Sparven88 skrev 2015-07-24 20:01:16 följande:
Ja, jag tänkte faktiskt fråga om hinnsvepning när jag ska dit på torsdag. Då är det en dag innan BF. Gör det ont alltså? Lustigt ändå man är så skraj för smärtan, när man tänker efter att man dnart ska genomgå en förlossning..
Jag undrar dock hur tidigt slemproppen kan börja lossna. För typ 5-6 veckor sen hade jag som en seg snoraktig flytning (sorry...) men det är typ det enda. Nu har jag ist mycket vattniga flytningar.
Nej, alla säger så; du känner när det är på gång. Japp, det är mitt första. Jag hade sååå gärna velat ha en instruktionsbok där det stod hur, vad, och när allt sätter igång. Nej nej, jag har inget kontrollbehov... ;)
Är det ditt första? =)
Det tycker jag att du ska göra, fast du kanske redan fått då :) För mig gjorde det riktigt ont när hon väl tryckte på så pass att hon kom åt ordentligt, men det är så olika säkerligen från person till person. Jag vet att min tapp är jäkligt känslig så säkert därför det gjorde så ont på mig. Hehe ja det är ju så med smärtan, men när värkarna kommer så är det nåt annat tycker jag. Då är man ju ändå så förväntansfull för att det händer något så smärtan blir annorlunda.
Som du förstår efter vad jag skrev nu så är det inte mitt första, jag har en liten tjej som fyller ett år på fredag, på din BF-dag ;) så det har varit lite tufft nu i slutet att vara tung och trött och hålla koll på henne som precis börjat gå för några veckor sedan. Man orkar inte leka med henne som man vill..
Slemproppen kan återbildas ifall den släpper tidigt, men jag har haft som du i ett par veckor, snoriga klumpar och väldigt mycket tunna flytningar. Nu efter Hinnsvepningen idag är det dock mer rejäla bruna klumpar så det ser jag som positivt ;p
Haha jag har också kontrollbehov! Hatar att inte veta hur det kommer att starta, hur snabbt vi måste åka in till FL, om jag hinner få epidural osv. Får försöka tänka att man i slutändan ändå har det bästa här i världen <3