Bf juli 2015
Hej hej!
Tänkte hoppa in här om det går bra :)
Väntar första barnet 23 Juli är 33år och bor i Västerås.
Ska bli väldigt spännande och roligt. Vi väntar en liten grabb som börjar bli mer och mer vild i magen!
Hej hej!
Tänkte hoppa in här om det går bra :)
Väntar första barnet 23 Juli är 33år och bor i Västerås.
Ska bli väldigt spännande och roligt. Vi väntar en liten grabb som börjar bli mer och mer vild i magen!
Var på första föräldrautbildningen igår. Är ni förstföderska så tycker jag verkligen ni ska dit:) väldigt lärorikt!
Oj här har det hänt grejer sedan jag tittade in sist!
Är i vecka 32 nu och det börjar närma sig även om det inte är beräknad förlossning förrens 23/7. Tyvärr har vi fått endel missfall innan denna graviditet så det käns som jag varit gravid över 1,5 år (varit det till och från) så jag är väldigt less även om jag har tur och inte så mycket jobbiga komplikationer än så länge.
Magen börjar dock vara ivägen och det är ett projekt att knyta skor eller ta upp saker från golvet och hitta bra sätt att sova på utan att vakna av att ryggen gör ont.
Idag började min graviditetspenning gälla så jag har gått ner till 75% och det känns fantastiskt skönt för jag står, går och lyfter hela dagarna.
Nästa vecka börjar föräldrautbildningen och det blir kul. Vi ska också börja titta på skötbord och säng och skaffa lite mer prylar till lillen.
Det är en spännande resa men efter våra missfall (ett i vecka 18 och 3 tidiga) så har det varit svårt att tro att det verkligen ska gå hela vägen och se fram emot det, ligger hela tden en oro kvar i kroppen men alla nojjar väl sig över olika saker :) Bara att försöka släppa oron och se fram emot det fantastiska som väntar!
BF idag. Har varit på promenad, målat naglarna, haft minispa hemma så att jag ska vara fräsh o fin tills lillen kommer. Nu får jag väl rulla tummarna tills han tycker det är dags att komma ut!
Inga känningar alls än men det är ju flera timmar kvar av dagen ;)
Vi fick vår lille Hugo 2 augusti. Hade 3 dygn med värkar och jag blev tillslut inlagd på kvinnokliniken innan jag fick komma tillförlossningen. Väl på förlossningen gick allt super och jag mådde toppen och var uppe och gick till precis när krystvärkarna kom igång, sen blev det bråttom och han om ut som en kanonkula!
Idag har vi varit hemma en vecka! Tiden går fort. Det är mycket nytt och roligt :)
Mecros, 24 år första barnet
Beräknad: 21 juli
Födelse: 10 juli 12:04 3785g 53 cm, flicka
Anehhs, 22 år första barnet
Beräknad: 11 juli
Födelse: 17 juli 22:28, 4180g, 51 cm, flicka
Ohhello, 26 år, första barnet
Beräknad: 28 juli
Födelse: 31 juli, 16:56, 3845g 50,5cm, flicka
Mangostan, 33 år, första barnet
Beränad: 23 juli.
Födelse: 2 augusti, 01:42, 3516 g, 51 cm, pojke