Inlägg från: Sparven88 |Visa alla inlägg
  • Sparven88

Bf juli 2015

God morgon på er!

Jag har visserligen inte varit med från början, men jag kanske kan få studsa in här ändå? =)

Bf om 10 dagar och jag tycker tiden går sååå långsamt. Grattis till er alla som fått träffa era små, vilken härlig känsla det måste vara.

Ni som, liksom jag, går i väntans tider, vad gör ni på dagarna? Jag fick beviljad grav.penning så jag har varit hemma sen 1/6. Jag håller på att klättra på väggarna. Morgonpigg till tusen( på senare tid..), så överväger att gå ner och dricka en kopp kaffe och sen kanske städa i besticklådorna..

• Sparven88

Pompom: ja, det är klart att det har varit skönt. Inte behövt tänka på sömnen, utan man kan sova när man behöver och kan. =)

Haha det låter lite som sånt jag pysslat med. Jag tog dock tillvara på ditt tips och har nu varit en sväng på stan och köpte ett 1000-bitars pussel. Får väl se hur långt jag hinner på det ;)

Drygt när det är så nära ändå. Vetskapen om att det kan hända precis när som helst. Jag kan inte påstå att jag känt av så mycket förvärkar heller. Lite molande i magen och ryggen, men det är liksom allt det blir. Sen känner jag nog efter alldeles för mycket också. Som så många kloka (där ibland min sambo...) säger så kommer Bebis när han vill.. Klen tröst det där ändå..

• Sparven88

Mysigt att läsa om alla nya Bebisar som ser dagens ljus!

Inga tecken eller ansatser till att något skulle vara pågång här heller. Har idag 7 dagar kvar till BF. Känns på något sätt jättekonstigt att tänka att om några veckor har man en liten bebis här hemma.

Jag längtar så jag snart går upp i atomer tror jag...

Men som sagt, inga tecken alls. Ingen slempropp, inga förvärkar.. Trots att man ser på förlossningen med skräckblandad förtjusning så vill man inget hellre än att den sätter igång.

Min första tanke på morgonen är "fasen, ingen bebis inatt heller" men jag försöker istället tänka att "Yes! En dag närmre förlossningen och det första magiska mötet!"

• Sparven88

Hur gick det hos BM Smalltowngal?

Görs de undersökningar för att ev kolla om man är öppen något? Jag var hos bm förra veckan varpå hon sa att de inte görs här längre, utan görs när man kommer upp till fl. Men hade ju ändå varit lite skönt att veta om det händer något över huvud taget..

Idag har sambon varit ledig och jag har haft sällskap (!), vi har varit iväg och handlat å grejat. Påväg hem kom en diffus känsla på höger sida, väldigt långt ner och bakåt ryggen. Känner fortfarande detta diffusa ibland och ryggen molar fortfarande. Man försöker se tecken i precis allt.. Men det är väl bara till å gilla läget och go with the flow..

• Sparven88
    Smalltowngal skrev 2015-07-24 19:42:40 följande:

Hon frågade om jag ville testa att göra en hinnsvepning och det ville jag såklart! Hon kom dock inte åt ordentligt men sa att det känns mjukt och "färdigt". Gjorde ordentligt ont så kunde tyvärr inte hålla ut så länge. Har kommit bitar av slemproppen under dagen så tror att det lilla hon kom åt gjorde skillnad i alla fall :)

Är du nära BF så fråga om du kan få en hinnsvepning, det kan inte göra någon skada.

Känner igen det där med att leta tecken i allt, men när det väl startar så kan man inte ta miste på att det är på riktigt ;) Är det ditt första barn?

Ja, jag tänkte faktiskt fråga om hinnsvepning när jag ska dit på torsdag. Då är det en dag innan BF. Gör det ont alltså? Lustigt ändå man är så skraj för smärtan, när man tänker efter att man dnart ska genomgå en förlossning..

Jag undrar dock hur tidigt slemproppen kan börja lossna. För typ 5-6 veckor sen hade jag som en seg snoraktig flytning (sorry...) men det är typ det enda. Nu har jag ist mycket vattniga flytningar.

