dom finner ett annat sätt så det börjar hända något. Lycka till.
    Pga komplikationer hela graviditeten så igångsatt 37+0
    Har legat på sjukhus i flera veckor och bara väntat på att bebis ska mogna så vi kan köra igång.
    Snart 50 timmar in och fortfarande bara pinvärkar. Ont som fan men inget resultat.
    Väntar på att bebis ska komma ner så det går att ta hinnorna.
    Blir svårare då jag sitter i rullstol. Väldigt svårt att gå.
    Fått första dosen för idag. Nu är det bara att vänta igen.
  • Trassla

57 timmars igångsättning. Sedan ramlade han bokstavligt ut.
    Öppnade mig fullt på under två timmar. Inget att rekommendera. Fullständig panik.
    Kvicknade tack o lov till när han ville ut. Så helt smärtfritt och inga värkar alls under utdrivningen.
    Nu sover far och son så vackert tillsammans.

• Trassla

Här är det amningsterror!
    Liten har gulsot och ligger på gränsen till att kräva behandling.
    Så ska in till sjukhuset i morgon igen för nya prover.
    Så nu bråkar vi med maten. Försöker väcka upp han varannan timme för att äta.

• Trassla

Ja igår var första slöa dagen. Mycket väcka för att äta.
    Tycker att han vart med lite mer i natt.
    Hoppas verkligen vi slipper behandling. Var precis under gränsvärdet igår.
    Vi vill sbsolut inte vara på sjukhus. Då sista grav veckorna spenderades inneliggande. Vi är så trötta på sjukhus. Vill bara få vars friska nu.

Pku provet togs på återbesöket på BB. Tog samtidigt gulsotsprovet.

Vanligt solljus ska kunna hjälpa. Dock inte vid dessa höga värden.

• Trassla

Jaaa vi fick åka hem. Dock samma värden som igår. Men det skulle tydligen vara ok. Bara han äter.
    Får dock vara ganska elak och tvinga honom att äta. Annars är sova lite för skönt.
    5 dagar gammal. Och sååå mycket kärlek.

• Trassla
    Faer skrev 2015-07-21 11:01:58 följande:

Ni som har fått bebis, har ni gått på något besök hos BVC än? Min tjej är 12 dagar nu och ingen från BVC har hört av sig eller något!

Min grabb är 9 dagar och idag ska BVC sköterskan komma hit.
    Vi har vart inne på BB i två omgångar.
    Skulle vart inne på dag 3. Men BB hade fullt.
    Fick komma in dag fyra och återbesök dag fem pga gulsot.
    Ring BVC och kolla.
Svar på tråden Bf juli 2015