Inlägg från: Moritzia |Visa alla inlägg
  • Moritzia

Bf juli 2015

Hej, tänkte hoppa in här då jag har BF 6/7, första barnet :)

Går hemma med foglossning de luxe sen några månader tillbaka och försöker fixa i ordning det sista. Tycker dock att tiden går sakta! Nån mer som tycker det är segt just nu?

• Moritzia
    Stokke skrev 2015-05-16 20:41:01 följande:

Välkommen ! Jag har BF 4/7.

Vet ni vad ni väntar?

Jag tycker tiden går fort, oj oj vecka 34 i morgon. Finns inte en chans att jag kommer hinna sitta ner och slappna av innan bebisen kommer. Detta är helt och hållet självförvållat ;) jag skyller inte på någon annan.

Tack!

Barnmorskan som gjorde ultraljudet trodde att hon såg en pojke, men ville inte lova något till 100 %. Så nej vi vet inte säkert vad vi väntar. Vet ni? :)

Jag går in i vecka 34 på onsdag, men tycker tiden går sååå segt just nu! Mest eftersom jag inte kan göra så mycket som jag vill här hemma på grund av foglossningen. Det får bli lite småfixande då och då..
  • Moritzia
    Stokke skrev 2015-05-16 21:14:53 följande:

Vi vet att det är en kille vi väntar.

Det är vårt första barn så allt känns spännande :)

Stackars dig som har foglossning, jag har klarat mig ifrån det. Peppar peppar.

Jag går på vattengympa för gravida och det är helt underbart.

Åh så mysigt med en liten pojke, grattis :)

Det är första för oss också och jag längtar verkligen! Håller med om att allt är väldigt spännande. Vi är i princip klara med alla inköp (endast babyskydd plus blöjor kvar), men har desto mer att ställa i ordning här hemma.

Skönt att du har sluppit undan foglossning, inget roligt att vara såhär begränsad. Önskar att jag kunde gå på vattengympa eller yoga, men kroppen säger nej. Jag är glad när jag kan göra lite rehab och styrkeövningar på mina bra dagar. Men men, bara 51 dagar kvar nu ;)
  • Moritzia
    soturi skrev 2015-05-17 17:18:31 följande:

Vecka 32 imorgon, tiden går sååå långsamt. Har inga problem alls förutom att mina fötter blir ruskigt varma om nätterna, mår oförskämt bra! Min navel petar inte bara ut, den verkligen har ett eget liv, jag hatar den och det är det första alla påpekar.. så fjantigt att tjura över en navel haha :)

Hade en hund, mitt livs kärlek som vi fick avliva i december och jag har mått skit över detta fram tills en månad sen när vi på ren chansning tog över min mammas katt, och nu har jag börjat nojja mig över att bebis ska vara allergisk. Jag tror inte jag klarar av det, jag behöver ha djur i min närhet och hund är det inte ens tal om på lääänge, uscha :(

Blev erbjuden föräldrakurs men jag jobbar det datumet och det går inte flytta på, amningskurserna ska vi inte gå på då vi ska flaskmata och pumpa och det blev helt tyst inne hos mvc när vi tog upp det, det var inte populärt alls. Vi fick även chansen att besöka förlossningen/bb, men jag och sambon är aldrig lediga samtidigt så det klaffar inte, meeen...jag har tittat en nedrans massa på "en unge i minuten" så jag är självutnämnt proffs. Försöker se allt ur en positiv synvinkel men det är inte lätt när allt går emot en :p

förlåt, nu har jag gnällt av mig. Så skööönt :)

Åh jag har också extremt varma fötter om nätterna! Igår la jag min vetekudde i frysen en stund innan jag skulle sova och det var såååå skönt att lägga fötterna på den! Ikväll ska den in i frysen tidigare bara, så den håller sig kall tillräckligt länge :)

Hos oss finns det varken föräldrakurser eller amningskurser, vi ska dock gå på info på förlossningen. Men i övrigt får vi klara oss själva, det ska nog gå bra ändå känner jag. Man får som du säger försöka att hitta det positiva i allt :P

Angående allergi så försöker jag att inte tänka på sånt.. Vet inte hur jag skulle överleva utan mina missar :S
  • Moritzia

Vecka 34 för mig också idag! Underbart att det bara är 6 veckor kvar till BF!

