Smalltowngal skrev 2015-07-24 19:42:40 följande:
Hon frågade om jag ville testa att göra en hinnsvepning och det ville jag såklart! Hon kom dock inte åt ordentligt men sa att det känns mjukt och "färdigt". Gjorde ordentligt ont så kunde tyvärr inte hålla ut så länge. Har kommit bitar av slemproppen under dagen så tror att det lilla hon kom åt gjorde skillnad i alla fall :)
Är du nära BF så fråga om du kan få en hinnsvepning, det kan inte göra någon skada.
Känner igen det där med att leta tecken i allt, men när det väl startar så kan man inte ta miste på att det är på riktigt ;) Är det ditt första barn?
Ja, jag tänkte faktiskt fråga om hinnsvepning när jag ska dit på torsdag. Då är det en dag innan BF. Gör det ont alltså? Lustigt ändå man är så skraj för smärtan, när man tänker efter att man dnart ska genomgå en förlossning..
Jag undrar dock hur tidigt slemproppen kan börja lossna. För typ 5-6 veckor sen hade jag som en seg snoraktig flytning (sorry...) men det är typ det enda. Nu har jag ist mycket vattniga flytningar.
Nej, alla säger så; du känner när det är på gång. Japp, det är mitt första. Jag hade sååå gärna velat ha en instruktionsbok där det stod hur, vad, och när allt sätter igång. Nej nej, jag har inget kontrollbehov... ;)
Är det ditt första? =)