Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Hej! Jag går med här jag med. Bf 21 juli. Så är i v.13 (12+5).

Jag har haft otroligt illamående som minskar för varje dag. Jag har fått tillbaka aptiten så det känns skönt. Även om jag aldrig spydde. Tycker att det är häftigt hur olika stora allas magar är. Själv tycker jag att min bebismage är obefintlig.

Hoppas allt är bra med er :)

• Mecros
    Linnean 83 skrev 2015-01-13 19:57:42 följande:

Har nu i två dagar försökt samla mod inför att berätta för chefen, inte helt lätt när man är ganska nyanställd. Min handledare försöker peppa mig och säga att det har hänt i stort sett alla på jobb, men varför ska det ändå vara så svårt?

Jag kände precis som du och låg sömnlös i X antal nätter och funderade på vad jag skulle säga till chefen. Som nyanställd (1a september) och sen komma och va gravid redan. Dessutom är chefen en gubbe 50+ ålder. Förberedde alla möjliga samtal i huvudet. Grejen är inte att jag brydde mig om vad han eller någon annan skulle tycka för barnet är det viktigaste. Men det känns lite kasst att gå och bli gravid när man är nyanställd. Men jag tog tjuren vid hornen och berättade i torsdags och oj så glad han blev!

Han sa att han tycker mycket om barn och när han anställde mig visste han att jag var ung och skulle få barn inom en framtid. (Kanske dock inte inom ett år men det nämde han inte).
  • Mecros
    Linnean 83 skrev 2015-01-13 20:24:18 följande:

Haha detta är nästan lite galet, jag är i precis samma sits. Anställd 1/9 med en gubbchef +50. Nu känns det faktiskt lite bättre, får säga det till honom morgon eftermiddag och sen springa därifrån fort

som tusan.

Hehe ja. Det är jobbigt men det är skönt när det är gjort. Jag var en sån fegis så jag ringde när jag var hemma sjuk för lågt blodvärde. Så då frågade han hur det kom sig att det var så, så då passade jag på

Men det går bra ska du se :)
  • Mecros
    Faer skrev 2015-01-14 09:14:57 följande:

Jag är jätte nervös för att berätta för chefen med, går in i vecka 16 imorgon och har inte berättat än.. Jag ha varit timanställd frånochmed oktober men fick fast frånochmed den 1/1-15 så jag vet aldrig hur jag ska säga det. Helst av att 50 anställda så är jag den enda tjejen! Han är runt 40-50 min chef, gammal militär...

Det kommer gå bra. Han kanske blir förvånad, men var det inte planerat så är det vara att säga det. Jag ville vara ganska noga med att inte ursäkta mig när jag berättade det. För jag ber inte om ursäkt för att jag blev gravid. Men det gick ju jätte bra att berätta så jag behövde inte ens förklara nått :)
  • Mecros
    Yessical skrev 2015-02-18 11:10:38 följande:

Hej, Passar på att hoppa in här jag med!

Är gravid med mitt andra barn, Beräknat 21/7.

Bor i Nacka och vill gärna följas åt

Rul på tisdag, Sååå spännande!!

Välkommen! ???? då har vi samma bf datum! Rul på fredag, så nervös :)
  • Mecros

Vart på rul idag. Allt såg bra ut! Jag som har nojjat som tusan... Fick äntligen andas ut. Samma bf 21/7.

• Mecros
    Yessical skrev 2015-02-20 13:25:18 följande:

Åh vad roligt! Hur mår du? Hur har det gått för er idag ? =)

Jag mår hur bra som helst, jag är trött på kvällarna och känner av molande värk i livmoder och rygg men antar att det hör till. Ibland känns det som om jag inte är gravid utan bara lite mullig om magen. Så bra mår jag så det är väl bara att njuta :) hur mår du? Känner du mycket sparkar och så?

Idag på rul gick det superbra, allt såg bra ut och bebisen låg och sov när vi kom och störde. Den låg och öppnade och stängde munnen och de var så coolt att se. Har varit ganska orolig för att det ska vara något tokigt så det var skönt att se att allt är som de ska.
  • Mecros

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag är i v.19 och har gått upp 6kg hittills. Vägde 60kg innan graviditet och var ganska vältränad (styrketräning).

• Mecros

Ja då har ni inte gått upp så mycket någon av er. Vet inte vad som är normalt eller inte. Vet inte vart kilona har satt sig riktigt. Magen och enorma bröst har jag så det är väl det. Kan knappt ha stl E i bh :( hade c innan grav. Så det är lite surt. Men jag tränar och äter nyttigt så jag mår bra iaf det är väl det viktigaste :)

• Mecros

Jag har blivit kallad på kurs i Zürich och Tyskland. Om 3 veckor en 5 dagars kurs... Jag vill inte :'((( hade jag inte varit gravid hade jag varit jätte glad över att få åka. Men jag vill inte flyga pch jag vill inte sova borta... Vad fan gör man? En utbildning som den här kostar ca 50 tusen.

Svar på tråden Bf juli 2015