Igår var sambon och jag på förlossningsinfo. Förutom att lokalen var överfull och de borde ha tagit föranmälan så de kunde anpassa sig för mängden folk, så var det helt okej. Inte så mycket nytt för mig men nyttigt för sambon som inte har läst på så mycket. Bra info om praktiska saker som parkering, ta med mat till partnern och liknande. Just nu är jag inte nervös alls för att föda! :)

Idag ska vi på besök hos BM, tycker alltid det känns skönt att få kolla så allt är bra :)

• Moritzia
    Mecros skrev 2015-05-20 10:13:59 följande:

Vad roligt för er att få komma och kolla på förlossningen. Tror inte man gör något sånt här, eller hur får ni komma dit? Är det genom föräldragruppen?

Det är nog väldigt olika i landet. Jag fick erbjudande om att gå på förlossningsinfo från min BM, det finns dock ingen föräldragrupp eller liknande här. Annars hade jag gärna gått på det med!
  • Moritzia
    Ellonbellon skrev 2015-05-20 10:26:39 följande:

Igår gick jag in i vecka 34. Tycker veckorna rinner iväg! Alla inköp är klar, har varit sjukskriven ett bra tag nu så det är väl därför

Ikväll ska vi på födelseförberedande kurs. Tror du blir väldigt nyttigt för mannen, som någon annan skrev så läser han ju inget! Är lite orolig för längden på kursen, nästan sex timmar. Känns inte jättebra när man inte klarar av att jobba ens...

Hur går det för er andra med inköp? Ska vi göra en bf-lista? Jag sitter på mobil, kan göra en fin sen om ni skriver er info om ingen annan orkar!

Jag har bf 9 juli, en pojk. 29 år, första barnet. Bor i Oslo. Enligt appen borde bf vara 5 juli men det verkar som att de lägger på fyra dagar på bf här, är lite förvirrad men kör på 9 juli

Hoppas att det går bra för dig ikväll och att du orkar vara med på hela kursen!

BF-lista var väl en bra idé! Jag har BF 7 juli, första barnet, jag är 30 år och bor i Borås.
  • Moritzia

Någon mer som har en mage som inte växer? :/

Var hos BM idag och magen hade inte växt nånting sen sist jag var där, för tre veckor sen..

Förhoppningsvis har bebis bara ändrat läge och därför har magen inte blivit större, men jag ska på en extra kontroll nästa vecka. Bebis rör sig iaf lika mycket som vanligt så det borde ju inte vara någon fara. BM sa åt mig att inte vara orolig men ja, det är ju lättare sagt än gjort! :/

• Moritzia
    Liten till skrev 2015-05-21 06:34:04 följande:

Förstår att du är orolig! Jag ska till bm idag, och här känns det som det växt för mycket. Men vi får se. Men precis som din bm sa så kan ju bebis bara ligga längre bak denna gång hon mätte än sist. Och känner du rörelser så borde ju bebis må fint

Är du alltför orolig så ring in till förlossningen och prata, kanske kan du få ett extra ul eller så? Men kag tror det är lugnt.

Kan magen växa för mycket?

Jo bebis rör sig precis som vanligt så jag hoppas att det ska vara lugnt. BM sa att ifall det inte har hänt något till nästa vecka så får jag göra ultraljud. Ska försöka att avvakta tills dess.
  • Moritzia
    Agentkia skrev 2015-05-21 07:45:54 följande:

Det man är orolig för är att barnet inte växer som det ska. Ja det kan växa för mkt också. Men som tidigare skrivit så kan det vara att barnet ligger annorlunda eller så. Du kan ju ha stått still en period nu. Har du varit sjuk eller ätit dåligt eller så kan ni sånt påverka också. Lycka till.

Jo jag har förstått att det kan vara så att barnet inte har växt tillräckligt. Men jag har varken varit sjuk eller ätit annorlunda. Så jag hoppas verkligen att det bara ligger på ett annat sätt än tidigare. Jag ska försöka att bara ta det lugnt till nästa mätning nu.

Tack :)
Svar på tråden Bf juli 2015