• h81

Bf juli 2015

Tänk att imorn är det måndag.. o jag ska inte jobba... jobbade sista dagen i fredags o ska gå hemma med havandeskapspenning nu juni månad!

Ska bli skönt!

Två veckor kvar tills barnen får sommarlov också.. Sen!! Ska vi njuta allihopa! ????

40 dagar kvar.. minst.. (gått över 5 resp 11 dagar med dom andra..)

Tvätta kläder o sen om några veckor börja packa väskan o bädda spjälsäng.. nu börjar det bli på riktigt! ????

• h81

Visst är det konstigt? Att det ska få plats en liten människa i dom där små kläderna? ????

Jag har väntat med o tvätta igenom allt för det ingår lite i denhär sista processen för mig.. för att det ska falla på plats..

• h81

38+3 idag... får gärna bli snart.. bf känns väldigt långt bort! ..försöker dock inte glömma att jag gick över 5 dagar med första o 11!!! med andra.. suck!

Bebisen knör o trycker med huvudet neråt så det går som stötar i hela Kerstin o ner i ljumskarna!

Besök hos mvc imorn.. önskar så att kurvan börjat dala men kan inte se på magen att det är så!

Ett medium gav mig siffran 3 igår.. 'som 3 dagar eller 3 veckor' (eller 3/7?) Spännande.o se sen om.det stämde.. med.min tur är det väl 3 veckor som stämmer haha..

• h81

Hellre svettas med magen o kunna bada o svalka sig.. än en liten pluttis i denna hetta!!

-faktiskt ????

• h81

Då har dagen bf+1 gått..

Skruvat ihop spjälsängen o bäddat den..

Bf+2 tänkte jag packa väskan..

Så får vi se vad dagen i övrigt tänker bjuda på! Gärna lite värkar! ????

• h81

Bf+4 idag.. vart på mvc.. fick tid för igångsättning 25/7 men jag hoppas verkligen vi har fått en bebis innan dess!

Vi längtar efter att kunna åka iväg på semester som alla andra nu.. som det är nu fördriver vi bara dagarna i trädgården känns det som! ????

• h81
    faerie skrev 2015-07-18 10:19:36 följande:

Känner igen känslan om att inte vara särskilt orolig för förlossningen, men nervös inför starten. Hur ska det kännas? Hur kommer jag reagera? Hoppas jag fattar! Haha, men alla säger att "det märker du!" så man får väl lita på det Jag har på sätt och vid nog inte heller fattat att jag ska bli mamma. BB-väskan har jag bara precis börjat packa (BF+2 idag) och jag har så svårt att se framför mig att det ska finnas en bebis i huset snart! Men får väl hoppas att det faller sig naturligt när han väl är ute :)

när jag fick mitt första barn fattade jag faktiskt inte!! ????????

alla hade skrämt upp mig så så när värkarna väl kom trodde jag det var förvärkar som skulle hålla på några dagar..

jag var och storhandlat med tio minuter mellan värkarna och hade folk hem på kvällen..

men kl 03 fick jag ringa förlossningen för då kändes det jobbigt.. vi åkte in och jag var öppen 8 cm och klockan 7.55 är han född..

så kan man oxå göra! ????????
  • h81
    Jennie1 skrev 2015-07-18 10:16:13 följande:

bf + 10. håller med att det är lite drygt. överburenhetskontroll nästa torsdag om inget har hänt tills dess.. känns dock lugnt här.

Gick över 11 dagar med dottern så jag var beredd på detta.. men det känns lite extra jobbigt tror jag denna gång när det är semestertider och alla är iväg på semester och vi bara går här o drar! ????
  • h81

BF+10 har passerat idag..

Något trött på kommentarer som 'men GUD va stor du är' 'Nu spricker du väl snart' 'Nu får du se till o klämma ut dendär'

Suck.

• h81

Lev igångsatt i lördags på bf+15..

var.öppen 3 cm redan när vi kom in.. Huvet var så långt ner så hon trodde han låg i säte.. men det var axlarna hon kände! Dom satte den där elektroden I huvet på honom o då tog dom ju hål på hinnan samtidigt.. som jag hoppades dom skulle kunna för det är ju mest likt en naturlig start! Var lite rädd för allt det andra för många säger det är så segt och anledningen att jag vart hemma så länge med dom andra två har vart just min skräck för att vandra i korridoren på förlossningen...

Men det hände inget direkt.. öppnade mig till 5 men jag kände inte att jag gjorde det.. blev ingen skjuts värkarna..

Så vid 15 satte dom dropp.. 16.42 kom han! Jag fatta aldrig att det var såpass igång så jag använde inte ens lustgasen (för jag tänkte den kunde va bra o ha senare haha) bm blev oxå lite förvånad. När hon skulle kolla efter lite.. ????????

4265 g 53 cm.. Våran lillebror Ebbe ?

Svar på tråden Bf juli 2015