Nej, alla säger så; du känner när det är på gång. Japp, det är mitt första. Jag hade sååå gärna velat ha en instruktionsbok där det stod hur, vad, och när allt sätter igång. Nej nej, jag har inget kontrollbehov... ;)

Är det ditt första? =)
  • Sparven88
    Smalltowngal skrev 2015-07-24 21:10:45 följande:

Det tycker jag att du ska göra, fast du kanske redan fått då :) För mig gjorde det riktigt ont när hon väl tryckte på så pass att hon kom åt ordentligt, men det är så olika säkerligen från person till person. Jag vet att min tapp är jäkligt känslig så säkert därför det gjorde så ont på mig. Hehe ja det är ju så med smärtan, men när värkarna kommer så är det nåt annat tycker jag. Då är man ju ändå så förväntansfull för att det händer något så smärtan blir annorlunda.

Som du förstår efter vad jag skrev nu så är det inte mitt första, jag har en liten tjej som fyller ett år på fredag, på din BF-dag ;) så det har varit lite tufft nu i slutet att vara tung och trött och hålla koll på henne som precis börjat gå för några veckor sedan. Man orkar inte leka med henne som man vill..

Slemproppen kan återbildas ifall den släpper tidigt, men jag har haft som du i ett par veckor, snoriga klumpar och väldigt mycket tunna flytningar. Nu efter Hinnsvepningen idag är det dock mer rejäla bruna klumpar så det ser jag som positivt ;p

Haha jag har också kontrollbehov! Hatar att inte veta hur det kommer att starta, hur snabbt vi måste åka in till FL, om jag hinner få epidural osv. Får försöka tänka att man i slutändan ändå har det bästa här i världen <3

Hoppas kan man ju alltid göra! Jag sa till bm när jag gick där ifrån förra veckan "då hoppas jag att vi inte ses den 30:e" varpå hon sa :jodå, det gör vi nog.. Statistiken talar väl för att förstföderskor går över.. (jag väljer dock att ta fasta på mammas första förlossning. 28 minuter efter att vattnet gått var ungen född..:p)

Åh så mysigt med en 1åring! Ja då förstår jag att det blir lite extra tungt och krävande. Jag har ju vara mig själv att "hålla koll på" ;)

Precis studsat i säng. Känns helt annorlunda i kroppen ikväll. Ryggen gör fortfarande ont, och det hugger till neråt i magen med jämna mellanrum. Känns som att bebis trycker sig neråt. Hoppas går ju. Även om man ist blir lite nervös när det känns annorlunda.

Sov gott hörrni! =)
  • Sparven88

Det är så spännande att läsa i tråden, då det händer något! Grattis till er som fått Bebis! :)

Hejhejhej, låter spännande! Jag håller mina tummar!

Jag har idag haft väldigt mycket sammandragningar. Nu på kvällen har de kommit relativt tätt. Dock är det inga som gör ont, utan magen blir bara stenhård.

Men det kanske inte betyder något direkt egentligen..

• Sparven88

Men visst känns det så? Att det ska dra igång på natten? Tänker likadant som du doccah, och blir också lite besviken på morgonen.. men jag försöker tänka som så att jag är en dag närmre, även om det känns som att det aldrig tänkt dra igång..

natti natt hörrni! Hoppas ni kan sova gott! =)

• Sparven88

Grattis till de nya bebisarna!

Kanske en dum fråga; men hur känns de så kallade förvärkarna och hur vet man vad som är vad?

Har idag rätt så molande värk långt ner i magen och bak i ryggen. Det känns som att det kommer och går, men inget sådär tydligt som går att klocka.

Kan det vara så att det äntligen är på g, eller kan det likagärna vara falsklarm och att det beror på något annat i så fall?

• Sparven88
    doccah skrev 2015-08-07 16:10:03 följande:

Mina riktiga värkar kunde jag skilja från förvärkar för de riktiga strålade ner i låren, och smärtan åkte mer neråt än förvärkarna, de var mer som molande mensvärk bara för mig. Men värkarna började oregelbundet vid 15, och vid 21 var de täta och regelbundna :)

Då kanske det är förvärkar alltså. Det höll på i typ 3.5 timme i förmiddags, å sen försvann de lika snabbt som de kom. Nu har jag molande igen. Bara hålla tummarna då på att de blir till värkar snart. Tack för svaret! :)
Svar på tråden Bf juli 2015